15.338 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

øjenbetændelse hos killing øjenbetændelse hos killing

Jeg har en killing på 14 dage som her til morgen havde det ene øje lukket, den kunne ikke åbne det.. Der var sådan noget gult snask i det.. Tror det er øjenbetændelse, men hvordan behandler man det når den er så ung... For det man normalt får ved dyrlægen er noget skrapt noget...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  øjenbetændelse hos killing
  • #1   25. jul 2009 Det du får ved dyrlægen er det samme som mennesker kan få, min veninde har lige haft en killing med samme problem og hun fik det ved dyrlægen. Som er det samme du må bruge til børn osv, så det er ikke farligt.
    Men ellers start med at vaske af i lidt saltvand

• #2   25. jul 2009 kan man ikke vaske det i kammiliete?

• #3   25. jul 2009 nej...kamille te er en gammel skrøne....
    Man ken evt., købe saltvands pipetter på apoteket og skylle/vaske øjet grundigt der med flere gange om dagen.....er det ikke gået væk om et par dage skal der pencelin øjn salve til.
    Pas på med bakterier fra dine finge....vask dem grundigt før du røre ved de andre killinger. Brug ligeledes aldrig det stykke vat som har været brugt til det inficeret øje til at vase et andet øje...da betændelse smitter.
    anna

• #4   25. jul 2009 Det med saltvand har jeg ikke gode erfaringer med, sidste vi gjorde det på en voksen kat blev det bare endnu værre..

• #6   25. jul 2009 Når du kender problemet har du sikkert et eller andet i huset. Få bakterien resistentbestemt en gang for alle og den rigtige behandling sat igang.

Det kan være:
    Chamydia
    Herpes
    Mycoplasma

- alle tre smitter!

• #8   25. jul 2009 Nej man kan ikke bruge Kamillethe, det har ikke øjets ph værdi - så det svier. Derudover er der små partikler i.

Saltvand er det bedste, man skal ikke bade, men spule betændelsen ud med en engangsprøjte, mange, mange gange daglig.

• #9   25. jul 2009 Britt M
    Nu er der det at Fucitalmic ikke virker på alle bakterier - derfor er det en god ide at resitensbestemme - især når det ikke er det første tilfælde. Derfor kan det forventes at være et tilbagevendende problem hver gang der er killinger, ungdyr og katte med dårligt immunforsvar i huset.

Jeg håber virkelig ikke at lægen bare udleverer øjesalve på grund af en opringning og en løgnehistorie.

• #10   25. jul 2009 britt m

nu har jeg både børn og katte - er du helt sikker på det er det samme ?
    På det til dyr står der vet. på, men kan ikke se om styrken er den samme ..

Jeg gav 42 kr sidst for øjensalve til katten, det bliver man jo ikke fattig af ...

hilsen betina

• #11   25. jul 2009 Betina.
    Hvilken dyrlæge bruger du? jeg kan se du bor i midtjylland og disse priser er desværre ikke noget jeg kender til, så kunne jo godt tænke mig at vide hvem du bruger??
    på forhånd tak.

• #12   25. jul 2009 hejsa min killing havde øjenbetændelse da jeg fik den, og jeg ringede derfor til mmin gode ven som er dyrlæge og han sage at Fucitalmic er det du skal bruge? det er nøjagtig det samme til mennesker som til dyr, den eneste forskel er bare at til mennesker koster en tube 23 kr og til dyr koster den...... hold nu godt fast...... smiley 234 kr!!!!!!!
    ring til din læge, sig det som det er, og så får du en recept, og så skal der dryppes øjne, to gange dagligt i 4 dage, så er det væk....

smiley

• #13   25. jul 2009 jeg fik vist kloramfinikol sidst, det er måske bare billigere ... men det er jo vigtigst at tjekke hvad pokker man behandler for, ellers er man jo lige vidt...

• #14   25. jul 2009 Som tidligere nvnt behandles der efter havd bakterie der er, produkterne er:

Fucitalmic
    Terramycin Polymycin B
    Kloramfenekol, til oplysning kostede dråberne (nemmere at arbejde med end salven) 98 kr. på apoteket for 14 dage siden

• #15   25. jul 2009 stine D

Prisen du oplyser er forkert, en tube Fucithalmic vet koster 99 kr.
    til mennesker 44,10

www.medicinprisr.dk

• #16   26. jul 2009
    *Lis* Katte - sundhed, velfærd og trivsel *

tror du ikke nogle bliver snydt af priserne, da nogle dyrlæger tar nogle vældige recept gebyrer ?
    Men det er nok op til den enkelte dyrlæge, hvordan de fakturere ..

• #17   26. jul 2009 Nogen dyrlæger tager gebyr, men det blev der jo ikke nævnt noget om - udslgsprisen er som nævnt.

Jeg giver aldrig receptgebyr - storkundefordel:-) men ejg ved andre klienter gør det.

Iøvrigt har den flydende Kloramfenkol fremfor salven, den er ubehagelig ved jeg har prøvet den, den fordel at den også rejser op i næsehulen da der er adgang dertil med flydende væske fra øjet.

• #18   29. jul 2009 Kloramfenikol virker ganske udmærket på katte..
    Det er ikke rart for nogen at få øjendråber, hverken mennesker eller dyr..Men når man har blinket et par gange er det overstået..
    Har en killing som havde øjenbetændelse for et par uger siden, hun fik dryppet øjne 2 gange om dagen og på 4. dagen var det væk..

Kommentér på:
øjenbetændelse hos killing

Annonce