{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.436 visninger | Oprettet:

Kat i gylletank... {{forumTopicSubject}}

Efter lang tids søgen fandt jeg i dag min kat i en gylletank, der ligger ved siden af vores gård. Kunne høre en "miav" der gav en del genlyd, så fik ret bange anelser, da jeg hørte det. Fandt en stige og kiggede ned i tanken. Og der 2 m nede sad han og miavede.
Prøvedeførst at smide en spand med snor i ned til ham, men han forstod ikke lige at han skulle hoppe op i den. Heldigvis vidste jeg at han kan bruger en stige til at komme op på hø loftet, så prøvede at stikke en stige ned til ham... Og HEELDIGVIS kravlede han selv op af stigen!!!
Men tænker hvad jeg mon kunne have gjort for at få ham op, hvis han ikke vidste hvad stigen skulle bruges til? Nogle der har nogle erfaringer med det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kat i gylletank...
  • #1   21. jun 2009 Puha... det var godt, du fandt ham...
    Der kan være mange farlige steder, en kat kan ende på landet, selv om man ikke lige tænker over det...

Selv om en gylletank ikke lige er det mest fantastiske, kan man så ikke selv kravle ned efter katten, hvis den ikke kan bruge en stige?
    Det var nok det, jeg havde gjort, for tror ikke en af mine aner hvad en stige bruges til...

• #2   21. jun 2009 Julie: Man kan ikke kravle ned i tanken, da der under det lag, som han gik på jo ligger flydende gylle. Han var heldigvis så let at han ikke røg igennem, men stigen røg lidt igennem, så der skal ikke meget til. Og damperne fra gylle er jo rigtigt giftigt! Så det kunne ikke lade sig gøre...;o)

• #3   21. jun 2009 Godt der ikke var gylle i tanken ,ellers kunne det være gået galt ,godt du fandt ham og han selv kunne komme op ,så er hullet forhåbentlig blevet lukket til nu ,så det ikke gentager sig ,og ja du havde selv måttet hente ham hvis han ikke havde kunnet gå på stige smiley

• #4   21. jun 2009 ingelise BIMSEMOR C
    Der var masser af gylle i tanken. Ellers kunne jeg jo bare have hentet ham. Og det er en stor åben tank på 15 m radius, så der er ikke noget hul der kan dækkes:o)

• #5   21. jun 2009 Okay... har ikke lige været nede og kikke i sådan en selv, men det lyder da som en udfordring ja... godt han var vant til stige....

Ellers må der da være en bund under gyllen... så hvis stigen var lang nok, kunne man måske lade den finde bunden, hvis ikke det ville bringe katten i fare altså...
    Men det er nok svært at gætte sig til, hvad man egentlig ville gøre... håber da ikke at finde mig selv i samme situation.

• #6   21. jun 2009 Er der ikke et låg på sådan en tank ?
    Det undrer mig egentlig at katten har overlevet, for ja, de dampe er giftige, og jeg trode da der mangler ilt i sådan en tank/silo ?
    Jeg har oplevet min kat faldt ned i ceptitanken da jeg havde åbnet den for at rense noget ud der var stoppet, det havde gråmis ikke lige opdaget at den var åben og hoppede ud af vinduet som hun plejede og landede direkte i tanken, heldigvis sank hun ikke ned men plaskede rundt i slammet foroven, der var ikke længere ned end vi fik hende op med en arm.
    Men stakkels kat, hun kom i bad bagefter og siden har jeg altid lukket mine katte inde når jeg har åbnet det hul, det har givet mig mareridt den oplevelse... :¤(

• #7   21. jun 2009 Janni. Nej der er ikke et låg, da det er en meget stor tank (15 m radius). Der er så det tørre lag oven på gyllen, som katten heldigvis kunne gå på. Da den er så åben, må der have været frisk luft nok, men han må have været der hele natten for der var meget tørt "gylle" på ham....Så er da også overrasket over at det gik så godt som det gjorde!

• #8   21. jun 2009 Gylden i en åben gyldetank har et tørt flydelag (tørret gylde) som gør at en gyldetank ikke stinker så meget som man egentlig tror. Kan lidt sammenligne det med katteis smiley
    Flydelaget har i det her tilfælde været tykt nok til at katten ikke er smuttet igennem.

• #9   21. jun 2009 Mig bekendt, SKAL gylletanke iflg. loven være tildækkede.
    Denne gang var det en kat, hvilket er slemt nok, men næste gang kan det måske være et barn!

• #10   21. jun 2009 Susanne: Ved ikke helt om det er det du vil fortælle med linket, men der er jo flydelag på... det var det katten kunne gå på.. og derfor ikke overdækning? :o) Måske også det du mener....:o)

Kommentér på:
Kat i gylletank...

Annonce