{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.917 visninger | Oprettet:

Kryptocid - IGEN ?! {{forumTopicSubject}}

Hvis nogen af jer kan huske, så fandt jeg ud af at kenzo var kryptocid kort efter jeg fik ham fra opdrætteren .. Men da jeg skiftede dyrlæge , så sagde han at stenen var faldet ud og kenzo kan sagtens kastereres .. I dag skulle han så være til kasteration hos den nye dyrlæge , men han skiftede hurtigt mening igen. Kenzo er åbenbart stadig kryptocid , og han kan ikk kastereres uden han får operationen som lige koster en formue. Og i købskontrakten står der at han skal være kastereret inden han bliver 10 mdr gammel , og det er jo lidt umuligt nu .. så nogen idéer til hvad er det bedste jeg kan gøre ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kryptocid - IGEN ?!
  • #1   12. aug 2009 Normalt er det sådan at stenen er der inden katten er 6 trækker man den måske 8 måneder. Er den ikke der på det tidspunkt - så kommer den ikke.

    Hvad siger kontrakten? Det er rimeligt opdrætteren betaler differencen mellem en normal kastration og den udvidede del.

    Den er sikkert ikke langt væk:-)


  • #2   12. aug 2009 Det bedste du kan gøre er at kontakte opdrætteren,og fortælle hvad dyrlægen har sagt, og hvis opdrætteren vil have en attestpå det, så kan du jo nok får din dyrlæge til at skrive en

  • #5   12. aug 2009 ??
    Skal man skide højt og flot på en kontrakt man har underskrevet ?
    Det ville jeg kalde uærlighed af værste slags - uanset gyldighed eller ej.


  • #6   12. aug 2009 Felis... hmm skide på hvad der er skrevet under på...

    hmm det ville værelidtdumt, da nogen kontragterer bære dygtige.. og det kan blive dyrt at bryde sådan en kontragt..


  • #9   12. aug 2009 Jeg har kontaktet opdrætteren , så jeg venter stadig på svar smiley
    Men hvad er det mest rimelige at gøre? , Som Lis siger : At opdrætteren bare skal betale differancen mellem en normal kasteration og operationen , eller ? Men jeg tager den selvf stille og roligt med opdrætteren ..

    Krista N : Jeg skrev under på kontrakten fordi jeg HAVDE intet problem med den før, da jeg ikke regnede med at opdrætteren ville sælge mig en kat som er kryptocid, og så kræve den bliver kastreret før den er 10mdr. gammel . Planen var at den skulle kastreres da den var 6 mdr gammel jo smiley Og meningen var jo at jeg ville rette mig efter den ..


  • #10   12. aug 2009 Sikke da et fjols af en dyrlæge - Så er stenen der, så er den der ikke? Jeg synes du skal finde en anden dyrlæge og få dem til at mærke på ham. De kan ofte godt mærke hvor den sidder henne og ud fra det give en idé om hvad det vil koste.

    Og så synes jeg du skal tage den med din opdrætter.

    Jeg tror ikke du kan forvente at hun skal betale for den operation, det er jo ikke rimeligt, når du har købt en kat til kæl. Noget andet hvis det var en avlskat til 10.000 kr..

    Har selv haft en kat med samme problem som dig, den står for egen regning.


  • #12   12. aug 2009 Mille,

    det er ikke sikkert dyrlægen er et fjols - det sker den er - og så er den væk, ikke væk men ikke i pungen. Jeg kan ikke huske hvad betegnelsen er for den tilstand - kommer måske lige pludselig
    Den er selvfølgelig ikke langt væk når den har været der - så den bliver sikkert nem at finde uden at snitte for meget i katten


  • #14   12. aug 2009 Man skal ikke bare skide på en kontrakt..

    Kryptocid er en arvelig sygdom, så jeg vil kontakte opdrætteren og finde ud af noget med den..

    Og så ville jeg enten forlange afslag i prisen, eller at hun betale noget af kasterationen..


