sammensætning af maine coons {{forumTopicSubject}}
Hej forum
Jeg er i syv sind og håber på at nogen har erfaring eller en masse gode råd.
Vi har Laban på 2, en stor han maine coon på 7,5 kg. Har har den seneste måned været alenekat, men har ellers altid haft en legekammerat. Da vi kom af med den anden har han gået og mijavet og det har virket som om han virkelig har manglet en makker.
i weekenden erhvervede vi os en ny Hun Maine Coon ( en sølvtabby som vi altid har ønsket os)
Hun er virkelig hengiven og tillidsfuld og kommer og kæler med os som om vi altid har ejet hende. hun leger og spise som om hun altid har været her - Men Laban, han er helt overbevist om at hun ejer hans territorie. Han er ikke glad.
Vi har tidligere sat en kat sammen med Laban (helt ny killing) og her gik det som smurt. Men denne gang er anerledes
Barbara (vores nye) kommer fra et hjem med en anden maine coon, en grå jaco (der virkelig larmer) og en stor hun som hun var bange for - så hun har været under pres, hvilket var årsagen til de ikke kunne have hende.
Herhjemme hvæser og knurrer Laban af hende - hun bakker og finder på noget andet. Manden bliver ubeskrivelig sur på Laban fordi han er bange for at stresse Barbara yderligere.
Har vi mon gjort det forkert. Vi har hentede hende Lørdag aften, så de har heller ikke været sammen længe. Laban ligger som regel oppe i højderne og holder øje med hende - Barbara vil gerne i kontakt med ham, men det er ikke gengældt.
Jeg forsøger at forklare min mand, at det må koste noget tid, og han er utålmodig fordi han er bange for at det ødelægger Barbara.
Så hvad kan jeg gøre, for at få Laban til at slappe af, og forhåbentlig acceptere vores nye Maine Coon, som virkelig er vore drømmekat.
Jeg er ikke et sekund i tvivl om at Laban også er presset, hvæser og knurrer fordi hun træder ind på hans territorie (vi har haft Laban siden han var 12 uger gammel)
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
sammensætning af maine coons