13.588 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
antal dievorter? antal dievorter?
Hej, jeg snakkede med en veninde som også har killinger nu og siger at en mor mis har 8, men kun 6 kan være aktive når hun har killinger.
Men som jeg kan se, har min altså 7 aktive nu, og den sidste er ikke i brug..
Mit spørgsmål går så ud på om de alle 8 kan blive aktive??
Jeg tænker at jeg har 7 killinger, så der er 7 aktive.. men hun mener kun der kan være 6... hmm...
Hilsen
Vigge
0 synes godt om
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 21 Svar: 518
Du må ikke hænge mig op på det, for vi har aldrig haft kuld på mere end 5.
maj 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Katte: 5 Emner: 28 Svar: 754
De øverste, under "armene" er meget meget små og de killinger der bliver henvist til disse, skal ofte suppleres, men man kan selvfølgelig være heldig.
Min Luna har 6 killinger lige nu, men kun 5 aktive dievorter. Ved fødslen havde hun kun 4, der havde været i brug før, men de har altså fået gang i én mere.
Jeg er begyndt at supplere fra idag, da Luna ikke har nok mælk lige nu. Killingerne er 3 uger gamle, så det er supplement med flaske til de mindste.
sep 2009
Følger: 1 Emner: 38 Svar: 122
Jeg kan se at der er 2 killinger som er større end de andre.. men ellers så har de alle fine runde maver, ingen af dem ser ud til at være "for små"
Har snakket meget med dyrlæget mht at hun fil så mange killinger, og jeg blev anbefalet at se hvordan det går nu her en uge efter. Og det går rigtig godt- med dem alle. Så jeg skal ikke supplere op med noget siger dyrlægen. Men jeg holder jo ret godt øje med mine små baby'er
maj 2007
Det er rimeligt nemt at opdage om mormissen ikke har mælk nok, for der bliver larm og kamp i kassen og min Luna liger mere udenfor kassen, fordi de går så hårdt til hende.
Vær opmærksom på at en missemor, der skal malke til så mange killinger, kan få akut kalkmangel. Det viser sig bl.a. ved at de bliver desorienterede (glemsomme/fraværende)og sidder og halser (puster hurtigt med åben mund). Det behandles med indsprøjtninger med kalkvand ved dyrlægen og så behandler du selv i op til 10dage med indsprøjtninger derhjemme.
sep 2009
Men jeg tænker da jeg selv var gravid og ammede - puha det var altså ikke hvad som helst som faldt i smag
maj 2007
Lige nu får hun kattemodermælkserstatning, daggamle kyllinger (½ af gangen), rå fisk og kogt kylling. Hun allerede er ved at være ret tynd. Kan virkelig se det tærer på hende med så mange killinger denne gang. Næste år holder hun fri, hvis jeg ellers kan holde ud at høre på hende
sep 2009
Hvad med kaffefløde? det har jeg hørt nogle giver.. Uha min skal godtnok heller ikk have killinger igen i den nærmeste fremtid, det er en hård omgang for hende. Selvom hun er en meget dygtig mor
Gir du din p piller? Hvornår kan jeg begynde på det tror du? min er jo "udekat" :o) hun blir forfærdelig at holde indenfor, men det kan blive nødvendigt
maj 2007
Sædvanligvis kommer de kun i løb 1 gang hver i foråret, men i år snød Luna (eller måske var det Balder) mig og hun har nu hendes 2.kuld i år... Det var på ingen måde meningen, men Balder insisterede *fnis*
Jeg ved ikke hvor meget din kat har brug for ekstra, men i erstatningsmælk er der jo alt det gode, som en lille killing har brug for, og jeg havde en pakke stående alligevel, så det får hun. Og hun slubrer det glad i sig
Man kan også blande noget tigermælk (opskrifterne ligger så mange gange herinde...søg på det i forum. Det er også virkelig godt for at holde huld på dem.
sep 2009
nu må jeg lige se hvad jeg gør, for ikk flere killinge baby'er her foreløbig
og jeg må prøve den tigermælk
Tak for svarene
Vigge :0)
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
antal dievorter?