458 visninger
|
Oprettet:
hallo all.. {{forumTopicSubject}}
Vi er de heldige ejere af en 4 år gammel maine coon.. Vi har intruduceret hende til hills foder. (sensitive skin). Men vi har et par gange nu, oplevet at hun kaster op lige efter hun har spist.
Mit spørgsmål er, om der er andre der har oplevet at de kaster op, fordi de sluger maden, da stykkerne muligvis er for små?
sep 2009
Følger: 1 Emner: 38 Svar: 122
Her er vi gået fra større stykker til mindre stykker som du, og jeg tror at han kaster op pga at han sluger maden for hurtigt som måske din kat gør..
ellers ved jeg ikk hvad det kan være...
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Forsøg har vist, at katte med fri adgang til foder døgnet rundt faktisk spiser op til 15 gange i døgnet og kun få gram ad gangen.
Hvis den får afmålte portioner få gange, risikerer man, at katten bliver alt for madfikseret og sluger sin mad, og er det tilmed tørfoder, svulmer det op i maven, og katten kaster op.
Mine katte har altid haft fri adgang til foder, der er altid noget i skålene, og ingen af kattene er for tykke.
MEN hvis du har den ene kat, kan det også være, hun spiser af kedsomhed. De fleste katte - især Maine Coon - har bedst af at have en artsfælle.
sep 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 1
hallo all..