stor væskende hudafskrabning i nakken? stor væskende hudafskrabning i nakken?
hejsa jeg har for knap 2 uger siden købt en ny mco dreng til at holde min gamle dreng med selvskab.
I dag opdager jeg at den nye kat har fået et stort sår i nakken lige mellem skulderbladene. Min første tanke var selvfølgelig at de har været oppe og tottes i nat, men sagen er bare den, at såret vokser temmelig meget?
såret ligner mest af alt en stor hudafskrabning, væsker lidt, men bløder ikke. Han kradser i det, og det er jo muligvis derfor det bliver større... Har renset det, og sat et stort stykke plaster på, så kan ik kan kradse direkte i det, men han vil jo have det flået af aå ved ik hvor længe det holder :o(
Jeg må indrømme jeg er lidt bekymret for ham, og riger til dyrlægen i morgen. Men hva tror i det er?
Vil jo ik umiddelbart mene at han ville få den type sår/hudafskrabning af en slåskamp? (de har ik tidligere sloges overhovedet) såret er nu lidt større end en 5 kr, og det ser ret drabligt ud:o(
Kan det være noget hudbetændelse, stressrelateret, loppeallergi eller hva er det mon? har ingen lopper set på de andre dyr...
undskyld mit lidt rodede indlæg, men det gik ldt stærkt hehe
på forhånd tak :o)
Jeg
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
jul 2007
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 35
maj 2007
feb 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Katte: 3 Emner: 2 Svar: 85
Jeg har tidligere haft en kat der også fik sådanne en slags sår... som du beskriver , det var et kradsesår der var kommet stafylikokker i...så hun fik fucidin salve...
lonnie
okt 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 15 Svar: 130
jeg var til dyrlægen og fik salve....
såret var på størrelse med en 5'er..
men det viste sig, at det var min anden kastrat som "voldtog" ham, han bed sig fast i nakken på ham...
jul 2007
Jeg ringer lige til opdrætteren i morgen og hør hva de mener:o)
maj 2007
Ring til din dyrlæge og spørg, om du ikke kan få noget kløestillende til ham (evt. Medrol).
jul 2007
mener du forbindingen?
ja det vil jeg gøre, for det sår bliver bare større og større:o( stakkels lille fyr, han har ik haft en nem start her i huset med en gammel sur hankat, 2 hunde, dårlig mave ud over sig selv og nu det her...:o(
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 859
Får han det samme foder, som han gjorde hos tidligere ejer?
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 859
Jeg tænkte bare, at hvis du netop har skiftet foder til katten i forhold til, hvad den fik før, så ville det jo ikke skade at skifte tilbage.
jul 2007
stor væskende hudafskrabning i nakken?