3.192 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

Lykken til lugtende kattebakker. Lykken til lugtende kattebakker.

-Vi kende det alle med kat. Kattebakken er ikke lige det man har lyst til at stikke snuden ned til. Den andén dag fandt jeg et mirakel !! Jeg fandt en døtte der hedder MulitFit Deodorant - og jeg kan godt fortælle at den er alle pengene værd. Gav 78,- for 750g. Når man har brugt den i kattebakken og hælder lidt MultiFit deodorant i, så dufter det i hele hytten. Jeg lader det dog stå og suge lidt inden jeg hælder kattegrusen over. Det tager al urin/aff lugt.

Jeg synes simpelhen det er verdens bedste ting til katteejere !!! 0g tænkte jeg ville dele det mirakel med jer smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lykken til lugtende kattebakker.
  • #1   13. jul 2009 Hov har lige været lidt for hurtigt med tasterne .. hehe .. Håber i alligevel forstår det .. smiley

• #2   13. jul 2009 hvor har du købt det?? tak for miraklet.. heh

• #3   13. jul 2009 ja hvor har du købt den henne?

• #4   13. jul 2009 Butikken hedder Maxi Zoo - Ved ikke om man kan købe det andre steder. (:

• #5   13. jul 2009 Takker for det smiley

• #7   13. jul 2009 Man bruger faktisk nogenlunde det samme til heste i boksene. Så fugten og den sidste urinlugt forsvinder. Da jeg havde hest blev jeg anbefalet det af dyrelægen. Det jo ikke noget som kan kan komme til at spise på nogen måder. det er meget fint hakket og hverken støver eller noget smiley

• #8   13. jul 2009 Vil ikke mene at mine katte får forkert foder. Har noget at gøre med deres urin - Det er meget salmiak lugt. 0g det er ikke noget man skal sprøjte - Det ligner lidt kattegrus, bare lidt finere hakket. (:

• #9   13. jul 2009 Ja, ved godt at man ødelægger co2 laget osv med parfumer er. Men det her er hellere ikke en parfume. Man kan sige det kattegrus som er lidt finere hakket med duft i.

• #10   13. jul 2009 Har nogle killinger der er i den tid hvor det ikke lugter specielt godt. Men ja, kan godt være jeg bruger noget forkert kattegrus. Har også selv haft overvejet tanken og synes selv at jeg har prøvet en masse forskelligt ..

• #11   13. jul 2009 Jeg har prøvet det og syntes slet ikke det var pengene værd...

Det du har brugt til hesten er nok Stalosan, men det er noget der bekæmper bakterier, svampe og urinlugt m.m. og kan ikke sammenlignes med det fra Maxi Zoo

Nikie

• #12   13. jul 2009 0kay, Jeg synes det virker rigtig godt. Men tror også det kommer an på ens katte .. (: Ja det kan godt være det hed det .. Kan ikke rigtig huske det mere .. hehe

• #13   13. jul 2009 Tusind tak Jannie P (:
    Synes bare det er et mirakel og tænkte at hvis andre selv synes deres bakker lugter at det kunne være kanon at dele det ud .. Men tak for dit svar (:

• #14   13. jul 2009 hej cathrine jeg er helt enig me jannie. synes herinde altså på kattegalleri så så snart man laver et indlæg og det ikk li er alle der er enige me en så blir man bar hugget ned... men tror sq jeg vil prøve det der som du siger ved den sidste kat jeg hvde prøvede jeg noget som jeg fik ved min dyrlægen fordi hendes lort (undskyld sproget) lugtede helt vildt selvom jeg har prøvet alt mulig forskeligt mad og skiftet katte grus og ja alt og efter dyrlæge tjeck hvor lulu som hun hed var helt okay og ikk fejlede noget fik jeg noget fra ham dr. dyr og så hjalp det virkelig meget desværre er han bar gået på pension nu og ka ikk finde det nogle steder og ka ikk huske hva det hed..

undskyld dte blev lodt langt.

• #15   13. jul 2009 Ja, jeg synes godt nok heller ikke der skal meget til, at hidse folk op herinde smiley

• #16   13. jul 2009 Det ved jeg sandelig ikke Susanne, hvem tror du? smiley

• #17   13. jul 2009 Det et rigtig fint link du har vedhæftet har lige været inde og læse det. Men det jeg købte har ikke så meget med den slags af gøre. Man kan vel kalde den en lugtfrisker. det eneste den gør er at give en frisk duft eller hvordan man skal sige dte .. Har lige været henne og hive fat i den igen. Der står desværre ikke hvor mange E stoffer der i den, eller hvilke. Men der står at den ( som skrevet højere oppe ) at den går ind og fjerner urin/AFF's lugte. (: 0g det synes jeg er kanon smiley

• #18   13. jul 2009 "... Vi kende det alle med kat. Kattebakken er ikke lige det man har lyst til at stikke snuden ned til."
    Næh - det kender jeg nu ikke til smiley men hvis kattebakken stinker i DIN næse, hvordan tror du så, kattene oplever det med deres fine lugtesans?

Du skal have tak for tippet, men det er ikke noget, jeg vil bruge.
    Lugtdæmpere er utroligt farlige at indånde, og når kattene skraber i gruset, får de det rigtigt hvirvlet op, så jeg synes, du skal tænke i de baner.

Jeg vil også anbefale dig at have mere end én bakke.
    Som tommelfingerregel siger man en bakke pr. kat + en ekstra.

Og så lagde jeg mærke til, at du skrev, at det stinker af salmiak.
    Det kunne godt tyde på, at dine katte drikker for lidt, og så bliver deres urin for koncentreret, hvilket på sigt kan medføre nyre- og blæreproblemer.

