{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
602 visninger | Oprettet:

Kattelitteratur {{forumTopicSubject}}

Kæresten og jeg går i tanker om at få kat for første gang. Han har haft kat før, før han flyttede hjemmefra, men det har jeg ikke.

Derfor søger jeg efter noget litteratur så jeg kan blive godt forberedt. Det kan være bøger, Internet eller hvad som helst smiley

Jeg vil gerne have en god basisviden, da der er mange ting jeg slet ikke har styr på, så som renlighedstræning, alene-hjemme-træning og så videre. Jeg har altid kun haft hund, hvilket jo er et helt andet dyr smiley

Mange tak! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kattelitteratur
  • #1   27. jul 2009 Dejligt at du vil sætte dig ind i tingene inden anskaffelse af kat smiley

Bøger er gode til en start, men ikke alt der står skrevet er sandhed.
    (Der er desværre mange elendige kattebøger smiley også af nyere dato)

Som basisbog vil jeg anbefale
    Lene Houe: Kattens adfærd
    Andre kattebøger, jeg kan anbefale, er:
    Ulla Barvefjord : Katteejerens håndbog
    Roger Tabor: Forstå din kat bedre på 100 måder
    Anette Staun: Kattens pasning og pleje

Bedste læremester er dog katten selv smiley

Nu nævner du konkret renlighedstræning og alene-hjemmetræning .... det er vist noget for hunde.
    Hvis katten er bakkevant, og bakken / bakkerne placeres et lettilgængeligt roligt sted - langt fra madskål - og holdes ren (og gerne samme bakketype- og grus som katten er vant til) så ..... ja, så går katten bare på bakken, når den skal det smiley fra dag ét.
    (Med killinger må der ikke være for langt mellem bakkerne).

Alene-hjemme-træning ... anskaf to katte, så putter de sammen (eller hvad de nu har lyst til) når de er alene hjemme.

• #2   27. jul 2009 Du kan læse lidt om det på nettet her :

(link fjernet)

http://www.kattens-vaern.dk/index.php?soeg=killingen

(link fjernet)

(link fjernet)

http://ingeskattehjemdk.web4u2.dk/?Killinger#Killinger

Husk at læs alt med kritiske øjne :o)

Pøj pøj med familie-- forøgelsen!

• #3   27. jul 2009 Nu kigger jeg jo på det hele med "hundeøjne". Altså, vi havde tænkt at anskaffe to katte da det kommer til at være indekatte og det virker til de har det bedst med noget selskab så. For mig virker det bare utroligt at man anskaffer to killinger og så kan man bare forlade dem når man skal i skole eller arbejde.

Det længste de kommer til at være alene er 6 timer mandag og onsdag, ellers er det kun 1-2 timer de kommer til at være alene. Men hvordan griber man det an? Hvor længe skal kattene falde til hos os før vi bare kan "forlade" dem?

Jeg har kopieret listen og tager den med på biblioteket i dag, og internetsiderne får jeg også lige kigget på smiley

• #4   27. jul 2009 Jeg anbefaler altid at man får kattene hjem fredag aften/eftermiddag, så man er hjemme HELE weekenden. Sørg for at have handlet osv så man ikke skal noget.
    Søndag ville jeg dog lige tage hjemmefra en times tid eller to, så de vænner sig til det, men det er ikke livsnødvendigt for dem. Det vigtigste er de første døgn, at de kan søge tryghed hos jer, når de ønsker det.

6 timer er ikke noget problem når de har hinanden smiley

Mange gange held og lykke med misserne, vi glæder os til at se dem herinde smiley

• #6   27. jul 2009 Killinger kan sagtens være alene de timer man er på arbejde eller i skole - bare sørg for at jeres hjem er "killinge -sikret" dvs at der ikke ligger ledninger fremme som de kan vikles ind i ( pas på alt med snor i - gem det væk når i ikke selv leger med), at toiletbrættet er slået ned (hvis de har adgang til det) osv.

Kommentér på:
Kattelitteratur

Annonce