{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.404 visninger | Oprettet:

Nervøs for sterilisering af kat :/ {{forumTopicSubject}}

Jeg købte i juni en kat på et kattens værn internat, men inden jeg kunne få den hjem, skulle den steriliseres og have øretatoo... Det blev gjort samme dag som jeg var og kigge på den... Jeg skulle så hente hende dagen efter(lødag), men bliver så ringet op 15 min. før jeg skulle hente hende, at der var et af de indvendige sting der var sprunget op og der var kommet en bule af muskelmasse på maven.. Hun skulle så om-opereres om tirsdagen (det var helligdage). Jeg skulle så ringe ind tirsdag eftermiddag og høre til hende.. Da havde hun så høj feber og de ville beholde hende til dagen efter... Onsdag får jeg hende så hjem, og hun er glad og spiser og drikker.. Hun går dog på kattebakken tit, men min veninde sagde, at det gjorde hendes hunkat også de første par dage efter sterilisering.. Fredag aften stopper hun med at spise og drikke, men får dog lidt tun i hende og hun drikker vandet derfra og hun får det bedre.. Ringer til dyrlægen lørdag morgen og fortæller at hun ikke rigtig vil spise og at hun stadig går på bakken meget... De får hende ind med det samme... ½ time efter får jeg en opringning fra dyrlægen om, at hun har blærebetændelse og han vurdere, at hun skal aflives, da hun havde mange smerter og hun ville skulle have medicin resten af sit liv og diætfoder.. Hun var kun 7 mdr. gammel.. Jeg giver grønt lys for aflivning, han er jo dyrlæge, og han må vide bedst.. Nå man får så en kat i erstatning der var steriliseret for længe siden..
Jeg har jo så fundet en hunkat mere jeg skal have hjem, når hun er 12 uger, og hun skal jo også steriliseres, men er bare så nervøs for, at skulle miste en kat mere :'/ Hvordan kan jeg afhjælpe denne nervøsitet??? alternativet ville være p-piller eller p-sprøjte, men er ikke interesseret i at pumpe hende med hormoner...
HJÆLP!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nervøs for sterilisering af kat :/
  • #1   1. aug 2009 Min Perle Puf fik også komplikationer og måtte opereres akut p.g.a. brok. Men det er altså sjældent, at sådan noget sker!!

    Hvis du ser, hvor mange hunkatte der er herinde, som er steriliserede, tror jeg kun, at et forsvindende lille antal har prøvet at være ude for, hvad vi har med vores hunkatte!

    Jeg kan godt forstå, at du er nervøs. Det er da også kun helt naturligt, når du har den grimme oplevelse med i bagagen. Men for missens skyld er det vigtigt, at du bevarer roen, når tiden kommer. Eller er det måske muligt at få hende steriliseret inden, du får hende hjem?

    Måske skulle du skifte dyrlæge? Selvom jeg tror, det kan ske for selv den dygtigste af slagsen, men måske for ikke at få dine grimme minder smidt i synet, når du kommer med din nye hunkat.


  • #2   1. aug 2009 Jeg tror at det der skete med din kat sker meget sjældent. Min kat blev det i går og hun klarede sig fint. Jeg var også meget nervøs. Jeg forstår at du er nervøs, men dyrelæger er jo prof'er og de hved hvad de gør. Hun er nok lidt træt og "fuld" i et døgns tid efter- Det skal nk gå godt :o)

Kommentér på:
Nervøs for sterilisering af kat :/

Annonce