{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
688 visninger | Oprettet:

Hjælp til børstning af min perser :) {{forumTopicSubject}}

Hej derude jeg har det problem, at min lille prins, Giorgio. bogstavligtalt går amok bare han ser en børste, det er helt umuligt at få ham ordenligt børstet, det skal siges det altid har været sådan men han er ved at blive større og jeg har svært ved at holde ham, og han kradser.
er deer nogen der har nogen foreslag til hvordan man kan få sin kat til at elske at blive friseret. ?

på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til børstning af min perser :)
  • #1   18. aug 2009 hver gang vi har lege tid eller hygge tid så ligger børsten fremme... jeg børster dem ikke igennem men bare lige stryger dem lidt over ryggen en enkelt gang eller to, så de vender sig til det.. og så bygger jeg gradvist op.....den ene jeg har synes det er skønt og de to andre har accepteret det og de ved også at der falder en godbid af bagefter....

  • #2   18. aug 2009 At man forholder sig roligt (hvis du forventer, at han bliver nervøs, forplanter det sig, og han bliver endnu mere nervøs - katte er jo meget sensitive!), tålmodighed(!!), godbidder og sød snak i massevis! Du er nødt til at lokke ham til dig og få ham til at forbinde børsten med noget godt (prøv evt. at sprøjte den med Feliway) og at børstningen bliver et hyggeritual for jer begge to, hvor i sammen kan få noget kvalitetstid. Du opnår desværre det modsatte ved at holde ham fast, og han går derfor i panik. Tålmodighed er virkelig det allervigtigste element her - Rom blev jo ikke bygget på én dag! ;o)

    Perle Puf var også bange for børsten, da hun var mindre, men nu piver hun højt og kommer løbende alt, hvad hendes små ben kan rende, når jeg spørger hende, om hun vil redes, og vi hygger rigtigt sammen ;o)


  • #3   18. aug 2009 Ja, Marianne har helt ret her! :o)

  • #4   18. aug 2009 åh tak, jamen jeg går igang med det samme smiley
    for mine svigerforældres perser elsker også at blive børstet smiley
    så kan vi komme igang med at nyde den tid i stedet for at hade den smiley


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367
    #5   19. aug 2009 Hvis han har små knuder du ikke kan se eller næsten mærke og er kommet til at rede i dem så det har gjordt ondt på katten, så bliver det svært at få ham til at kunne lide at blive redt, men det er en god ide at gøre som nogle at de andre siger, tålmodighed, hygge og langsomt vende ham til det igen. Hvis han har hår knuder, så vær lige på vagt med dem, for det gør hammer ondt på katten hvis man kommer til at hive lidt i sådan en hårknude. smiley

Kommentér på:
Hjælp til børstning af min perser :)

Annonce