{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
458 visninger | Oprettet:

hallo all.. {{forumTopicSubject}}

Vi er de heldige ejere af en 4 år gammel maine coon.. Vi har intruduceret hende til hills foder. (sensitive skin). Men vi har et par gange nu, oplevet at hun kaster op lige efter hun har spist.
Mit spørgsmål er, om der er andre der har oplevet at de kaster op, fordi de sluger maden, da stykkerne muligvis er for små?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hallo all..
  • Betty S
    Betty S Tilmeldt:
    sep 2009

Følger: 1 Emner: 38 Svar: 122
    #1   9. sep 2009 hmm jeg har kun oplevet det med min hund, den dag vi lige skiftede til nyt foder - ikke med kattene..

Her er vi gået fra større stykker til mindre stykker som du, og jeg tror at han kaster op pga at han sluger maden for hurtigt som måske din kat gør..

ellers ved jeg ikk hvad det kan være...

• #2   9. sep 2009 Hvis du kun fodrer med afmålte portioner f.eks. to gange i døgnet, har du forklaringen.

Forsøg har vist, at katte med fri adgang til foder døgnet rundt faktisk spiser op til 15 gange i døgnet og kun få gram ad gangen.

Hvis den får afmålte portioner få gange, risikerer man, at katten bliver alt for madfikseret og sluger sin mad, og er det tilmed tørfoder, svulmer det op i maven, og katten kaster op.

Mine katte har altid haft fri adgang til foder, der er altid noget i skålene, og ingen af kattene er for tykke.

MEN hvis du har den ene kat, kan det også være, hun spiser af kedsomhed. De fleste katte - især Maine Coon - har bedst af at have en artsfælle.

• #3   10. sep 2009 jeg har os to blandings katte, på ca 17 uger.. blanding af norsk skovkat og maine coon.. Så tror ikk hun kedder sig.. tværtimod.. smiley

Kommentér på:
hallo all..

Annonce