3.765 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
Min kat nyser Min kat nyser
Min hankat Zorba er begyndt at nyse, det ha stået på siden lørdag eftermiddag.
Han går og fnyser lidt og så nyser han med jævne mellemrum.
Vi har selvfølgelig holdt øje med ham, og han er frisk som altid, og spiser og drikker også normalt.
Jeg kan ikke se der sidder noget i næseboret og kilder ham, men jeg går heller ikke ud fra at han er blevet syg, eftersom han virker frisk ellers?
Han har ikke feber
0 synes godt om
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 7 Svar: 1.523
En kat skal ikke nyse, gør den det uden at den har noget siddende, så er der noget som ikke er som det skal være.
Gå til en dyrlæge som kender til virus symptomer m.m. Jeg kan VARMT anbefale Stig Feldballe Skovlunde-Herlev dyreklinik. Jeg kan se du bor i Vestsjællandsområdet, så det bør være muligt at komme til skovlunde.
De er ikke urimelige i prisen derude.
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 3 Emner: 108 Svar: 684
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
Det kan være noget der irritere ham oppe i næsen, men han kan også være ved at få en begyndende "forkølelse". Udover det kan katte også få høfeber og det kan i værste fald være chlamydia.
Jeg synes du skal kontakte din dyrlæge og dem ad - det vil helt sikkert være en god ide at få tjekket ham.
aug 2007
nov 2007
Bed om en RCP-podning i øjet, det giver den mest korrekte svar.
aug 2007
Håber de kan hjælpe min Zorba så han ikke snotter så meget
nov 2007
En kat kan ikke blive forkølet, men kan få virus com chlamydia, herpes, calici. det skal opdages i tide så det kan behandles.
Jeg ville nu heller ikke gå i panik over det, men jeg ville vende den med dyrlægen og få katten podet så snart symptomerne viser sig. Så har jeg en status på mit katterihold, og det er vigtigt for mig.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
Jeantte Z
Det er lige før jeg vil sige i bedste fald det kan det være chlamydia.
Det er noget nemmere at have med at gøre og behandle end så mange af de andre luftvejsinfektioner.
Er det øvre luftvejsinfektion - så smitter det! Vaccinerede katte kan også smittes, udbrudet vil nornalt være mindre så
aug 2007
Han bliver behandlet med Depo-Medrol og Ronaxan da hun mente det var en allergisk reaktion, som også generede lungerne så han havde bronchitis den stakkels mis :o)
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
Det er vigtigt at holde øje med om øjnene bliver røde og løber i vand, fordi det kan være tegn på katteinfluenza virus eller chlamydia.
Lis - ja der er vel behandling for det. Men får katten ikke behandling kan det vel gå hen og blive kronisk...
Zelda * - godt han blev tjekket af en dyrlæge og der er fundet en "diagnose" - så har man da lidt mere ro i sindet :o) God bedring med ham.
Min kat nyser