{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
513 visninger | Oprettet:

tømme katte bakke helt? {{forumTopicSubject}}

hej smiley

Vil hører jer om hvornår i tømmer jeres kattebakke helt, altså skifter alt grus ud?

Jeg bruger noget der hedder super clumb, og det synes jeg er smadder godt, og suger vildt godt, jeg tømmer hans bakke hver aften inden jeg går i seng, hvor jeg både tager store og små katter, også hvis det "går fra hinanden" sørger jeg for at tage det med...

Men hvornår er det optimalt at skifte grus? det bliver jo ulækkert på et tidspunkt....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tømme katte bakke helt?
  • #1   6. jul 2009 Hej Louise

Jeg bruger også Super Clump, og er ganske tilfreds med det. Vi tømmer vores bakke helt i bund ca hver 14 dag, men vi har så også 6 katte.

Jeg ved ikke hvor ofte det er nødvendigt med kun en enkelt kat, det må vel være et vurderingsspørgsmål fra din side :o)

• #2   6. jul 2009 hej annie smiley

Mange tak, det var bare om der var et "fast" tidspunkt hvor man ligesom skulle skifte smiley det er første gang jeg har indekat, har haft kat før, dog ikke inde kat smiley
    MEn mange tak smiley

• #4   6. jul 2009 den jeg har er også en maxi bakke, da han er halv maine coon (så vi håber på han blir stor) og gad ikke til a købe ny hvis han skulle gå hen og blive stor...

Altså han har haft det "samme" grus i 14 dage nu, har dog fyld op 2 gange, så han stadig kunne grave smiley

• #6   6. jul 2009 Vi tømmer også ca. hver 14. dag alt efter hvor meget de har brugt bakken.

Vi har to bakker til 3 katte, den ene bakke er stor smiley

Vi skal dog snart have fat i endnu en bakke, da killingerne skal til at lære at bruge den smiley

• #7   6. jul 2009 Udover det fjerner vi naturligvis klatter et par gange om dagen smiley

• #8   6. jul 2009 altså som jeg kan læse det, så kan jeg godt lade ham bruge gruset lidt endnu, da jeg ligesom kan fornemme at alle jer der skriver har 3 katte og derover, og skifter ca hver 14. dag eller hvordan?

• #9   6. jul 2009 Jeg smider aldrig grus ud. Bruger EverClean og det er det bedste grus jeg har prøvet.

Jeg tømmer for klumper og pøller hver dag, og ca hver 14. dag hælder jeg gruset over i en spand og rengør kattebakken. Derefter bliver gruset selvfølgelig hældt tilbage, der er ingen grund til at smide det ud, for det fejler intet. Dejlig nemt og økonomisk, da man efter første opfyldning kun fylder efter med grus.

Det kan anbefales!

• #10   6. jul 2009 Jeg har to voksne katte, en NFO blanding og en Ragdoll blanding, jeg vælger at skiftekattebakke 2-3 gange om ugen, vi har godt nok to store kattebakker (begge overdækkede) men 90 % af tiden vælger de kun at bruge den som står på vores badeværelse og helst samtidig med at vi andre er på toilettet (skøre katte). Har byttet rundt på bakkerne for at se om det var fordi at de bedst kunne lide den ene, men det er de ligeglade med, de benytter stadig den på badeværelset som om det var den eneste bakke i huset.

• #11   6. jul 2009 Jeg gør ligesom Mille. Bruger EverClean og har 4 bakker til 7 katte.
    Klumperne fjernes dagligt og der fyldes nyt grus på efter behov. Bakkerne vaskes 1-2 gange om måneden, men gruset genbruges.

Da jeg brugte Olivers kunne dette ikke lade sig gøre. Klumperne gik simpelthen for nemt i stykker, så alt gruset blev "forurenet" og måtte smides ud 1- 2 gange om måneden. Der er meget stor forskel på kvaliteten af klumpende grus.

• #12   7. jul 2009 Minimum engang om ugen her blir der vasket bakke i rodalon( det skal lige huskes at hvis man bruger rodalon er det MEGET vigtrigt man skylder godt bagefter, rodalon er meget giftigt for kattene hvis de får det på sig eller i munden fra poter, pels osv....).Vi bruger Extreme Classic eller Extreme uden duft her.

• #13   7. jul 2009 Uh glemte lige...-det er en bakke til 3 indekatte, derudover har de en lille hjørnebakke som jeg tømmer efter behov, den bruger de kun til at tisse i smiley

Kommentér på:
tømme katte bakke helt?

Annonce