578 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

tumlepingo !
tumlepingo !
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 35

mco ungkat har mistet tillid? mco ungkat har mistet tillid?

hejsa jeg fik for lidt tid siden en skøn ung coon dreng på 8 mdr til at holde den gamle med selvskab efter vi måtte af med hans ven.
Det er selvfølgelig svært nok i sig selv at komme til et nyt hjem med en gammel sur hankat og to hunde oven i købet.. Men derudover var vi ret så uheldige at han fik dårlig mave, og var helt smurt ind i sin egen afføring så vi måtte vaske ham. Nå, så får den stakkels lille fyr et sår i nakken som vokser gevaldigt, og det viser sig at være ringorm :o( Det resultere jo i, at vi er nødsaget til at smørre creme på og tvinge piller i ham 2 gange om dagen i lang tid...
Derfor har vi jo fra starten været the bad guyes, og vi var kede af det, men det var jo for hans egen skyld.. Det er jo bare ikke lige til at forklare ham:o)
Men alt det her postyr har desværre resulteret i, at han stadig ik er tryg ved os, og løber sin vej hvis han er på gulvet og vi kommer gåene mod ham. Han tror jo sikkert han skal fanges og "mishandles" mere... vi prøver selvfølgelig at kæle med ham og være rolige når han så kommer hen til os osv, og det går også bedre. Han vil bare kun kæle på afstand, og vil man løfte eller holde ham så stritter han imod, og vil bare væk... ved godt det er en langsom proces med katte, men jeg er simpelthen bekymret for at han aldrig vil stole på os efter den start?

hvad synes i? skal jeg fortsætte med at prøve at vise ham at det ik er farligt at sidde ved os, at vi løfter ham osv? eller skal jeg simpelthen bare lade det foregå helt som han vil? Tænker bare at hvis vi ik har ham i hænderne så venner han sig jo heller ik til at vi ik er farlige?

på forhånd tak :o)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mco ungkat har mistet tillid?
  • #1   5. aug 2009 nårh den lille stakkel... da en kedelige start i sit nye hjem. men ja svært at forklare en kat det er for dens eget bedste....

kan måske os være han bare ik er glad for at blive taget op...?
    min ene kat stritter meget imod når jeg tager ham op, har han en god dag kan jeg måske bære ham i 30 sek til et minut højst...

Synes nu stadig "bare" i skal gøre alt for at lade ham falde til ro. tror nu nok han skal blive tryk ved jer med tiden.
    Balder min kat, er os meget utryk ved nye mennesker. tog flere mådner
    før han blev sådan nolgelunde tryk ved min nye kæreste. men forkælede ham godt med lækkert dåse/pose mad. godbider. og lade ham selv helt styre hvornår han villle kæles og sådan noget.
    hjalp meget....

• #2   5. aug 2009 Prøv at give dig selv et enkelt sprøjt med felifriend når du kommer hjem fra job, det stinker af h.... til, men jeg har haft gode oplevelser med det, for katten elsker den duft.

• #3   6. aug 2009
    Ja det var en rigtig træls start her, var ikke lige det vi havde håbet på:o(
    Jeg ved fra opdrætter at han var vant til at være meget i hænder, så det er jo simpelthen fordi han hurtigt lærte at når vi tog fat i ham og holdt ham så var det for at give ham piller og creme:o(
    Han vil gerne komme op på ryglænet/armlænet af sofaen når han er i kælehumør men han holder stadig en vis afstand. Vi har også forsøgt med godbidder, men han kan ik rigtig finde ud af at spise fra hånden, og så ender det med at den anden kat snupper det fra ham hehe...

Kommentér på:
mco ungkat har mistet tillid?

Annonce