Weimin snerre/hvæser af killingerne? {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen!
Jeg har netop oprettet mig i hast da jeg har et "lille" problem.
Jeg har en kat på lidt over 2 år. Kastreret hankat, sød og rar, kælen og meget social. Jeg har så fået to små killinger hjem på "prøvetid" fordi jeg ikke kan bestemme mig for hvilken jeg vil have. Først lod jeg dem være alene på mit værelse, men lod lige min anden kat se dem mens jeg holdt ham.
Jeg ved det er naturligt for ham at forsvare sit territorium, men jeg synes han snerre meget og voldsomt af killingerne når han ser eller lugter dem. Han er endda begyndt at hvæse af mig og min familie, men det er vel nok fordi vi har holdt killingerne og lugter af dem.
Mine spørgsmål er så;
Hvor lang tid vil der ca. gå før min hankat (han hedder forresten Weimin), vil acceptere dem?
Skal jeg lade killingerne løbe frit i lejligheden, eller skal jeg fortsat holde dem på mit værelse?
Skal jeg skælde Weimin ud når han hvæser af mig (og killingerne)?
Hvad vil være bedst at beholde? Hunkillingen, eller hankillingen? (Den lille han er IKKE kastreret, hunnen er ikke steriliseret, men min gamle kat er kastreret).
På forhånd tak
Mia
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
dec 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 9 Emner: 157 Svar: 737
Til hvæseriet, jeg ville bare ta killingerne og sætte dem på gulvet, sammen med weimin, og hvem du skal beholde - kan du ikk tage dem begge?
ellers økonomsik er det billigst at få kastereret han katten frem for hunnen ..
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.218
okt 2008
jul 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Ja, jeg har os' lige slået mig selv i hovedet med kagerullen. Jeg kan da ikke bare tage to killinger med hjem og sende den anden tilbage.
Derfor har jeg besluttet at holde begge to. Hankatten må jeg kastrere i løbet af næste måned
Men skal jeg bare lade killingerne løbe frit omkring? Også selvom Weimin hvæser så meget af dem?
Man er vel lidt bekymret
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
okt 2008
dec 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 9 Emner: 157 Svar: 737
og dejligt at du beholder dem begge, alt andet ville være urimeligt ...
Min gamle Mynne på 5 år, hun stikker stadig Bamse en flad hvis han kommer inden for nå afstand, og nu har han boet her et år, sådan er deres hiraki bare, og det klarer de selv ...
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 3
jeg har en kat - sjikke - på lidt over 2 år, og har næsten lige fået en ny lille killing - tilde - som nu er 9 uger.
jeg har aldrig oplevet at sjikke hvæser og knurrer som hun gør i øjeblikket.
jeg har haft en anden killing på et tidspunkt, og der gik ikke længe før den og sjikke lå og sov sammen.
men det er meget anderledes denne gang.
hun er endog begyndt at hvæse af mig og gider ikke snakke med mig.
Weimin snerre/hvæser af killingerne?