{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
605 visninger | Oprettet:

Flyttet, alle naboer har hund :( {{forumTopicSubject}}

Jeg er lidt i vildrede fordi vi lige er flyttet til en anden by. Problemer er at alle tre naboer (til højre, venstre og i baghaven har hunde.
Min hunkat, som normalt bliver på vores egen grund, (eller i værste tilfælde godt kan finde på at smutte ind til naboen), er ikke vandt til hunde. Faktisk har hun aldrig så meget som SET en hund.

Naboernes hunde er af de større racer, og jeg er MEGET bange for at hun skal komme til skade hvis jeg lukker hende ud, og hun kommer til at gå derind.

Er der nogen der har et forslag til hvad man evt. kan gøre. Hvordan (så vidt det er muligt) kan vænne en kat til hunde.....og så hun forstår at hun ikke skal gå ind til naboen....

Har overvejet at Holde hende i snor, men hun er jo som sagt vandt til bare lige at løbe lidt rundt udenfor, og går aldrig længere væk, så på en måde syns jeg d vil være lidt synd at hun ikke kan rende rundt som hun plejer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flyttet, alle naboer har hund :(
  • #1   4. aug 2009 lav en løbegård til hende, eller hegn hele haven ind i højt hegn

  • #2   4. aug 2009 Hvad med at hegne haven ind eller lave en løbegård?

  • #3   4. aug 2009 Haha, der var jeg for langsom! ;o)

  • #4   4. aug 2009 Min bror havde næsten samme problem med deres kat.
    - De kendte nogen som havde en lille hund, som var van til katte.. Så tog de katten i sele, samme med hunden.. Og lod dem møde hinanden, under stille og rolige forhold. Det gik tiptop.. De kan lege sammen, den dag i dag..
    Men selvfølgelig som de to andre forslog. Løbegård evt.
    Når missen er van til at være ude.. Og man ved jo jo adrig hvad vufferne kan finde på..


  • #5   4. aug 2009 har også overvejet begge jeres forslag, men at hegne haven helt inde giver bare det problem at HVIS der er en kat der kommer ind til naboens hund, så kan den ikke flygte ind til os mere....og d kan godt ende galt, da den ene nabos huns simpelthen vil æde katten (har naboen selv sagt) :S

    En løbegård kunne selvfølgelig godt lade sig gøre, men er d nok til en kat der er vandt til at løbe rundt selv, og som den har lyst.... smiley


  • #6   4. aug 2009 ja, det kræver lidt tilvænning, men er bestemt ikke en umulighed.

  • #7   4. aug 2009 Din kat må jeg lovmæsigt heller ikke være på naboen´s grund.
    Så jeg vill også forslå en løbegård..
    Det vil være synd hvis hunden spiste den.


  • #8   4. aug 2009 Din kat må jo. Skulle der stå (:

  • #9   4. aug 2009 Eftersom I lige er flyttet ind, og katten endnu ikke har været udenfor, vil den nemmere kunne acceptere en løbegård som sin nye ude-verden.
    Det ville straks have været meget sværere, hvis I havde etableret en løbegård i jeres forrige have.

    Det er forresten omsonst at lade en kat hilse på wn katte-venlig hund for på dén måde at vænne den til hunde.
    Katten vil (måske) vænne sig til netop dén hund, men det gælder ikke hunde generelt.
    Faktisk akkurat på samme måde som katte, der indbyrdes er fortrolige med hinanden, men som helt sikkert vil reagere negativt på fremmede katte.


  • #10   4. aug 2009 **Har overvejet at Holde hende i snor, men hun er jo som sagt vandt til bare lige at løbe lidt rundt udenfor, og går aldrig længere væk, så på en måde syns jeg d vil være lidt synd at hun ikke kan rende rundt som hun plejer?**

    Hellere en indhegnet have, som katten kan færdes sikkert i, end at hun skal holdes i snor.


  • #11   4. aug 2009 "Hellere en indhegnet have, som katten kan færdes sikkert i, end at hun skal holdes i snor. "

    ENIG! (eller en løbegård)

    Middi, tænk på, at hvis katten kan gå ind på nabogrunden, kan hunde også komme ind på jeres grund.
    Er katten så i snor, er den totalt prisgivet smiley



  • #12   4. aug 2009 vil også fortrække en løbe gård hvis det var mig for skulle hundene komme ind på jeres grund og din kat er i snor har den ikke en flugt mulighed og så kræver det lang tilvænningstid at få en kat til at gå i snor er selv i gang med at lære min den ene det da hun ikke længere kommer hjem når jeg kalder og har det sværre ikke mulihed for at lave en kattegår til hende da vi bor i lejlighed

  • #13   4. aug 2009 er heller ikke selv særlig tryg ved at skulle lade en kat gå i snor, så har den ingen frihed, og man skal jo holde øje med den hele tiden.så må det nok blive en løbegård. Tak for jeres brugbare svar allesammen. Jeg må igang med sav og hammer.
    BTW hvor høj skal man egentlig lave sådan en løbegård, for de skal vel kunne komme lidt højt op....

    skal dog lige siges at hele vores have faktisk allerede er hegnet inde, men det er nethegn (eller hvad det hedder), med for store huller i til at holde katten inde, det kan dog godt holde hundene ude af vores have, heldigvis X)



  • #14   4. aug 2009
    Hvis I laver løbegård, så almindelig loftshøjde, så I kan stå oprejst der. Men hvis der allerede er sat (høje nok) stolper hele vejen rundt om haven, så kunne I måske fjerne nethegnet og sætte noget andet hegn op ... For en udevant kat, er en hel have at foretrække frem for en løbegård.
    Held og lykke med projektet.


  • #15   4. aug 2009 Vi har tag på vores løbegård, sådan et blåt plastik tag,

Kommentér på:
Flyttet, alle naboer har hund :(

Annonce