2.126 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

tumlepingo !
tumlepingo !
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 35

stor væskende hudafskrabning i nakken? stor væskende hudafskrabning i nakken?

hejsa jeg har for knap 2 uger siden købt en ny mco dreng til at holde min gamle dreng med selvskab.
I dag opdager jeg at den nye kat har fået et stort sår i nakken lige mellem skulderbladene. Min første tanke var selvfølgelig at de har været oppe og tottes i nat, men sagen er bare den, at såret vokser temmelig meget?
såret ligner mest af alt en stor hudafskrabning, væsker lidt, men bløder ikke. Han kradser i det, og det er jo muligvis derfor det bliver større... Har renset det, og sat et stort stykke plaster på, så kan ik kan kradse direkte i det, men han vil jo have det flået af aå ved ik hvor længe det holder :o(

Jeg må indrømme jeg er lidt bekymret for ham, og riger til dyrlægen i morgen. Men hva tror i det er?
Vil jo ik umiddelbart mene at han ville få den type sår/hudafskrabning af en slåskamp? (de har ik tidligere sloges overhovedet) såret er nu lidt større end en 5 kr, og det ser ret drabligt ud:o(

Kan det være noget hudbetændelse, stressrelateret, loppeallergi eller hva er det mon? har ingen lopper set på de andre dyr...

undskyld mit lidt rodede indlæg, men det gik ldt stærkt hehe

på forhånd tak :o)

Jeg

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.040 kr.
  • Hæk klipning ca 12m og taget toppen af 4 træer de er ca 2 1/2 m 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  stor væskende hudafskrabning i nakken?
  • #3   8. jul 2009 En del katte får sår på det sted, de er behandlet med, især Frontline pour-on.

• #4   8. jul 2009 jeg har kun haft ham i knap 2 uger, og jeg har ik behandlet ham mod loppekur eller lignende i nakken mens jeg har haft ham.... Om det er en byld er jeg lidt i tvivl om.. det er hævet, men ik direkte som en byld... ville det klø meget?

• #5   8. jul 2009 Prøv at spørge hans opdrætter, om de har loppebehandlet ham eller fået ham vaccineret, inden du fik ham.

• #6   8. jul 2009 hej.

Jeg har tidligere haft en kat der også fik sådanne en slags sår... som du beskriver , det var et kradsesår der var kommet stafylikokker i...så hun fik fucidin salve...

lonnie

• #7   8. jul 2009 Jeg har også haft en kat som havde sådan et sår i nakken. han fik det umiddelbart efter han var flyttet ind. jeg troet at han måske havde siddet fast under sofaen eller reolen eller et andet møbel, for han var meget sky.
    jeg var til dyrlægen og fik salve....
    såret var på størrelse med en 5'er..

men det viste sig, at det var min anden kastrat som "voldtog" ham, han bed sig fast i nakken på ham...

• #8   8. jul 2009 det fucidin salve kan det bare købes hos dyrlægen hvis man ringer? Men jeg tænker lidt at han jo nærmest skal have noget forbinding omkring, da han jo ellers bare bliver ved med at klø det større?
    Jeg ringer lige til opdrætteren i morgen og hør hva de mener:o)

• #9   8. jul 2009 Det ville jeg ikke stresse ham med!
    Ring til din dyrlæge og spørg, om du ikke kan få noget kløestillende til ham (evt. Medrol).

• #10   8. jul 2009 mega
    mener du forbindingen?
    ja det vil jeg gøre, for det sår bliver bare større og større:o( stakkels lille fyr, han har ik haft en nem start her i huset med en gammel sur hankat, 2 hunde, dårlig mave ud over sig selv og nu det her...:o(

• #11   8. jul 2009 Sådanne sår kan også komme af forskellige allergier, f.eks. ved foderallergi.
    Får han det samme foder, som han gjorde hos tidligere ejer?

• #12   8. jul 2009 Og derudover: Du skal selvfølgelig rådføre dig med dyrlæge og følge denne!
    Jeg tænkte bare, at hvis du netop har skiftet foder til katten i forhold til, hvad den fik før, så ville det jo ikke skade at skifte tilbage.

• #13   9. jul 2009 altså han fik noget forskelligt mad hos opdrætteren, og det fik vi også en pose med af... men vores gamle kat får rc, og det vil den nye gerne spise af... vi har forsøgt at blande det, men vi kan jo ik holde det adskildt... men ku da godt tænkes det var sådan noget allergi? har hørt der er en del der ik tåler rc...

Kommentér på:
stor væskende hudafskrabning i nakken?

Annonce