{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
34.824 visninger | Oprettet:

Blod i afføring kan betyde ?? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg vil bare høre om der er nogen der ved hvad det kan betyde hvis en kat har blod i afføringen. Det eneste jeg ved er at der er forskel på om det er frisk blod eller størknet blod (helt mørkt). Er det frisk blod er det fra endetarmen og er det størknet kommer det længere oppe fra, tyndtarmen. Desuden så har jeg hørt at det kan skyldes stress.

Sidder der nogen herinde med mere viden omkring må i meget gerne skrive i tråden.

På forhånd tak :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blod i afføring kan betyde ??
  • #1   22. jul 2009 Frisk blod er normalt tegn på der når afføringen passerer går hul på et lille blodkar i sidste ende af "processen".

    Katte med mere eller mindre dårlig mave kan også have det da der for tit er pres på bodkarret.

    Det kan være stressbetonet.

    Det er normalt ganske ufarligt.


  • #3   23. jul 2009 Mange tak for svar begge to :o)

    Min hankat har nemlig de sidste dage haft lidt frisk blod i afføringen. Kontaktede dog dyrlægen med det samme, for anede ikke hvad det betød. Men da han er stresset mener de at det muligvis er derfor. Han skal have Zoolac til maven, fiskeolie til sin matte pels, noget fra RC eller Hills der hedder AD...for at han kan tage på i vægt. Han har nemlig tabt sig. Ikke så det er kritisk. Og så rådet de mig til at købe Feliway for at berolige ham....

    De nævnte også at hvis blodet ikke forsvinder i midten af næste uge skal han ind og tjekkes....så det håber jeg selvfølgelig på at det gør.


  • #4   23. jul 2009 Er det ham du fik kastreret for ikke længe siden på grund af hudproblemer?

    Hvordan går det med det - er han i behandling på nogen måde?

    Jeg ville hvis jeg var dig fodre med lav allergi foder - det er godt for hudproblemerne og maven


  • #5   24. jul 2009 Lis - ja det er ham jeg fik kasteret. Efter vi har fået hvalp i huset er han blevet stresset og har tabt sig samt mistet skrækkelig meget pels.

    Han er stadig i behandling med Medrol og det hjælper. Jeg er selv ved at trappe ham ud af det langsomt - for jeg ville se om han kunne nøjes med en pille hver anden dag i 10 dage, istedet for 1 pille hver dag i 10 dage. Og det holder hudproblemerne væk, selvom han kun får hver anden dag.

    Nævnte for dyrlægen om jeg ikke skulle have haft af vide, at det er binyrebark han får og at han skal trappes ud af det.

    Jeg fodrer ham med foder til hyperallergiske katte. Det har jeg gjort længe nu. Siden du nævnte at han nok skulle have allergifoder. Han har bare tynd mave - og jeg vil gerne have skik på det og så få ham til at tage lidt mere på i vægt. Jeg kan mærke samtlige ben i hans krop - det synes jeg måske lige er tynd nok....


  • #6   25. jul 2009 Nogle katte med immunforsvarsbrist har også en lidelse der kaldes IBD - den er tung at komme af med, konstant irriteret tarm.

    Dog kunne det tyde på hans er stressrealteret da det starter da I får hvalpen.

    Det er mere end svært at fodre for både at tilgodese pels og maveproblemer samtidig.


  • #7   25. jul 2009 Jeg vil helt sikkert holde ekstra øje med hans afføring fra nu af - jeg kan bare ikke helt se om der stadig er blod i når det er i kattegruset. Grunden til at jeg opdagede det, var fordi han havde gjort det inde i stuen....det plejer han aldrig.

    Kan godt se, at jeg nok lige har gang i for mange ting, så jeg tror jeg prøver at få skik på maven først og så må jeg se om jeg kan få lidt ekstra sul på ham senere.

    Han vil ikke have det jeg har købt til ham, for at han skal tage på. RC Recovering....mener jeg det kaldes. Dyrlægen har anbefalet det.


  • #8   25. jul 2009 Problemet er at det der får katten til at tage på er ikke godt for dens hud - og sikkert heller ikke maven.

    Lavallergen foder er det bedste for hud og mave - det er vigtigere det er iorden end at katten tager på. Ikke alle katte er i lige godt huld - det er vi andre jo heller ikke. Det vigtigste er katten trives, ikke om den er lidt for tynd.


  • #9   25. jul 2009 Du har ret, Lis! Igen hehe

    Han er bare blevet så "trist" at se på. Hans pels er mat, halen er kun det halve af hvad den har været, hans manke mangler og han har tabt sig. Det jeg er lidt bange for er, at han bliver ved med at tabe sig...det er jo ikke så godt. Han tager i hvert fald ikke på.

