3.823 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Hurtig hjælp mod lopper. Hurtig hjælp mod lopper.

Hej igen allesammen.
Lille Mogens, som vi købte i weekenden er ret uheldig. Udover at have fået katteinfluenza (se evt. emnet killing-forkølet? ) -så har vi nu fundet ud af, at han IKKE har fået loppekur, som hende, som vi købte ham af, sagde, da han er fyldt med lopper. Vi tror derfor heller ikke på, at han skulle have fået ormekur, da han også virker lidt lille.
Vi kan tidligt komme til vores dyrlæge kl. 7 i morgen tidlig, men vi vil MEGET gerne vide, hvis nogen af jer skulle have nogle gode råd til at fjerne lopper hurtigt. -Eller bare reducere antallet.
I må også meget gerne sige, om I tror, at han har fået ormekur vurderet efter hans størrelse. Ved godt, at det kan være svært at vurdere på billeder. Han er 11 uger og er kun 20 cm høj.

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hurtig hjælp mod lopper.
  • #3   25. jun 2009 Det har vi. det var sådan vi fandt ud af det.. Vil det hjælpe at tage den med i bad?

Hvor meget skal vi gøre ved det med møbler osv. Vi har haft den siden lørdag. Vi vasker selvf sengetøj og lagen osv. Men er der ellers noget der er meget nødvendig

• #4   25. jun 2009 -Og støvsuger ALT grundigt:)

• #5   25. jun 2009 Det er en poseløs støvsuger smiley
    Der er bare sådan en beholder deri

• #7   25. jun 2009 Okay syntes det med de piller der slår dem ihjel inden 24timer. det lyder nu godt og nemt smiley

• #8   25. jun 2009 advantage (pipetter) og capstar (piller). Skal det købes på apoteket eller dyrlæge

• #9   25. jun 2009 Er du helt sikker på han ikke har fået ? for 2 gange loppe kur kan være katestrofalt ....

Jeg havde engang killinger, hvor køber var informeret om vi havde loppe problemer - store problemer, men at han havde fået capstar (piller) for et døgn siden, og hun fik 2 med hjem - jeg understregede at han havde fået loppe kur i nakken, men 1½ time senere ringede hun at hun kom tilbage med ham pga lopper ...
    Da hun kom med ham, var han VÅD af loppe middel - hun havde sprayet ham grundigt som hun sagde - ja tak, han blev så syg så syg ...

Så pas på hvis mogens har fået loppe kur, som bare ikke virker på lopperne - katten er stadig påvirket af det...

• #12   25. jun 2009 Okay tak for svarene:) Jeg har vasket og trimmet dem begge 2 gange. Don Ø har meget få første gang, og Mogens havde mange første gang, men kun få anden gang. Derudover har jeg støvsuget ALT og vasket alle gulve og hvor de nu kommer, så håber ikke er der er ret mange. Der er jo desværre nok stadig nogle få.

Jeg prøver ringe til vores dyrlæge imorgen og høre, hvad han vil anbefale, og hvad vi gør, hvis Mogens har fået før samt, om der skal tages hensyn til ,at han har katteinfluenza.

• #14   25. jun 2009 Læg noget der er nemt at vaske der hvor de ligger mest - der vil være flest lopper.

• #15   25. jun 2009 Missemor: Det har jeg også. Rigtig grundigt endda. Det tog også sin tid:)
    Lis: Det var en rigtig god idé:) Det vil jeg gøre:)

• #17   25. jun 2009 Ja, altid noget at vi kun har en 2 ærelses lejlighed:)
    Mogens var heller ikke meget for at komme i bad og blive trimmet med tættekammen, men Don Ø nød det:)

• #18   25. jun 2009 Smutter for nu- Skal nok svarer tilbage imorgen:)
    Nat nat

Kommentér på:
Hurtig hjælp mod lopper.

Annonce