{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.835 visninger | Oprettet:

Tykke negle.. {{forumTopicSubject}}

Ja, så har jeg igen et spørgsmål - I bliver flittigt udnyttet herinde for tiden - tusind tak for al hjælpen pt.. smiley

Nå, men problemet er at min inde kat, selvfølgelig, får klippet kløer med jævne mellemrum, da hun ikke selv slider dem..

I vinter, 5år gammel, begyndte enkelte af hendes negle at blive tykkere - den ene så meget at jeg ikke kan komme til at få saksen ind mellem neglen og trædepuden og dermed få den klippet..

Det endte med at hun kom til dyrlæge og blive bedøvet for at få neglen ud af trædepuden, da den desværre var vokset derind, imellem to negleklipninger (INTET at mærke/se på hende hverken før eller efter indgrebet)..

Nu er den så gal igen og hun skal til dyrlæge på fredag, inden det når at blive så slemt som sidst..

MEN - hvad kan det være at neglene begynder på det pjat nu hvor hun er 5år gammel??? Og er der noget jeg kan gøre for at forebygge det? Det er nemlig ikke spor sjovt for hverken hendes mavesår eller min pengepung hvis hun skal bedøves 2-3 gange om året for at få klippet de besværlige negle! smiley

Håber nogen herinde har erfaring og råd inden for området..

Mvh Sanne

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fugning 2.700 kr.
  • Reparation af el-kontakter 400 kr.
  • Ophængning 980 kr.
  • Rengøring af hele lejlighed 1.500 kr.
  • Oplukning af hængelås på skur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tykke negle..
  • #1   2. sep 2009 Jeg har haft nogle katte som også fik 'tykke negle', årsagen for dem var at de ikke fik 'hylstrene' af ifbm negle soignering. Jeg hjalp med negle-klip + fik 'hylstrene' af.
    Det jeg kalder 'hylstre er det gamle yderste lag af neglen, som de gerne selv skulle nippe/bide/slikke af, men som de ikke altid gør; hvis man trykker på undersiden af neglen kan man løsne det og få det af, MEN pas på det ikke sidder (for) fast og kommer til at gøre ondt. Det er lidt svært at forklare, nemmere at vise, så jeg synes du skal be' din dyrlæge vise dig, hvordan du klipper og soignerer neglene på din kat.
    Held og lykke med det
    smiley
    Pia

Kommentér på:
Tykke negle..

Annonce