  • #15   12. aug 2009 Okay, jeg var ikke klar over at den kunne ligge og "hoppe" frem og tilbage smiley Men hvis det er tilfældet, burde det jo heller ikke kræve den helt store operation.

    Sanja V
    Jeg vil sige som Lotte, hvis jeg var opdrætter af katten var og også blevet pissesur. Nu er det jo ikke første gang, du har skrevet om din kat og kryptorkid og dyrlægebesøg og da opdrætter jo også er herinde og har givet udtryk for, at hun var træt af at læse om katten herinde og ønskede at du tog den privat med hende, så forstår jeg ikke hvorfor du heller ikke denne gang har taget den med hende. Det må vel være mest rimeligt.

    Og så kan man altså heller ikke blive ved med at føre alt tilbage til opdrætter - Hvad så, hvis han bliver syg om et år? Skal opdrætter også betale for det? Der må vel være en grænse et sted..

    Håber I finder en løsning sammen.


  • #16   12. aug 2009 Den kan hoppe frem og tilbage og ende op med at blive tilbage:-)
    Men den kravler jo ikke helt op ved binyrerne - så den bør rimelig nem at fange.

    Kan stadig ikke huske hvad det hedder.


  • #17   12. aug 2009 Jeg har ikk givet opdrætteren skylden for noget eller hængt hende ud . Jeg har kun spurgt om råd , så lad være med at beskylde mig for sådan noget tak . Jeg har også skrevet til opdrætteren med har stadig ikk fået svar , og derfor spurgte jeg jer for at få stille og rolige råd, da jeg har hørt mange forskellige meninger. Nogen siger at det er opdrætterens skyld , og nogen siger at det mit eget ansvar ? , så selvf bliver jeg forvirret .. Og jeg mener ikk at hun har skrevet at hun er træt af at høre om katten herinde .. Jah hun blev fornærmet fordi at folk beskyldte hende for at være en uansvarlig og dårlig opdrætter .. Og da jeg snakkede med hende om det , så var det eneste hun tilbød at jeg gav hende katten tilbage ..

    Mille: Jeg synes ikk at du kan samligne det her , med en sygdom om et år. Da en eller anden sygdom om et år opstår af sig selv, men kryptocid er noget arveligt , og som katten burde have været tjekket for inden den blev solgt, og idet mindste give besked til køber om problemet ..

    Krista N - Jeg har skal heller iik krævet noget fra hende . Jeg har sagt til hende at pga han er kryptocid , så kan jeg ikke få ham kastereret lige forløbigt før han har fået operationen ..


  • #18   12. aug 2009 Jeg synes at opdrætter skal betale noget af regningen, hvis
    der er en arvelig sygdom, som Tanja skriver...
    Men håber at i finder ud af det på en god måde.


  • #19   12. aug 2009 Og forresten, så skrev jeg indlægget for at klage over dyrlægens mening , og hvad jeg skal gøre ang operationen . Jeg har skal ikk beskyldt opdrætteren for noget som helst !

    Så vær søde KUN at skrive hvis i kan svare på mine spørgsmål , istedet for at blande opdrætteren ind på den måde smiley


  • #20   12. aug 2009 Nu er jeg så af den opfattelse at når man sælger en kat skal den være rask, også selvom det "bare" er kryptonotet, derfor syntes jeg at opdrætteren også skal betale noget, om det så enten er tilbageslag i prisen, eller om det er noget af kastrationenen er i mine øjne et fedt.. Man sælger i mine øjne ikke en kat til fuld pris..

    Jeg kan godt forstå hvis du ikke vil levere den tilbage, det mener jeg heller ikke at du skal smiley


  • #21   12. aug 2009 Jeg har solgt en hvor den manglede i 17 ugers alderen.

    Prisen for en killing er incl. kastration - den nye ejer spurgte egen dyrlæge om prisen - den trak jeg fra. Skrev det i kontrakten og at han skulle være kastreret inden han var 6 måneder. Det blev han - den var det slet ikke - så han var en ægte einsteiner:-)


  • #22   12. aug 2009 Tanja - Nej jeg vil heller iik af med ham , lige meget hvad smiley Om operationen så kostede en formue , så vil jeg gøre det som er bedst for ham ..

