1.013 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Gråstribet kat fundet ved Århus Nord Gråstribet kat fundet ved Århus Nord

Alder: 5+ Køn: Hun
Dyrets tilstand: Ok
Farve: Gråstribet
Særlige kendetegn: Miaver meget hjerteskærende
Mærkningstype: Ingen mærkning
Fundet i: Koldkærgård Konferencecenter
8200 Århus N
Dato: 06-10-2009
Bemærkninger:
Katten har været på stedet i lidt over en uges tid såvidt der vides. Jeg kan ikke se om den er mærket, men tror det ikke. Den ser meget gravid ud og er meget kontaktsøgende og sulten.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gråstribet kat fundet ved Århus Nord
  • #1   6. okt 2009 Den stakkels kat burde indfanges så den kan få noget hjælp. Der må da være nogen der kan hjælpe, så som dyrenes beskyttelse eller kattens værn eller lign.

• #2   6. okt 2009 Ja jeg kunne ikke være mere enig, men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, for jeg er kun derude en gang om ugen for det første. For det andet så jeg på Dansk Dyreværns hjemmeside står der at dyret skal være forhutlet og det synes jeg ikke ligefrem den er. Men har det rigtig skidt med at den går derude og er ked af det og måske skal føde for lud og koldt vand.

Er der nogle forslag til hvad man kan gøre? Jeg har 3 katte i forvejen og de ville blive meget sure hvis jeg kom hjem med den.

• #3   6. okt 2009 Og jeg har heller ingen bil så kan ikke bare køre den til internatet,

• #4   6. okt 2009 Hmm ved du har katte i forvejen. Men havde jeg været dig, så havde jeg taget katten til mig, og taget nogen billeder. Først efterlyst ejeren, hvis det ikke lykkedes, så efterlyd nye ejere.

Ellers så bliver der meget hurtigt en flok døde killinger, eller en flok vildkillinger.

Du kan måske også eftersøge en midlertidig plejemor til katten og killingerne her på nettet. Tror nok at der skal være nogen der vil hjælpe. Og findes de rigtige ejer til katten, så kan man måske være heldig at få en killing engang hvis man er faldet for katten i mellem tiden.

Den sidste mulighed er aflivning. Men synes ikke at man kan tillade sig at aflive en kat, når man ikke ved om den har ejer allerede, og hvorfor også, hvis hun er sød og kun mangler til kærlig pleje.

• #5   6. okt 2009 **dyret skal være forhutlet og det synes jeg ikke ligefrem den er.**

Hmm, så er den lidt svær, synes jeg. Er der beboelse i nærheden? Kan det tænkes at den bor et sted lige i nærheden?... og tigger lidt ekstra på konferencecenteret...

Har du rørt ved den, så du kan mærke om den er for tynd? ...
    Hvis katten er tynd og drægtig og virker som om den er hjemløs,, så er det nok bedst, at den kommer på internat.
    Synes i hvert fald du skulle ringe til Dansk Dyreværn og fortælle det som det er. Det kan jo også være at en evt. ejer har meldt den efterlyst via DDÅ.

(jeg har kigget efterlysninger, og var lige ved at tro, det kunne være en efterlyst kat fra Tilst (forsvundne-dyr side 2), men den ser mere kortsnudet ud).

• #6   6. okt 2009 Hej

Tak for svar. Der ligger noget beboelse i nogenlunde nærhed, så den kan selvfølgelig godt være derfra og tigger hos os. Men den er vildt sulten. Der er ikke noget jeg hellere ville end at hjælpe missen, det skærer i mit hjerte, men problemet er at jeg ville skulle cykle ud at fange den, transportere den 5 km på cykel, så kunne den blive lukket inde i et værelse om natten og så på cykel igen og med bussen til Tranbjerg som ligger i den anden ende af byen. Mens jeg har et fuldtidsjob jeg også skal passe, som ikke er på konferencecentret, og internatet tager kun imod dyr mellem 10-15.
    Jeg har skrevet til hende i Tilst og så må vi se hvad hun siger, men synes ikke helt den ligner. Men jeg ser lige hvad hun svarer. Har også skrevet til Tingskoven og hørt om de har et godt råd til hvordan jeg får dette løst.
    Den kan ikke bo hos mig, for så ville den skulle være lukket inde i et lille rum indtil ejere måske ville dukke op, det ville være synd for katten.

• #7   6. okt 2009 Hvis den er så sulten, så kunne det godt tyde på, at den ikke bliver fodret af nogen smiley Kan nogen på konferencecenteret ikke sørge for at fodre den, indtil der bliver fundet en ejer eller en anden løsning?

Jeg mener at DDÅs kattefanger vil kunne hente den, hvis det er.
    Ellers - hvis internatet kan/vil tage imod den - så kan nogen herinde fra KG, der bor i Århusområdet, måske være behjælpelige med kørsel....

