{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.068 visninger | Oprettet:

Ville i turde lade dem være alene? {{forumTopicSubject}}

Når denne uge er ovre, skal jeg jo begynde på arbejde.. dvs. at kattene skal være alene hjemme. Vi fik en lille killing i lørdags og hun kan IKKE være alene i et rum.. Så vi har lavet et rum til hende, hvor alle hendes ting er, kattebakke, mad, vand, legetøj og en liggeplads og den anden kat kan ikke komme derind... De har været alene sammen i 3½ time, mens jeg var i et rum ved siden af og kunne høre dem, hvis der var noget.. men der var overhovedet ingenting.. har også idag været nede at handle i 10 minutter, hvor de var alene sammen... Altså de er ikke BEDSTE venner, men den store flår hende heller ikke.. Hun hvæser lidt, når den bette bliver for nærgående og har slået lidt ud, men ikke noget seriøst... Det er jo også synd, hvis den bette skal gå og græde dagen lang.. Vi prøvede de 2 første dage og jeg havde altså ikke hjerte til mere.. Her i denne uge er jeg hjemme og de er sammen med mig hele dagen.. De sover også sammen med os, uden de store problemer.. Der er lidt hvæsen... Men er det nok, at den bette har et sted, hvor kun den kan komme?? Mvh. Stine

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ville i turde lade dem være alene?
  • #1   9. sep 2009 Den store skal bare være sikker på at den lille følger "reglerne" ved at være lidt hård.. Stort set alle katte kan lære at enes.. Og når den ene er killing er det endnu lettere.. De skal bare have tid og være sammen det de ønsker.. Så løser problemerne sig nok helt af sig selv smiley

• #3   9. sep 2009 Jeg fik en killing hjem i søndags, og de har det meste af lejligheden selv når vi ikke er hjemme, de er ikke skilt fra hinanden, men har stadig muligheden for at trække sig tilbage hvis de ikke gider den anden mere..

• #4   9. sep 2009 Jeg synes du skal lade dem blive sammen smiley jeg fik også en på 8 uger hjem til en på 15 uger imorges. De hvæser stadig lidt af hinanden og den store skal lige markere ind imellem, at hun er ældst. Men de slås ikke for alvor, det er kun leg og der er masser af steder, den lille kan gemme sig, hvor den store ikke kan komme smiley så de skal nok klare den og sige fra, når de ikke gider mere.

• #5   10. sep 2009 Hej Stine

Jeg har stået i præcist samme situation :o) Frygtede at min "gamle" kat ville gøre min lille ny killing fortræd, når jeg ikke var hjemme. Samtidigt synes jeg også det var synd at holde min lille nye lukket inde i et rum. Adfærden hos min gamle kat, var præcist som hos din. Min erfaring er, at er de nok selv skal finde ud af det. Det er gået rigtigt godt med mine to. Min ældste kat opdrager stadig lidt på lille-fisen, men de finder efterhånden fint ud af det sammen og har stor gensidig glæde af hinanden. Det er en sand fornøjelse. Ud fra det du beskriver, mener jeg roligt du kan vove pelsen :o)

En hilsen fra een "pyller-kattemor" til en anden ;o)

• #7   10. sep 2009 Jeg ville også lade dem være sammen. Hvis de ikke er gået i flæsket på hinanden endnu gør de det nok heller ikke smiley
    Da jeg førte min 9 måneder gammel killing sammen med en 12 ugers var der også en del hvæsen, sprutten og potedask. Det var kun den første nat havde jeg dem adskilt fra hinanden, med døren på klem så de kunne se på hinanden, hvis det var det de havde lyst til.
    Det skal siges at det var i en ferie, så jeg havde rig mulighed for at holde øje med dem. Så om dagen var det hele åbent og så måtte de så bare selv finde ud af det. På trejde dagen var det hele stor set overstået og den lille fik et anerkendende øreslik.
    Men det kan godt lyde lidt voldsomt når de skal have fundet rangordenen (snart 1 år efter er de stadig ikke færdige - den "lille" skal jo prøve kræfter jo større hun bliver)
    Så tror du bare skal være ganske rolig og give dem muligheden for selv at finde ud af det smiley

• #8   10. sep 2009 Anne Katrine N: Ved du ikke at killinger skal være 12 uger inden de tages fra moderen?
    Killinger er afhængige af moderen meget længere end hunde og deres psyke kan være/blive påvirket, hvis de fjernes for tidligt.
    (ved godt der kan være situationer, hvor det er nødvendigt, fx, hvis mor-mis dør)
    smiley
    Pia

• #9   10. sep 2009 Jo, det ved jeg skam godt smiley men den blev efterladt af moren, da den var 5 uger.
    Og min anden killing på 15 uger, havde sin mor til hun blev 7 uger, hvor hun blev kørt ned.
    Jeg kan bare godt lide at tage mig af efterladte killinger, fordi de har brug for ekstra omsorg og pleje smiley

Kommentér på:
Ville i turde lade dem være alene?

Annonce