Kat i gylletank... {{forumTopicSubject}}
Efter lang tids søgen fandt jeg i dag min kat i en gylletank, der ligger ved siden af vores gård. Kunne høre en "miav" der gav en del genlyd, så fik ret bange anelser, da jeg hørte det. Fandt en stige og kiggede ned i tanken. Og der 2 m nede sad han og miavede.
Prøvedeførst at smide en spand med snor i ned til ham, men han forstod ikke lige at han skulle hoppe op i den. Heldigvis vidste jeg at han kan bruger en stige til at komme op på hø loftet, så prøvede at stikke en stige ned til ham... Og HEELDIGVIS kravlede han selv op af stigen!!!
Men tænker hvad jeg mon kunne have gjort for at få ham op, hvis han ikke vidste hvad stigen skulle bruges til? Nogle der har nogle erfaringer med det?
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 132 Svar: 1.547
Der kan være mange farlige steder, en kat kan ende på landet, selv om man ikke lige tænker over det...
Selv om en gylletank ikke lige er det mest fantastiske, kan man så ikke selv kravle ned efter katten, hvis den ikke kan bruge en stige?
Det var nok det, jeg havde gjort, for tror ikke en af mine aner hvad en stige bruges til...
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 12
mar 2008
Følger: 184 Følgere: 181 Katte: 9 Emner: 19 Svar: 4.991
apr 2008
Der var masser af gylle i tanken. Ellers kunne jeg jo bare have hentet ham. Og det er en stor åben tank på 15 m radius, så der er ikke noget hul der kan dækkes:o)
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 132 Svar: 1.547
Ellers må der da være en bund under gyllen... så hvis stigen var lang nok, kunne man måske lade den finde bunden, hvis ikke det ville bringe katten i fare altså...
Men det er nok svært at gætte sig til, hvad man egentlig ville gøre... håber da ikke at finde mig selv i samme situation.
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 5 Emner: 44 Svar: 232
Det undrer mig egentlig at katten har overlevet, for ja, de dampe er giftige, og jeg trode da der mangler ilt i sådan en tank/silo ?
Jeg har oplevet min kat faldt ned i ceptitanken da jeg havde åbnet den for at rense noget ud der var stoppet, det havde gråmis ikke lige opdaget at den var åben og hoppede ud af vinduet som hun plejede og landede direkte i tanken, heldigvis sank hun ikke ned men plaskede rundt i slammet foroven, der var ikke længere ned end vi fik hende op med en arm.
Men stakkels kat, hun kom i bad bagefter og siden har jeg altid lukket mine katte inde når jeg har åbnet det hul, det har givet mig mareridt den oplevelse... :¤(
apr 2008
dec 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 204
Flydelaget har i det her tilfælde været tykt nok til at katten ikke er smuttet igennem.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Denne gang var det en kat, hvilket er slemt nok, men næste gang kan det måske være et barn!
apr 2008
Kat i gylletank...