    Jeg fortsætter bare med at give ham det hyperallergi foder og så kan min killing få det fra RC jeg har købt. Han spiser det alligevel ikke - jeg blander det op med meget vand. Han spiser faktisk kun tørkost - og så får han rejer når han er på Medrol. Ikke særlig mange, men det er den eneste måde jeg kan få pillerne i ham på.

    Dyrlægen fortalte ellers at jeg bare lige skulle åbne munden på ham og stikke pillen ned i halsen - han viste så hvordan det skulle gøres. Det kan jeg simpelthen ikke......


  • #10   25. jul 2009 Du skal bare have nogen pillelommer - så glider pillerne ned. Men gem dem godt væk ellers er der ingen tilbage:-)

    http://www.medicanimal.com/product/~feline-tab-pocket/~product_id=370/~category_id=MA-CATS-SUPPLEMENTS/~root_category_id=MA-CATS

    og der er eg sikker på du kan købe dit allergifoder til omkring half pris.

    De sendte da jeg købte fragtfrit


  • #11   25. jul 2009 Hvad er pillelommer ?- tror ikke jeg forstår det hehe

    Jeg giver 280 kr for 6 kg foder nu - vi får det billigere fordi kæresten er under uddannelse som hundeinstruktør/adfærdsbehandler :o)

    Har tilføjet dit link til favoritter, tak.


  • #12   25. jul 2009 det er noget blødt noget i stil med det modellervoks børn kan bruge igen og igen. Der er et hul i den ene ende af "lommen" man putter pillen i og så klemmer man sammen.

    Mine er helt vilde med dem.


  • #13   25. jul 2009 Okay det vil jeg da se om jeg ikke kan få fat i så - synes nemlig det er rigtig ubehageligt at stikke pillen ned i halsen på ham....bare det at jeg skal give Zoolac i den sprøjte.....jeg har valgt at klemme det ud på fingeren og så give ham det på den måde istedet. Synes det andet virker voldsomt....

  • #14   16. okt 2013 Hej alle. Jeg har en han perser som ikke er neutraliseret,og han har haft dårlig mave i over en uge,og gør det på gulvet,istedet for Bakken.der er frisk blod i afføringen,Dyrelægen har givet os noget der hedder Pro-kolin som skal gøre afføringen normal. Den er blevet mere fast nu,efter 3 dage,men han gør det stadig på gulvet,og der er stadig frisk blod i afføringen. Han spiser drikker,leger og er helt frisk,så der er intet at mærke på ham,han tabte sig lidt i starten,men holder vægten nu. Lægen mente også at det kunne være stress,da vi har 3 andre perser,en kastreret han,og 2 hunner,hvor den ene er steriliseret og den anden ikke. Han er lidt over et år,og blevet kønsmoden.vi går også på udstilling og det er han ikke så glad for. Så det kan jo helt sikkert godt være stress. Så kommer mit spørgsmål hvorfor gør han det stadig på gulvet,og der er stadig blod i hans afføring. Da det var helt tyndt,sagde Dyrelægen at det var fordi han ikke kunne nå på Bakken. Men det er det jo ikke mere. Vi venter lige ugen ud,og så tager vi selfølgelig til Dyrelægen,hvis han stadig gør det på gulvet,og der stadig er frisk blod i afføringen. Nogle her inde der har været ude for det samme...

  • #15   1. sep 2014 Jeg har en lille halv perser killing, jeg fik så en utrolige oplevelse af hun fik utrolig tynd mave for en fire-frem dage siden og idag er der frisk blod med. Jeg er lidt bekymret for hun leger normalt, spiser og drikker normalt... Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre....

  • #17   1. sep 2014 Havde jeg også tænkt mig... ville bare høre om andre også havde oplevet noget ligne for en veninde foreslog ned med skånekost man selv kan lave til katten, det involveret bla. yogurt og det synes jeg lød mærkeligt efter som at jeg har fået af vide af flere dyrlæger at deres maver ikke så godt kan tåle mælkeprodukter.... Og når et er pludselig opstået er et ikke en mad allergi for hun har ikke skiftet foder, men stress er en go mulighed da der ikke er helt ro på her hjemme for tiden....

  • #19   1. sep 2014 Jeg har intet imod at tage min lille prinsesse til dyrlægen, ville bare ønske at der var noget jeg kunne gøre for hende indtil da. Derfor min henvendelse...

  • #22   1. sep 2014 Suppe????



  • #24   1. sep 2014 Tager hende til dyrlæge imorgen, men skriver lig den der bag øret smiley

Kommentér på:
Blod i afføring kan betyde ??

Annonce