3.765 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Min kat nyser Min kat nyser

Min hankat Zorba er begyndt at nyse, det ha stået på siden lørdag eftermiddag.

Han går og fnyser lidt og så nyser han med jævne mellemrum.

Vi har selvfølgelig holdt øje med ham, og han er frisk som altid, og spiser og drikker også normalt.

Jeg kan ikke se der sidder noget i næseboret og kilder ham, men jeg går heller ikke ud fra at han er blevet syg, eftersom han virker frisk ellers?

Han har ikke feber

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min kat nyser
  • #1   15. jun 2009 Jeg ville nu alligevel få ham podet for diverse virus. F.eks. Herpes nyser de af.

En kat skal ikke nyse, gør den det uden at den har noget siddende, så er der noget som ikke er som det skal være.

Gå til en dyrlæge som kender til virus symptomer m.m. Jeg kan VARMT anbefale Stig Feldballe Skovlunde-Herlev dyreklinik. Jeg kan se du bor i Vestsjællandsområdet, så det bør være muligt at komme til skovlunde.
    De er ikke urimelige i prisen derude.

• #2   15. jun 2009 Min ene kat har faktisk herpes liggende i kroppen men har ikke været syg siden han var killing, må hellere ringe til dyrlægen engang

• #3   15. jun 2009 Katte kan godt nyse ligesom os mennesker, men de skal helst ikke nyse for meget. Jeg ville ikke være urolig, hvis ikke øjnene løber i vand eller er røde. Min ene kat nyser også og hun er tjekket af dyrlæge - hun er sund og rask.

Det kan være noget der irritere ham oppe i næsen, men han kan også være ved at få en begyndende "forkølelse". Udover det kan katte også få høfeber og det kan i værste fald være chlamydia.

Jeg synes du skal kontakte din dyrlæge og dem ad - det vil helt sikkert være en god ide at få tjekket ham.

• #4   15. jun 2009 Så har han tid 11.30 smiley

• #5   15. jun 2009 hvis den anden har haft herpes, men ikke været syg siden killing, er der en overhængende risiko for han er rasksmittebærer. Herpes er utrolig svær at komme helt af med.

Bed om en RCP-podning i øjet, det giver den mest korrekte svar.

• #6   15. jun 2009 Han har ikke været syg siden han var stor killing nej, men må ikke udsættes for stress osv fordi det kan få det til at gå i udbrud, så han har det liggende i kroppen desværre.

Håber de kan hjælpe min Zorba så han ikke snotter så meget smiley

• #7   15. jun 2009 Jeanette, jo en kat kan sagtens have noget som irriterer, men en kat må bestemt ikke nyse for meget.

En kat kan ikke blive forkølet, men kan få virus com chlamydia, herpes, calici. det skal opdages i tide så det kan behandles.

Jeg ville nu heller ikke gå i panik over det, men jeg ville vende den med dyrlægen og få katten podet så snart symptomerne viser sig. Så har jeg en status på mit katterihold, og det er vigtigt for mig.

• #8   15. jun 2009 Er katten vaccineret - hvis ja i hvilken alder og med hvad?

Jeantte Z
    Det er lige før jeg vil sige i bedste fald det kan det være chlamydia.

Det er noget nemmere at have med at gøre og behandle end så mange af de andre luftvejsinfektioner.

Er det øvre luftvejsinfektion - så smitter det! Vaccinerede katte kan også smittes, udbrudet vil nornalt være mindre så

• #9   15. jun 2009 Hun kunne høre lidt på luftvejene og undersøgte ham i øjne, næse, ører og numse.

Han bliver behandlet med Depo-Medrol og Ronaxan da hun mente det var en allergisk reaktion, som også generede lungerne så han havde bronchitis den stakkels mis :o)

• #10   15. jun 2009 DK MISLING -med birmakillinger - jeg ved godt at katte ikke får forkølelse som os mennesker, derfor jeg har skrevet det i gåseøjne "forkølelse".

Det er vigtigt at holde øje med om øjnene bliver røde og løber i vand, fordi det kan være tegn på katteinfluenza virus eller chlamydia.

Lis - ja der er vel behandling for det. Men får katten ikke behandling kan det vel gå hen og blive kronisk...

Zelda * - godt han blev tjekket af en dyrlæge og der er fundet en "diagnose" - så har man da lidt mere ro i sindet :o) God bedring med ham.

Kommentér på:
Min kat nyser

Annonce