{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
707 visninger | Oprettet:

HJÆÆÆLP... {{forumTopicSubject}}

Jeg har en hunkat på ca. 3 år, og hun er begyndt at skide ved siden af kattebakken, og jeg aner bare ikke hvorfor. Det har stået på i to-tre måneder nu, og er stort set hver dag. Udover at hun skider ved siden af virker hun til at trives fint, som hun altid har gjort.
Vi flyttede for fire måneder siden, men til en meget større lejlighed end den tidligere, og som sagt virker hun ikke som om der er noget galt. Jeg begyndte at give hende p-piller (som en midlertidig løsning - jeg ved godt det ikke er sundt for hende!) for tre måneder siden da hun konstant var i løbetid, som jo heller ikke er sundt for hende, men tænker over om det ku være grunden? Vi er gode til at skifte kattebakken enten hver eller hveranden dag, så der er ikke ulækkert deri, og min hankat gør det han skal i kattebakken. Vi har endda forsøgt med at købe ny kattebakke og nyt grus (det skulle være det bedste grus - og dyreste) men der er ingenting der hjælper. De er begge indekatte, derfor er det et stort problem at der hver dag ligger en "lille gave". Håber nogen har et forslag som muligvis kunne hjælpe.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆÆÆLP...
  • #1   29. sep 2009 Det skal siges at hun begyndte at lave ved siden af allerede inden vi begyndte på p-pillerne. Der skulle have stået at det har stået på i ca 4 måneder.

• #2   29. sep 2009 jeg tænker på om det kan være noget stress relateret !!! flytning eller det at hun er fertil, jeg ville ihvertifald starte med en neutraliering.

• #3   29. sep 2009 urenlighed er meget normalt hos fertile katte, er din han kastereret ??

• #4   29. sep 2009 Jeg er ret sikker på at din egen fornemmelse, er rigtig - altså at det har at gøre med hormoner. Oveni er så kommet en flytning, der kan stresse.

Mit forslag er at katten hurtigst muligt bliver neutraliseret! (også hannen hvis han ikke er).

Derudover en ekstra bakke (åben hvis I plejer at have lukket. Og omvendt en lukket (uden låge), hvis I plejer at have åben bakke).
    Bakken placeres et roligt sted langt fra madskål. Brug uparfumeret grus. Når I har to bakker kan I forsøge om nødvendigt forsøge jer frem med forskelligt grus i den ene bakke.

Rengør grundigt på de steder hun har lagt hilsener (hun har sikkert lagt dem til ære for hankatte ;))

Og som ekstra indsats kan I bruge Feliway ( i fald der skulle være stress indblandet).

Uden neutralisation, tror jeg ikke I kommer problemet til livs.

Og lige et PS for en sikkerheds skyld: aldrig skælde ud over de små (eller store ;)) hilsner.

• #5   29. sep 2009 Min hankat er kastreret. Undrer mig bare over hvis det skulle være stress, for hun viser ellers ikke tegn på at noget skulle være galt.
    Hvad er feliway? en slags nervemedicin til katte?
    Hvad koster er neutralisation på hunkatte normalt? sådan ca?

• #6   29. sep 2009 feliway er duft der beroliger katte, du kan købe en til at sætte i stikkontakten hos din dyrlæge eller dyrehandel. Tror neutralisering koster op til 2000 kr

• #7   29. sep 2009 Okay. Tak for de gode råd.

• #8   29. sep 2009 Det sørme akut, brug venligst en sigende overskrift♠

Kommentér på:
HJÆÆÆLP...

Annonce