2.452 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

At vænne en kat af med at steppe???? At vænne en kat af med at steppe????

Jeg har i dag fået en 2 år gammel kat fra et dyreinternat... Hun har den skavank, at hun stepper OG sætter kløer i overalt.. Og det gør altså lidt avs at få sådan nogle skarpe kløer lige i låret smiley Og det er også utrolig hårdt ved møblerne.. Men er der overhovedet noget man kan gøre, for at vænne hende af med det? Eller ihvertfald at sætte kløerne i.. Håber i har nogle godt råd... Mvh Stine

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At vænne en kat af med at steppe????
  • #1   6. jun 2009 Det hverkaqn kan eller skal du afvænne din kat med. Det er helt normal adfærd og tegn på den er glad.

Generer kløerne dig - klip dem - kun spidsen

• #2   6. jun 2009 Min Molly stepper også meget. Når det begynder at gøre ondt på mig, så tager vi til dyrelægen og får klippet negle. Hun kan desværre ikke selv passe dem på forpoterne.

• #3   6. jun 2009 EJ hvor sjovt.. HAr ikke tænkt over det før nu, men det gør min kat slet ikke???? Hvor mærkelig... Tillykke med din nye kat.. Er i faldet til hos hinanden?

• #4   6. jun 2009 Alle mine katte "stepper" jeg kalder det godt nok for Karte hehe .. Og det er ganske normalt, så som Lis siger, er det ikke noget som man kan vænne dem af med, det er ganske normalt! - Det ligger til en kats natur

• #5   6. jun 2009 Enig med de andre. Bare klip kløerne, så generer det ikke smiley
    - Eller giv hende noget andet at ælte i. Mine "æltere" kan godt lide lammeskind og hjemmesyede kattesenge med pladevat i. Du kan jo prøve at lave en pude til hende smiley

Men mit bud er, at hun gør det ekstra meget lige nu, fordi hun er lidt usikker på de nye omgivelser. Det beroliger hende lidt, så måske vil det aftage med tiden smiley

• #6   6. jun 2009 min lille Loke stepper også. min egen lille techno tramper kat kalder jeg ham...hehe... synes det er super kært, når katte gør det. Balder gør det ikke, han ligger mere ned og ælter poterne.

Men ja klip kløerne, mine to katte fik hurtig lært at klørene skal være inde når man gør det på mennekser, har jeg egnetlig bare lært dem ved at tage fat i poten når de gjorde det, ikke hårdt eller noget, bare sådan et lille blødt tag så vi nærmest hold i hånd, og kløerne er inde. Ikke så det gør ondt eller noget somt helst, bare sådan tag rundt om den....

det samme gjorde jeg når vi legede og klørene kom frem på mig. efter meget få gange holdt de op med at bruge klør.

• Annie S
    Annie S Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Katte: 2 Svar: 1
    #7   7. jun 2009 At steppe eller ælte, som jeg kalder det, stammer fra de er killinger. Når killinger drikker hos deres mor, ælter de ved siden af brystvorterne for at fremme mælkeproductionen.
    Det ses ofte mest fra katte der er taget for tidligt fra moderen, men det er ikke kun dem der gør det. Katte forbinder æltning med glæde og tryghed.
    Det er en naturlig ting de gør og kan ikke ændres. Det betyder din kat har det godt, så glæd dig over det.

• #8   7. jun 2009 jeg har også en killing der "stepper" han står op og ser helt sageligt ud når han gør det..

Kommentér på:
At vænne en kat af med at steppe????

Annonce