869 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 2 Svar

Pelspleje af Exotic ... Pelspleje af Exotic ...

Jeg hentede i går en exotic på dyreinternet - hun havde desværre siddet i kennel i omkring 7 mdr og hendes pels er her efter - meget "død" pels og en del skæl...

Hvordan griber jeg det bedst an?
Jeg har overvejet en furminator for at komme lidt i bund i den døde pels - og så et bad - men hvilke shampo skal jeg vælge?

Håber på lidt hjælp - tak!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pelspleje af Exotic ...
  • #1   20. aug 2009
    Exoticpels har jeg ikke forstand på, men tænker at den kedelige pels måske kan skyldes noget psykisk - det må jo have været trist for hende at sidde så længe i bur.
    Jeg ville give hende noget lakseolie og et par gange om ugen noget kogt laks. Det er godt for pelsen. Måske blande noget Hair & skin- foder i hendes normale tørfoder... Frisk luft synes jeg også frisker pelsen op (hvis du har mulighed for at lade hende komme ud).

Tillykke med hende - og tillykke til katten også; det må være dejligt for hende at få et rigitgt hjem efter 7 måneder på internat smiley

• #2   21. aug 2009 Har i dag brugt en kæmmer og en karte - og hold da op , der var langt mere uld som kom af end hvad jeg havde regnet med!! jeg kan nu se at det ikke pt er nødvendigt med et bad - så hun slipper denne gang!

jeg har fået lidt forskellige prøve pakker - for hun vil ikke rigtig spise det light foder jeg købte til hende!

Kommentér på:
Pelspleje af Exotic ...

Annonce