639 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Please fortæl mig Please fortæl mig

at det ikke kun er lopper der hopper...
Jeg tror måske lige at jeg har set en loppe i min seng, og jeg har svært ved at forstå lige hvordan det dog kunne gå til. Dufa er indekat og er ALDRIG ude. Hopper lopper ind ad åbne vinduer eller følges de måske med min kæreste og jeg ind ad døren og over dørtrinet?
Hvis vi nu har lopper hvad er så det bedste jeg kan gøre? Selvfølgelig skal Dufa så behandles for det, men det hjælper vel ikke hvis lopperne har lagt æg osv.?
Aaaarrrh panik panik. Havde ikke troet at jeg skulle opleve lopper igen, da jeg faktisk ikke rigtigt havde troet at det var muligt med en indekat.
Hvad gør vi?
På forhånd tak til jer alle. Håber I kan hjælpe os.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Please fortæl mig
  • #1   1. nov 2005 Og hvor holder de bæster så til henne? Varme steder ikke?? Jeg kan fandeme ikke se nogen på Dufa eller kradse nogen af hende eller noget. Jeg er helt fra den. Føler at alting hopper og klør. UUUUUUhhhh.

• #2   1. nov 2005 Jeg kan slet ikke se noget i hendes pels, men det er ret svært da hendes pels jo er lang og hun er meget mørk. Så jeg har prøvet at nusse hende igennem over et hvidt lagen, men kan ikke se noget.. Og jeg er sikker på at jeg så noget der mindede om en loppe. Er der andre ting det kunne være ud over en loppe? Håber jeg virkelig

• #3   1. nov 2005 Men det er jo ikke nok at dryppe hende med Frontline.. Der må jo være nogle flere herinde et sted, ikke? Og de skal jo også fjernes.Men hvad er mest effektivt?
    Kan det virkelig være rigtigt at Dufa har fået lopper? Vi har slet ikke været i nærheden af andre dyr. Der har været job, skole og venner uden dyr. Fuck. Ja undskyld, men fuck da også.
    Janni, jeg kan dog ikke mærke noget som helst mærkeligt i hendes pels. Hverken på halsen, nakken, ved haleroden eller noget sted. Hmmm....

• #4   1. nov 2005 Jamen hvad med æggene? De kan vel ligge i noget tid og så udklækkes på et ubelejligt tidspunkt?
    Men jeg kan vel sagtens dryppe hende med frontline uden at jeg er sikker på om hun har lopper ikke??

• #5   1. nov 2005 *krammer Janni og giver kindkys i massevis* Tak tak tak. Super mange gange tak for hjælpen. *krammer igen* Troede lige jeg var på spanden dér. :0) Dejligt med en ven i nøden!

• #6   1. nov 2005 Også mange gange tak til Anita for din respons. :0)

• #7   1. nov 2005 Nej jamen jeg var virkelig desperat. Nu ved jeg i det mindste at det er overkommeligt. Puuuha. Kender du ikke det at det bare begynder at kriblekrable alle steder? Ligesom hvis man ser en film med en masse edderkopper eller bier eller sådan noget.. Puuuha. Eller myrer. Det er fælt er det. Så du var lige min redning dér Janni og det sætter jeg virkelig pris på! Og så skal du altså også have det at vide! Basta. :0)

• #9   1. nov 2005 Åååh nej. Det var det jeg frygtede. Nu starter jeg ud med frontline og så ser jeg på det. Det der er ved det er bare at vi umuligt kan sprøjte med det der loppemiddel i alle revner og sprækker! Jeg håber at det løser sig.. Puuha. Men tak for at du også gad at skrive din erfaring. Det betyder altså meget at der kan komme nogle flere synspunkter på sagen her og at jeg ligesom kan få noget respons. Det er jo skrækkeligt at sidde her i situationen.

• #10   1. nov 2005 Det håber jeg da virkelig også Janni. *bider negle* Ellers mister jeg da fuldstændig overblikket hva? Puuuha. *S* Nåh, men nu ser vi på det. Der er heldigvis en hel ny dag i morgen, og der har jeg måske heller ikke så mange lektier og så har jeg sikkert mere overskud. Men jeg ved ikke om jeg skal være glad for at jeg ikke har gulvtæpper eller ked af at jeg har trægulv..? *G* Eller måske begge dele? ;0)

• #11   1. nov 2005 Britta altså. Du er dog også min heltinde i skysovs. *kæmpe krammer* Hvor er jeg dog glad for at I ved hvad der skal gøres.
    De pipetter.. Er det frontline som Janni nævnte?
    Hehehe.. Dufa hopper rundt som en gal antilope og fanger legetøjet.. *S* Hvor jeg dog elsker den lille guldklump. Hun er nu en gang herlig.

• #12   1. nov 2005 Men Britta... Hvor længe synes du at jeg skal fortsætte med pipetterne?? Over hvor lang en periode?

• #13   2. nov 2005 Frontline har lavet et nyt produkt, der hedder Frontline Combo Vet. Det skule også slå larver ihjel. Vi er først sluppet af med lopper efter det.

• #14   2. nov 2005 Vi har også fået anbefalet et produkt, der hedder cyclio vet. Det skulle holde tre måneder og slår også alt ihjel. Det skulle også virke på de store katte. Det eneste der ikke er så godt ved det er at det ikke virker mod flåter. Men det er jo så også ligegyldigt, hvis det er indekatte man har. Vi skal i hvert prøve det næste gang. Frontline er ved at være lidt dyrt. Specielt da vi skal bruge det til små hunde til Alf. Det til katte virker simpelthen ikke på ham.

• #15   2. nov 2005 Nu ved jeg i hvert fald at Absolut D virker, men er noget stads der virkelig også bare stinker og hvordan skal vi så overhovedet kunne opholde os i lejligheden?
    Det dér Frontline Combo vet og cydio vet er det også spray til at sprøjte rundt i hjemmet?
    I må undskylde hvis jeg spørger for meget, men skal jo ud og købe skidtet i dag og derfor vil jeg også bare gerne vide hvad der er det bedste i min situation osv.

Dejligt at I kommer med så mange gode råd alle sammen. *krammer alle* Det er jeg meget taknemlig for! - Er jeg sikker på at Dufa også er. :0)

• #16   2. nov 2005 Næh det der Cydio Vet må da være til nakken, ikke???

• #17   2. nov 2005 både frontline combo vet og cyclio vet er til at dryppe i nakken.
    Bare spørg da ;o)

• #18   2. nov 2005 Er der andet end det der Absolut D man kan sprøjte mod lopper i hjemmet? Dufa har fået Frontline Combo Vet i dag og vi vasker hendes tæpper, og støvsuger så grundigt vi kan både gulv og seng og sofa mm.
    Hvad er der ellers vi kan gøre? Har ikke lyst til at lopperne eller deres æg bliver her. De skal væk væk væk!

• #19   2. nov 2005 jamen så vidt jeg har forstået skulle frontline jo virke der hvor de opholder sig, så mon ikke larver og æg i omgivelserne også dør? Jeg har i hvert fald ingen loppebid fået siden vi brugte det. Og de spiser mig ellers gerne :o(

Kommentér på:
Please fortæl mig

Annonce