{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.632 visninger | Oprettet:

Dyrlæge overbehandler.. {{forumTopicSubject}}

Her er en lille historie fra mig.

Jeg havde for nyligt mine katte til dyrlægen, til det årlige sundhedstjek + vaccination. Her undersøgte dyrlægen så min ene kat og konstaterede at han havde meget dårlig tandstatus samt tandkødsbetændelse og jeg burde give ham en tandrensning. Han mente også der burde tages et røntgen af tænderne, da de åbenbart var meget angrebet og derfor ville han gerne se om det havde bredt sig længere op i tænderne.
Da jeg selvfølgelig vil mine katte det bedste, sagde jeg at det måtte vi så finde ud af og hvad skulle det koste. 1800 kr for tandrensning + 700 kr for røntgen - altså 2500 kr. Ret voldsom pris synes jeg, men tænkte at så gør de det jo nok også grundigt.

Nu var det så bare at jeg skulle 2 uger på ferie og derefter 2 uger på studieophold og jeg kunne ikke nå at få det gjort inden. Kattene skulle passes hos min mor imens. Da min dyrlæge var meget insisterende på, at det var akut og absolut ikke kunne vente en måned, valgte jeg at få min mors dyrlæge til det. Hun bestilte derfor tandrensningen og afleverede ham hos sin egen dyrlæge mens jeg var på ferie.

Det viser sig så, at han næsten ingen tandsten havde og min mors dyrlæge mente sagtens han kunne have ventet et år eller mere på den tandrensning! De var helt uforstående overfor det min dyrlæge havde sagt og var næsten helt kede af at de havde renset tænderne på ham, når det nu slet ikke var nødvendigt. Jeg kom af med 830 kr, modsat de 2500 kr min egen dyrlæge ville have.

Alt i alt en rigtig træls oplevelse, især for katten, da han jo midt i at blive passet et fremmed sted, skulle "akut" til dyrlæge og derefter kunne min mor og papfar slet ikke komme i nærheden af ham, fordi han havde mistet tilliden til dem. Det gik ellers fint nok i starten.

Jeg ville bare lige dele denne oplevelse med jer, for at minde jer om, at man også skal være kritisk overfor dyrlæger som overbehander. Vi vil jo alle vores kære dyr det bedste og det er der åbenbart nogle der synes de kan tage røven på en på det grundlag..
Så vær på vagt, også overfor den slags dyrlæger og ikke blot de sløsede. Det er ikke sjovt at blive taget i røven for 2500 kr og desuden skulle slæbe sin kat igennem unødig behandling. Jeg er glad for jeg "slap" med skrækken samt 830 kr og desuden må på jagt efter en ny dyrlæge i Silkeborg (Sig til hvis I kan anbefale nogen, jeg ved i hvert fald hvem det IKKE skal være..)

Ha' en god aften allesammen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrlæge overbehandler..
Kommentér på:
Dyrlæge overbehandler..

Annonce