    Men nu må jeg tage den med opdrætteren ..


  • #23   12. aug 2009 Jeps smiley Jeg syntes hvertfald hun skal gøre et eller andet, andet ville være for ringe (og evt, skabe et dprligt rygte, hvilket hun sikkert ikke ønsker :))

  • #25   13. aug 2009 Louise gav du 2500 for kastrationen og det udvidede med at finde den manglende? Dyyyrt ......


    Ham af min fik det fixet for det halve


  • #27   13. aug 2009 Testikler der har været der og falder tilbage igen kaldes:

    Ascenderende testikler


  • #28   13. aug 2009 Min gamle dyrlæge ville have 3500kr for det , smiley

    Men hvis det er at stenen kan "hoppe" rundt, er det så egentlig muligt at kasterere ham helt normalt , når stenen hopper ud igen ?


  • #29   13. aug 2009 det er ikke NÅR nærmere HVIS

    Den kommer IKKE er katten over 8 mdr.

    Og har den været nede - så er den som sagt ikke umilig at finde - og dermed er indgrebet ikke så stort.

    Det drejer sig kun om at få fat i sædstrengen og hive:-)


  • #30   13. aug 2009 Nåååh , jaa okaii . Nu forstår jeg bedre smiley Så det er egentlig umuligt for den at hoppe ud igen , hvis den iikke er ude allerede . Han blir jo 10 mdr. her snart ..

  • #31   13. aug 2009 Uden at vide det vil jeg tro det er et spørgsmål om længden på sædstrengen hos den der er "hoppere" - katten vokser - men det gør strengen ikke.

    Men jeg aner ikke om det hænger sådan sammen, det er min lommelogik:-)


  • #33   13. aug 2009 Jeg fik det gjort for 1800 kr.

  • #34   14. aug 2009 Hold da op jeg har læst noget MEGET interessant på Fanciers Health.

    Der diskuteteres pt Kryptorcisme. En har været i kontakt med University of Cornell, der mener at det er hunnerne der giver problemet videre - kommer der einsteinere - så kommer det fra moderen.


  • #35   14. aug 2009 Lis, det lyder meget interessant. Hvad bygger de det på??

  • #36   14. aug 2009 Min Hugo var ogfsp kryptokid, og jeg gav 3600 ca. for at få ham kastereret, inkl skanning osv.

    Det mange penge, og blev også selv ret konfus over det for på det tidspunkt studerede jeg og var temmelig fattig, men fortyder det ikke, og jo før det bliver gjort jo bedre!!

    For katten kan også blive helt konfus i hoved af det pga. hormonerne fordi de ikke er faldet ned. (Var min, og han blev en meget mere glad og afslappet kat efter operationen).


  • #37   14. aug 2009 Lis , Jaa det lyder ret interessant . Men hvordan kan det lade sig gøre ?

    Maria , Puha det var mange penge .. Mit problem er også at jeg er studerende og min eneste indtjening er min lave s.u.. Men selvf så er kattens helbred det vigtigste , så jeg må vel skrabe sammen på en eller anden måde ..


  • #38   14. aug 2009 At defekten sidder på x kromosomet

  • #39   14. aug 2009 måske du kunne aftale med din dyrelæge at du kan få lov at betale af over et par gange?

  • #40   14. aug 2009 Jeg snakkede med min dyrlæge i dag , og han sagde at jeg skal komme tilbage igen om et par uger, så han kan tjekke om stenen er faldet ud igen. Han sagde at siden den hoppede frem og tilbage før, så er den tæt på grænsen, og så der mange chancer for at den falder ud igen selvom han er over de 8mdr ..

    Maria - Han sagde at selvom stenen ikk falder ud igen, så bliver indgrebet nok meget lille, og derfor bliver prisen heller ikke den helt store formue . Så den kan måske klares over én gang smiley


Kommentér på:
Kryptocid - IGEN ?!

Annonce