Sæt nogle vandskåle forskellige steder i huset. Så drikker de mere.
    Hvis der kun står vand ved deres mad, får de ikke nær væske nok.

• #19   13. jul 2009 Tak for tippet. Men tro mig, jeg har tre katte og tre kattebakker .. og jeg fjerner 'klumper' og AFF hver gang de nu er på bakken samt jeg tømmer og vasker kattebakkerne hver anden dag.
    Vi har sat så der står seks skåle med vand rundt omkring så de drikker mere og jeg synes selv at de drikker rigtig meget, skifter vandet min. tre gange om dagen så de har helt frisk vand ( med isterninger i )
    Så hvis jeg selv skulle mene det så synes jeg selv at de har det godt med vand osv -
    Jeg køber SPECIFIC kattefoder til dem og har desuden også prøvet
    ROYAL CANIN ( Eller hvordan man nu staver til det ) og ligemeget hvad så lugter deres AFF/Urin.

• #20   13. jul 2009 jeg har som sagt også haft en kat hvor den urin og aff. STANK!!! prøvede alt var ved dyrlægen men han sagde at der var ikk noget jeg ku gøre... så desværre er der bar nogle katte der er lidt besværlige li på det punkt. og vi mennekser lugter heller ikk ens så hvorfor sku alle katte være ens?+

• #21   13. jul 2009 Ja, Må man nok sige at mennekser hellere ikke lugter ens .. Arbejder som Sosu og der kommer man ihvert fald ud for nogle forskellige lugte. hehe ..

• #22   13. jul 2009 jeg arb. på horsens sygehus som ass. så tro mig jeg ved os at alle folk ikk lugter ens..

• #23   13. jul 2009 Jeg tænker bare om kattene er fertile ?? når min fetile han går på bakken kan det nu også lugtes, men har skiftet grus til Fresh and easy, det er super godt............. jeg er ikke tilhænger af luftfriskere, men har heller ikke problemer efter jeg har skiftet grus

• #24   13. jul 2009 jeg arbejder også på sygehus, men synes nu ikke det kan sammenlignes, da syge mennesker jo ikke kan sammenlignes med raske katte............ Syge mennesker får jo ofte medicin osv der gør kroppen ikke fungere

• #25   13. jul 2009 det var altså heller ikk det vi gjorde jeg skrev bar at man skulle huske på at alle katte ikk lugter ens li som alle mennesker ikk lugter ens...

• #26   13. jul 2009 nemlig Margrethe G. og tak smiley

• #27   13. jul 2009 Jeg forstår ikke behover for at putte parfume i gruset :S

Jeg bruger kattegrus fra Olivers, og jeg kan kun lugte bakken når han lige har lagt en "gave" resten af tidne kan jeg INTET lugte :S

• #28   13. jul 2009 nemlig jannie p:P helt enig.. har jeg os skrevet tidl.

• #29   13. jul 2009 Hej Cathrine.
    Det er da super dejligt at du har fundet noget
    som virker i kattebakken, og tusind tak fordi
    du GIDER at dele din erfaring med os andre.
    Vh. Ann

• #30   13. jul 2009
    Cathrine ** jeg har tre katte og tre kattebakker .. og jeg fjerner 'klumper' og AFF hver gang de nu er på bakken samt jeg tømmer og vasker kattebakkerne hver anden dag. **

Så burde det virkelig ikke være nødvendigt at parfumere kattegruset :S

Min mening om parfume til kattebakker (og til så meget andet) er, at det er en gyselig ide. Allergifremkaldende osv.

• #31   14. jul 2009 Jeg har også brugt kattegrusen Fresh and easy, men jeg synes ikke det virkede mht. lugten. Min den enes AFF lugter afskyligt.Ligemeget hvad jeg bruger.

Det var så lidt at jeg ville fortælle hvad jeg bruger. Håber bare hvis der er nogen der har noglelunde samme 'problem' kan bruge det.

• #32   14. jul 2009 tak Cathrine helt sikkert en mulighed....

• #33   17. jul 2009 Havde samme tanke som flere andre....giftige kemikalier ligesom alle mulige andre duftdæmpere, det kan da umuligt være sundt, selvom det umiddelbart lyder som en glimrende ide.

Havde jeg problemer med en stinkende bakke (hvilket jeg heldigvis ikke har), ville jeg nok overveje at købe noget ordentligt kattegrus.
    Jeg har prøvet både billigt og dyrt grus...og der er STOR forskel. Det billlige grus jeg ahr prøvet stank langt væk af ammoniak efter bare en halv dag, mens dyrt grus indkapsler lugten, selvom bakken ikke har været tømt i 2 dage.... smiley

• #34   17. jul 2009 Vil du skrive et navn til det dyre kattegrus ? Jeg synes selv at Fresh and esay er lidt halv dyrt og det følte jeg ikke virkede..

• #35   17. jul 2009 Extreme Classic (UDEN duft) er et godt grus.

• #36   17. jul 2009 Hvilke størrelser plus deres pris ?(:

• #37   17. jul 2009 16 kilo koster 150 kr. i Petworld. (hvert 11. pose gratis hvis man tilmelder sig rabatordning).
    Ofte har de haft tilbud - 100 kr pr. pose- men det er vist desværre slut nu.

Kan også bestilles over zooplus.co.uk til ca. 115 kr for 16 kilo.

Det er meget drøjt i brug! I vores husholdning er det det billigste grus i længden.

• #38   17. jul 2009 Okay, Det må jeg lige huske til næste gang jeg står og skal købe (:

Kommentér på:
Lykken til lugtende kattebakker.

Annonce