Gwen tabt 1,2kg på ½ år.... {{forumTopicSubject}}
Gwen er frygtelig tynd, og jeg har fået hende tjekket flere gange, uden resultat. Nu har hun så tabt 1,2 kg på ½ år, hvilket giver hende en vægt på 3 kg. Hun er ved at sulte sig selv ihjel og jeg aner ikke mine levende råd.
Jeg troede der var tale om stress fordi drengene var efter hende, og havde egentlig fundet hende et nyt hjem. det er så blevet sat på standby fordi hun er helt apatisk efterhånden. Drengene er slet ikke lefter hende ængere og hun er stadig skidt i stand.
Jeg har idag fået taget blodprøver hos dyrlægen, og venter nu svar, der kan gå op til 4 dage.
Da jeg kommer hjem spiser hun så en god portion vådfoder og har også spist lidt idag, men da jeg i løbet af aftenen skal flytte hende og sætter hende op på kradsetræet får jeg mig en slem forskrækkelse. Hun er ellers en meget adræt kat der elsker at sove oppe på skabe, men det har hun ikke gjort i et stykke tid og nu ved jeg så hvorfor: Hun faldt simpelthen ned.
Hun gik gangske enkelt hen til kanten og mistede herredømmet over kroppen og faldt ned. Jeg kigger så grundigt på hendes øjne og kan se at de er slørede, nærmest som om der er en gul hinde henover. Hun kan se mig når jeg kommer tæt på, men ikke langt fra så vidt jeg kan gisne om, hvilket også forklarer hvorfor hun ind imellem springer forskrækket op når man rører ved hende.
Har nogen set det fænomen før? jeg ringer til dyrlægen om det imorgen, de kender hende efterhånden. Men jeg kan jo intet gøre før jeg ved mere fra de blodprøver. Hvis de intet viser vil dyrlægen prøve at give hende smertestillende for at se om det hjælper på appetitten så vi kan se om det er fordi hun har ondt.
Jeg kan bare slet ikke holde ud at trække min i forvejen sky og nervøse kat gennem et større medicinsk cirkus og samtidig vil jeg gerne give hende en chance, da hun kun er 2 år gammel.
Jeg aner ikk mine levende råd længere, jeg er simpelthen så ked af det over at jeg ikke kan hjælpe hende.
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
Held og lykke med hende.
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
Det blev antaget at der var tale om stress. da hun er en sky dame virkede det som en relevant konklusion.
Nu er den bog ligesom lukket og hun er blevet drastisk værre de sidste par mdr. jeg har været hos dr.dyr flere gange, senest for 3 uger siden fordi hun skulle vaccineres. Her var hun undervægtig og dr. dyr bad mig holde øje med hende.
Nu håber jeg så at de blodprøver viser noget, for øv hvor er det hårdt at se på hvordan hun sygner hen. For du har ret, noget må der være galt.
okt 2007
Jeg vil ihvertfald kontakte dyrlægen imorgen så hun har det med i sine overvejelser til næste gang vi skal ses. jeg skal derned når prøvesvarene er i hus, enten for yderligere undersøgelser, opstart af behandling eller aflivning alt efter hvad prøverne siger.
Lige nu hælder jeg meste til bare at give hende fred, men tænk hvis det er noget der kunne have været fikset og givet hende en masse gode år endnu. Åhh jeg synes det er svært at sidde med hendes skæbne i mine hænder.
apr 2005
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 5 Emner: 17 Svar: 205
okt 2007
dyrlægen tænker pt. nyreproblemer, kræft eller diabetes. Så må vi se hvad undersøgelsen idag siger, sammenholdt med blodprøvesvarene.
+
Så må jeg træffe min beslutning derfra.
Tak for jeres tanker, skriv endelig hvis i har erfaringer med noget lignende. Tak for din historie Pia L, det giver på en måde håb at man kan finde en diagnose og give missen den rette behandling og derved et værdigt liv i nogle år mere.
okt 2007
Der er tale om betændelse i begge øjne, det slørede jeg kunne se var pus inde bag hornhinden.
Jeg har fået øjensalve til hende og skal så derned igen imorgen.
Han sagde at han mente der var noget meget alvorligt galt, han var bange for der er tale om katteleukæmi, eller katteaids. Vi får forhåbentlig svar på blodprøverne imorgen.
Jeg forstår det bare ikke, mine katte har aldrig været udendørs, så hvor hun skulle have fået det fra ved jeg ikke. Men noget tyder på at hele kroppen er i alarmberedskab siden det er begge øjne der er angrebet.
Åh min lille skat, jeg er helt smadret over det! og det er jo også smitsomme infektioner begge to, og jeg har to andre katte. Jeg er simpelthen så bange for hvad de blodprøver viser.
apr 2005
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 5 Emner: 17 Svar: 205
apr 2007
Følger: 70 Følgere: 62 Katte: 9 Emner: 27 Svar: 1.456
--<--<--<----@
feb 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 7 Emner: 32 Svar: 357
Gwen tabt 1,2kg på ½ år....