{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
24 visninger | Oprettet:

Kattemalt resten af livet {{forumTopicSubject}}

Min kat er en korthåret indekat. Hun er mistænkt for at have IBD eller kronisk tarmbetændelse.

Nu har jeg endelig fundet et foder, Hun fik i en periode Hills Gastrointestinal Biome, men på 2 måneder tabte hun sig 500 gram. Det er rimelig meget, da hun i forvejen er en lille kat og vejede omkring 3.5kg.

Nu har hun fået et nyt foder, som hedder Specific FDD-HY i 5 uger, og hendes afføring er ved at blive fin og fast. Da hun er 13 år, sagde dyrlægen at hun nok ville have svært ved at tage på igen, og at vi skulle fokusere på at holde hendes vægt stabil. Hun har alligevel taget omkring 80 gram på, så det er jo dejligt.

Hendes afføring kan stadigvæk nogle gange være lidt tynd, og nogle gange lidt softice lignende. Men for det meste er den fast. Måske er det noget hun skal leve med det.

Hun kaster stadigvæk lidt hår op. Cirka en gang om ugen kan hun kaste en hårbold op. Dyrlægen sagde, at det ikke var alarmerende.

Nu har jeg alligevel prøvet at give hende noget ekstra fiber. Det er umuligt at give hende Diafiber, da det er pulver, og hun får tørfoder. Derfor har jeg lige startet med at hælde lidt FibreFit Pro i hendes mad. Det er sådan nogle piller/pellets, så det er meget lettere.

Der er bare to ting. Katte skulle lide det, da det smager af kalkun. Min kat er bare lidt kræsen. Hun spiser nogle af dem, men ikke det hele. Hun har kun fået dem i 1 døgn, måske hun skal vænne sig til dem. Men der er mere mad tilbage i skålen. Hun skal kun have 5 gram af dem oveni i maden, men de skulle jo mætte meget, da det er koncentreret fiber. Så er lidt bange for, om hun nu taber sig, men jeg holder lige øje.

Så læste jeg også om kattemalt. Kattemalt er jo ikke godt at give hele tiden, da der er paraffinolie i. Det skulle gøre sådan, at tarmene ikke arbejder så meget. Men dyrlægen sagde, man kunne få kattemalt uden paraffinolie til langvarigt brug. F.eks. resten af livet. Jeg fandt et produkt, som hedder Bezo-Pet fra Vetoquinol. Det er uden paraffinolie, og man kan bruge det resten af kattens liv hvis den har problemer med hårbolde hele tiden. Så kan man give det 2-3 gange om ugen resten af dens liv.

Når det er uden paraffinolie, skulle det jo være fint at bruge, som der står. Selvom der er mange fiber i det Specific FDD-HY foder, så er det åbenbart ikke helt nok til at få hårbolde ud gennem hendes afføring. Det kunne det, da hun fik Gastrointestinal Biome foder, fordi der er rigtig mange fiber i, men hun tabte sig rigtig meget af det foder, så det går heller ikke. Nu får hun det FibreFit Pro i hendes mad, men hun virker ikke glad for det, og hun spiser mindre, da fiber jo giver mæthedsfornemmelse. Så der er kun den kattemalt uden paraffinolie tilbage, som jeg så tænker, hun skal have som vedligehold 2-3 gange om ugen resten af hendes liv.

Har I erfaringer med kattemalt uden paraffinolie?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nybyg lampeudtag virker ikke, vi skal have hængt 2 Lamper op. Der er allerede krog til den ene lampe, dog mangler vi en krog til den anden lampe. Vi har selv prøvet alt men virker ikke. Vær obs på at det er i 3 meters højde opgaverne skal udføres, men vi har en stige. 205 kr.
  • Rense gårdsplads for ukrudt 1.450 kr.
  • Hjælp til stikkontakt 600 kr.
  • Udskifte RJ-45-stik på netværkskabel 400 kr.
  • Skifte armatur og vandlås under vask på badeværelse 2.500 kr.
  • Udskift BWT filterhoved 800 kr.

Opret en opgave

• Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Kattemalt resten af livet

Annonce