Agresiv kat Agresiv kat
Hej allesammen.
Jeg har nu bladret lidt rundt herinde i forum men er i syv sind.
Jeg har en han (kastrat) Felix som er blevet utrolig aggresiv på det seneste. Jeg er ret sikker på at jeg kender årsagen. Han har fået nye "venner" og er nok ikke helt tilfreds med situationen.
Felix er den ældste af vores katte og vi har for nyligt fået Freja hjem som nu er 14 uger plus at Mille har killinger som er 5 uger.
Problemet er at Felix hvæser så snart en anden kat er i nærheden af ham også selv om han selv er den som kommer gående forbi. Han kommer normalt ud men han bliver ofte væk i lang tid så nu prøver vi at begrænse det. Igår kom han hjem og jeg tog ham op på skødet for at nusse med ham. Han skal jo ikke føle sig udenfor.Jeg prøver virkelig at fordele sol og vind lige. Han begyndte at hvæse og sprutte som en gal af mig og jeg blev faktisk bange for ham. Idag har han gjort det samme igen. Normalt er det kun de andre katte han hvæser af men nu er det også mig.
Det er virkelig frustrerende da man jo holder af katten og helst vil have en stor lykkelig familie.
Har nogen prøvet Feliway i tilsvarende situation eller tror i overhovedet at det kan hjælpe på hans arrigskab?
Er faktisk lidt nervøs for at han pludselig langer mig en eller bider mig..
Dette blev lidt langt men det er svært at forklare med mindre ord..
feb 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 5 Emner: 16 Svar: 42
Tak for jeres svar som jo er ret enslydende og egentlig også de ting jeg har i tankerne.
Her til morgen har han netop siddet og puttet op af mig og spundet ligesom han normalt plejer. Men igen kun til en vis grænse.
Hvad angår at Mille (mormis) hellere så hans hæl end tå. Det er jeg ikke helt sikker på. Mille og de andre katte vil faktisk utrolig gerne snakke emd ham og selvom han knurrer af dem så prøver de gang på gang at opsøge ham, speielt når han kommer hjem fra en udetur.
Det sjove i det hele er at når de får en lækkerbid i form af vådkost så kan han sagtens spise af samme skål som de andre. Hmm ..
Jeg har som i tænkt om det er smart at holde ham inde men det er for at han skal forstå at det altså er her han bor. Han går meget ofte over til vores genbo som holder utrolig meget af ham og de siger at han er sååå kælen og sød.. Jeg tror sku ikke han kan li os mere.
Håber at det går som du skriver Krista at han falder til ro når de små er væk, men det er jo ikke sidste gang der kommer killinger i dette hus da vi skal starte opdræt på vores Hellig Birmapiger.
Jeg vil prøve at høre genboen om han nogensinde knurrer af dem eller om det kun er her i huset det foregår.
Tror ikke han er syg da han er meget adræt og spiser og drikker som han plejer.
Krista : oplever du aldrig ufred med alle dine smukke katte?
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
feb 2009
Følger: 44 Følgere: 41 Katte: 2 Emner: 51 Svar: 340
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.218
feb 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 5 Emner: 16 Svar: 42
Jeg skal til dyrlægen og have vaccineret Freja på mandag så der tror jeg at jeg prøver at købe sådan en Feliway. Måske det kan hjælpe en smule på gemytterne. Jeg har haft Felix ude idag. Han kommer og går som det passer ham og han virker glad , nu må vi så se hvordan han reagerer på de andre når han kommer ind.
Hilsen Dorthe
Agresiv kat