{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.082 visninger | Oprettet:

Mia S
Mia S
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Weimin snerre/hvæser af killingerne? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen!

Jeg har netop oprettet mig i hast da jeg har et "lille" problem.

Jeg har en kat på lidt over 2 år. Kastreret hankat, sød og rar, kælen og meget social. Jeg har så fået to små killinger hjem på "prøvetid" fordi jeg ikke kan bestemme mig for hvilken jeg vil have. Først lod jeg dem være alene på mit værelse, men lod lige min anden kat se dem mens jeg holdt ham.

Jeg ved det er naturligt for ham at forsvare sit territorium, men jeg synes han snerre meget og voldsomt af killingerne når han ser eller lugter dem. Han er endda begyndt at hvæse af mig og min familie, men det er vel nok fordi vi har holdt killingerne og lugter af dem.

Mine spørgsmål er så;
Hvor lang tid vil der ca. gå før min hankat (han hedder forresten Weimin), vil acceptere dem?

Skal jeg lade killingerne løbe frit i lejligheden, eller skal jeg fortsat holde dem på mit værelse?

Skal jeg skælde Weimin ud når han hvæser af mig (og killingerne)?

Hvad vil være bedst at beholde? Hunkillingen, eller hankillingen? (Den lille han er IKKE kastreret, hunnen er ikke steriliseret, men min gamle kat er kastreret).

På forhånd tak smiley

Mia

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Weimin snerre/hvæser af killingerne?
  • #1   23. jul 2009 Det er forskelligt hvor lang tid der går, ved nogle katte kan der gå op til 6 måneder eller mere

• #2   23. jul 2009 jeg synes først det er lidt synd at ta killinger sådan frem og tilbage, det er stresset for sådan en lille en at skulle tilpasse sig ..

Til hvæseriet, jeg ville bare ta killingerne og sætte dem på gulvet, sammen med weimin, og hvem du skal beholde - kan du ikk tage dem begge?
    ellers økonomsik er det billigst at få kastereret han katten frem for hunnen ..

• #4   23. jul 2009 jeg er 100 % enig med de andre, det er da et levende væsen man ikke sender frem og tilbage................. men de fleste katte hvæser af hinanden i starten, når du er der så lad dem alle være sammen

• #5   23. jul 2009 og efter min mening så forstår katte ikke skæld ud..........

• Mia S
    Mia S Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #6   23. jul 2009 Tak for alle de gode svar!

Ja, jeg har os' lige slået mig selv i hovedet med kagerullen. Jeg kan da ikke bare tage to killinger med hjem og sende den anden tilbage.
    Derfor har jeg besluttet at holde begge to. Hankatten må jeg kastrere i løbet af næste måned smiley

Men skal jeg bare lade killingerne løbe frit omkring? Også selvom Weimin hvæser så meget af dem?

Man er vel lidt bekymret smiley

• #7   23. jul 2009 Ja du lader dem bare løbe smiley

• #8   23. jul 2009 jeg ville få begge neutaliseret samtidig. Og ellers lade dem være sammen så de kan vænne sig til hinanden

• #10   23. jul 2009 ville også neutralisere dem begge samtidig, så får du også en god rabat smiley
    og dejligt at du beholder dem begge, alt andet ville være urimeligt ...

Min gamle Mynne på 5 år, hun stikker stadig Bamse en flad hvis han kommer inden for nå afstand, og nu har han boet her et år, sådan er deres hiraki bare, og det klarer de selv ...

• #13   28. jul 2009 jeg har nøjagtig det samme problem.
    jeg har en kat - sjikke - på lidt over 2 år, og har næsten lige fået en ny lille killing - tilde - som nu er 9 uger.
    jeg har aldrig oplevet at sjikke hvæser og knurrer som hun gør i øjeblikket.
    jeg har haft en anden killing på et tidspunkt, og der gik ikke længe før den og sjikke lå og sov sammen.
    men det er meget anderledes denne gang.
    hun er endog begyndt at hvæse af mig og gider ikke snakke med mig.

Kommentér på:
Weimin snerre/hvæser af killingerne?

Annonce