{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.259 visninger | Oprettet:

Overlever hun ?? {{forumTopicSubject}}

Min kat har været forsvundet i omkring 2 mdr. Hun kom bare ikke tilbage en dag - og vi var sikker på at hun var død for nu har vi boet her i 3 år og hun har aldrig været væk i mere end 30 minutter ad gangen (Vi bor langt væk fra store veje i et meget roligt kvarter.


Idag bliver jeg ringet op af en dyrlæge der har fået hende indleveret (De fandt mig via hendes øretattoo)
Jeg drønede derop og fandt en MEGET MEGET MEGET MEGET tynd forpjusket kat der var smurt ind i olie og loppeeksrementer..
Hun var mindst ligeså tynd som de hunde og katte man ser i programmerne på Animalplanet som har været udsat for vanrøgt osv.. SÅ SÅ tynd. INTET muskelmasse overhoved på hende. Hun har været få dage fra at dø af sult !
Hun var blevet fundet ca 1 km fra hvor vi bor i et industriområde, hvor hun havde holdt til ved en lagerhal i en måneds tid. Hende der indleverede hende kunne først komme tæt nok på hende for et par dage siden og havde så taget hende med hjem, da hun havde mærket hvor tynd Zulu faktisk var.
Havde haft hende et par dage og så indleveret hende til dyrlægen.

Takkede og drønede hjem med hende.
Hun fik et tiltrængt bad og blev føntørret så hun ikke frøs.
Hun spiser lidt ad gangen og drikker fint.


Men tænker på om hendes indre organer har taget uoprettelig skade af den ekstreme sulteperiode.

Er der nogen der har prøvet noget lignende med hund eller kat ?
Og hvordan gik det, overlevede dyret ?




(Dette er IKKE en tråd til debat om det at lade katte gå udenfor !!)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overlever hun ??
  • #2   14. okt 2009 Sagde dyrelægen ikke noget til dig om hvad hendes chancer er de må vide det bedst smiley

  • #3   14. okt 2009 Selvfølgelige skal hun nok overleve.
    Læste i avisen for nogle måneder tilbage om en hund der havde været væk i 11 år over i USA som også blev fundet og ejer kontaktet. Og den overlevede .. (:

    Held og lykke og pas godt på missen .. (:


  • #4   14. okt 2009 jeg ville nok lige besøg dr dyr i morgen få at få tjekket op på om hun nu er helt frisk og ikke har som du selv sige taget skade indvendigt...

    det er rigtigt godt du kun giver hende lidt mad af gangen og langsomt gøre potionerne stører...

    da jeg fik min (hitte)kat vejede han kun 4 kg og var meget tynd nu efter ½ år vejer han 6,5 kg som er ca den vægt der er perfekt til ham.
    så selvom de kun er skind og ben kan det blive en rigtig flot kat igen... min erfaring...

    men STORT TILLYKKE MED AT HUN ER KOMMET HJEM....


  • #5   14. okt 2009 Tal med dyrlægen om at give hende en skånsom,men næringsrig kost,her er bl.a A/D et godt valg.

  • #6   14. okt 2009 stor tillykke med du fik din kat hjem igen, og hun skal nok klare den, en jeg arbejder tog en kat til sig da mande smed den ud, da hans kone døde, den var så afkafte at den ikke kunne gå og dens ples var helt mat, og den er kommet sige rigtig godt, og fået en rigtig flot ples igen. så din kat skal nok komme sig. pottedask her fra.

  • #7   14. okt 2009 Husk også, at det altid er godt med lidt surmælksprodukt i maden, så hendes mave bedre kan komme igang igen.

    Held og lykke med hende.


  • #8   14. okt 2009 Tak for jeres kommentarer smiley

    Dyrelægeassistenten sagde inden dyrlægen kom ind at der jo nok var risiko for at organsvigt efter så lang tids sulten. (Det havde jeg dog selv tænkt på inden) Men det sagde dyrlægen ikke noget om.
    Hun var bare sådan glad "Nå ja, det er jo dejligt at hun er fundet, nu skal hun bare hjem og ha' en masse mad i små portioner ad gangen og så skal det nok gå. Bliver hun dårlig så ring endelig"
    - Det går jeg så udfra og satser på at hendes indre stadig virker..

    Jeg fodrer kattene med Royal Canin Mature Adult og det var bare A-okey ifølge dyrlægen.
    Overvejer dog at købe et kg e.lign af noget foder med lidt mere "opfedning" i. Sådan lige til at kickstarte hende igen.

    Søs - Tak for tippet med surmælksprodukt, det vil jeg helt sikkert købe !


  • #9   14. okt 2009 Problemet med katte der har manglet mad, er at de faktisk allerede på 3- 4 dagen uden mad begynder at udvikle fedtlever
    Jeg ville nok begynde med en leverdiæt mad - købes hos dyrlægen.

    Men hun har appetit på livet, så hun skal da nok komme sig. Tillykke med du har fået hende tilbage


  • #10   14. okt 2009 Poly-Cats -
    Okey dét vidste jeg så ikke lige...
    Ved du så hvor lang tid der kan gå før det normaliseres igen ?

    __________________________________
    Har forresten lige fundet et af de sidste billeder taget af hende i sommers inden hun forsvandt..
    Håber snart at se hende sådan igen !

    (link fjernet)


  • #11   14. okt 2009 Nej - det kan kun dyrlægen have en viden om - det kræver jo test på, hvor angrebet leveren évt. er. Tror det kan måles i en blodprøve

  • #12   14. okt 2009 Men tal med dyrlægen om det, og start hende evt. på på fx. Prescription Diet Feline L/D, som er en levervenlig diæt

  • #14   14. okt 2009 Poly-Cats -
    Tak smiley



    Felis -
    Hvor er Ziggy dog bare en lækker kat ! Men hold da op 2 kg er ikke meget når før vægt var 6 kg smiley

    Har før haft råfodret hende så det burde ikke være et problem at hun fik kød med sit tørfoder for en periode.
    Går lige op og skær en smule kyllingefilet fint til hende. Det kan hun få her om lidt når hun skal ha' lidt mad igen.


Kommentér på:
Overlever hun ??

Annonce