• #8   6. okt 2009 Jeg har skrevet til ddaa, så ser lige hvad de svarer imorgen, de giver den lidt mad derude, problemet er at den nok snart føder så tiden er knap. Jeg følger i hvert fald sagen til dørs uanset udfaldet.

• #9   6. okt 2009 Godt at der er nogen der giver katten lidt at spise.
    Jeg håber, du får et positivt svar fra DDÅ. (hvis de ikke når at svare dig i morgen, så synes jeg du skulle ringe til dem).

Krydsede fingre for en happy end herfra. Lad os endelig vide, hvordan det ender.

• #10   6. okt 2009 Hej, det skal jeg nok, tak for gode råd.

• #11   7. okt 2009 Det er desværre ikke sådan lige at få hjælp fra dyreværnet, så jeg forsøger hvad jeg selv kan gøre. Har spurgt min kollega om hun har set katten men det havde hun ikke. Har bedt hende skrive til mig hvis den dukker op.

• #12   7. okt 2009
    Er der ikke nogen af dine kollegaer der kunne hjælpe dig, med feks at få den kørt til noget internat. Hvad med dyrenes beskyttelse, har du prøvet at kontakte dem

Håber i finder en løsning for den stakkels missemor. Godt den da får lidt mad

• #13   7. okt 2009 **Det er desværre ikke sådan lige at få hjælp fra dyreværnet, **

smiley
    Øv, ville de slet ikke hjælpe?

• #14   7. okt 2009 De var lidt længe om at fortælle mig at der var en kattefanger, og der skulle også et par forklaringer til før jeg kunne få af vide at Falck var meget dyre at få til at hente et dyr. Det har jeg fuld forståelse for, men jeg havde jo beskrevet mit dilemma.

Jeg afventer lige situationen og hører lige om de har set katten derude. Hvis den stadig er der, må jeg tage den derfra. Om ikke andet kan jeg hente den fredag og transportere den hjem og videre til internatet lørdag. Det godt nok besværligt, men det gir' ro i sjælen smiley

• #15   12. okt 2009 En lille update. Jeg skrev til hende der efterlyste på forsvundne dyr, hun var derude at se den, men var ikke hendes. Det var i weekenden.

Iaften har jeg så været derude at kalde på den, men den var der ikke. Har kontaktet kattefangeren igår, så måske har de hentet den, eller også har den fundet husly et andet sted.

• #16   12. okt 2009 Hvis kattefangeren har lovet at indfange den, så er det vel det der er sket .... men de kunne da godt give dig besked, synes jeg.
    (skriv lige hvis der kommer mere nyt om katten - jeg håber sådan på happy end).

• #17   12. okt 2009 De har ikke lovet det, jeg lagde en besked på deres tlf svarer, men da jeg tilfældigvis lånte en bil idag ville jeg lige forsøge mig ad, har det så dårligt med at den går rundt i den kulde. Måske endnu mere fordi min egen kat er væk, og så kan man rigtig blive bange for at den også går rundt og fryser og er sulten.

• #18   12. okt 2009 Nåhh, du er Snudebergs mor. Pokkers også, at katten ikke var der når nu du havde bil.
    Ja, det er blevet koldt nu - ikke til at holde ud at tænke på, at missere render ene og sultne rundt i kulden smiley Jeg krydser fingre og tæer for både den ene og den anden kat!

• #19   13. okt 2009 Tak for det, ja jeg er Snudens mor, og hold da op hvor er jeg stadig bund ulykkelig for at han er væk.

Krydser også fingere for at alle klarer skærerne. Snudens søster var væk i 72 dage hen over jul og nytår, han har nu været væk i 79, så håber da stadig, selvom det efterhånden er spinkelt.

• Gurli R
    Gurli R Tilmeldt:
    okt 2015

Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 2
    #20   23. okt 2015 Hej jeg har mistet en gråstribet hunkat i århus Nord 4 år, for 2 mdr siden, sterialiseret og chippet, vil du skrive til mig eller ringe til mig, 60940240 hilsen Gurli

• #21   23. okt 2015 Gurlu, det gør mig ondt, men tråden er fra 09.

• Gurli R
    Gurli R Tilmeldt:
    okt 2015

Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 2
    #22   23. okt 2015 åh ja det ser jeg først nu, tak for at du skrev Anja T.

• #23   23. okt 2015 Så lidt smiley ked af at du fik falske forventninger..

• #24   23. okt 2015 Hejsa. Katten blev hentet af dansk dyreværn så vidt jeg husker. Håber du finder din kat Gurli det er forfærdeligt når de forsvinder det kender jeg alt til ??

Kommentér på:
Gråstribet kat fundet ved Århus Nord

Annonce