{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
865 visninger | Oprettet:

Betty S
Betty S
Følger: 1 Emner: 38 Svar: 122

mad til mine 6 ugers gl. killinger {{forumTopicSubject}}

Hej, nu er mine små baby'er snart 6 uger gl. og trives selvom at mormis ikke er der mere.
Det går rigtig godt med "legeonklen & tanten" og deres nye plejemor (ikke ammemor). Det skal nok blive rigtig godt når de rigtig får vænnet sig til hinanden smiley Vi har haft den skønne plejemor siden tirsdag aften, og hun er virkelig dejlig.

De små har indtilvidere fået mælkeerstatning, torskerogn, A38 og RC vådfoder til killinger. og der står altid tørkost fremme (også opblødt)..

Men de vil helst have RC vådfoderet og drikker mælkeerstatningen.

Nogle der har et forslag til hvad jeg skal give dem morgen, middag og aften? Hvad ville i gøre? og hvordan fordele? Jeg har også mulighed at stå op om natten til dem (jeg er på barsel og står alligevel op til min søn).
Det er første gang jeg har killinger, så vil gerne gøre det så godt som muligt!

Mvh.
Vigge

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mad til mine 6 ugers gl. killinger
  • #1   10. okt 2009 Her er mine killinger begyndt og få kogt kylling som jeg har siddet og pillet i små stykker.... de guffer lystigt i sig... og faktisk er pludselig Babycat ikk særlig interessant mere... og vægtøgning er enorm....

• #2   10. okt 2009 Prøv også kogt fisk, blandet med enten kogte ris, rå havregryn eller en moset kartoffel (det hele blandet med kogevandet), hakket råt oksekød eller endnu bedre: råt oksekød i lange, tynde strimler. Så skal du se dem lege rovdyr.

En skive rugbør med leverpostej, skåret i små terner, er også guf.

I det hele taget er det godt at give dem så alsidig en kost som muligt.

• #3   10. okt 2009 Hvis du tænker primært i godt kød/fisk med mange proteiner går du ikke halt galt i byen.
    Hvis de har fri adgang til tørfoder og vand er det mest "den sjove mad" du efterlyser eller?

Råt hakket oksekød (gerne med 18-20%fedt) rå fisk (der har været frosset mindst 24timer for at dræbe bakterier) gerne i hele stykker med ben og det hele (de er nemlig ikke stive, når de ikke er kogt), rå torskerogn (altså ikke den fra dåse da den jo er kogt). Kogt kylling (benene skal fra lige så snart noget bliver tilberedt/varmet op). Små daggamle kyllinger (der har været frosset mindst 24timer for at dræbe bakterier) eventuelt hakket i 2 dele, så de kan få hvert sit stykke.

Alt dette er særdeles velegnet at fodre med ude i en voliere eller på et køkkengulv, der kan vaskes grundigt af bagefter, men kattene elsker det.

Jeg ville personligt ikke vænne 6 ugers killinger til at de skal have mad om natten. De er store nok til at klare sig med "bare" (godt) tørfoder, så sov du bare, når du er færdig med knægten.

• Betty S
    Betty S Tilmeldt:
    sep 2009

Følger: 1 Emner: 38 Svar: 122
    #4   11. okt 2009 mange tak for svar smiley ja jeg vil gerne give dem lidt forskelligt, og ja jeg vil bare sove videre og ikke give dem mad om natten, de kan joi bare spise/drikke det der står fremme, hvis de er sultne/tørstige. Mange tak for svar.

• #5   8. dec 2010 Hvad skulle det rå havregryn gøre ?
    (Troede man sku gå uden om korn produkter...:-))

Kommentér på:
mad til mine 6 ugers gl. killinger

Annonce