{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søvn i øjnene
  • #1   20. okt 2009 Jag havde en hvis øjne også så ud til det var søvn hvor det så var forkølelse hun fik øjensalve for det

  • #2   20. okt 2009 Hvis hans øjne ellers er klare og ikke løber og blinkhinderne ikke røde og hævede, ville jeg blot tørre søvnen væk.
    Hvis "søvnen" ikke sidder i øjenkrogen, kan du rense/dryppe hans øjne med sterilt saltvand, som fås i små engangsampuller (bruges bl.a. til kontaktlinser).


  • #3   20. okt 2009 Jeg snakkede med dyrlægen lidt tidligere , og han fortalte mig jeg ska prøve med kamillete . Hvis det ikke hjalp , så sku jeg have nogen øjendråber til ham ..

  • Heidi V
    Heidi V Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Katte: 4 Svar: 3
    #4   20. okt 2009 Kamilliethe er en rigtig dum idé & kan ikke forstå din dyrelæge har anbefalet det smiley

    Der er noget (partikler) i Kamillethe som kan ridse hornhinden & derfor skal det være saltvand hvis man skal rense øjne på dyr (eller en selv fx) .


  • #5   20. okt 2009 Trolde - Hmm , er du sikker på det ? , altså det er selve 'vandet' og ikke te-posen jeg bruger ..

    Men saltvand , vil det ik svie på ham ?


  • #6   20. okt 2009 Fyha, sikke en dyrlæge smiley Kamillethe må man ikke bruge.

    Saltvandet er isotonisk - det vil sige den samme opløsning som kroppens egen, så det gør ikke ondt. Du kan købe det på apoteket.


  • #7   20. okt 2009 det må være en gammeldags dyrlæge :S

    Men alm. søvn bliver tørret væk med fingrene herhjemme smiley


  • #8   20. okt 2009 Mille - Kan man ikke selv koge noget vand , og salte det ? , og selvf først bruge det når det er kølet af smiley

    Tanja - han er nemlig meget gammeldags , men ellers en meget god og sød dyrlæge , og så er penge noget af det sidste han tænker på smiley


  • #9   20. okt 2009 Uha nej, ikke med mindre du har det præcise blandingsforhold (som jeg ikke lige kan huske..) - ellers kan det jo netop svie.

    Men almindelig koldt, afkølet vand, det kan du også sagtens bruge.


  • #10   20. okt 2009 Hehe okaii , så vil jeg prøve det . Hvis det ik hjælper , så må jeg hente øjendråber til ham smiley

  • #11   20. okt 2009 Uanset hvor godt kamillete sies, vil det indeholde småpartikler, som ud over at irritere øjet danner grobund for bakterier.

    Ferskvand i øjnene svier - saltvand med samme saltbalance som tårevæske svier ikke.

    PS: Vær obs på, om katten begynder at blive snottet og nyser!


  • #12   21. okt 2009 Mega - tak , nu forstår jeg bedre smiley
    Han er hverken snottet eller nyser .

    Jeg rensede hans øjne i går flere gange med vand , og der har ikke været noget som helst søvn i hans øjne i dag smiley


  • #13   22. okt 2009 Hmm hvad er det kamillethe der er dårligt..
    Bruger det på mig selv, osv..
    Den gamle hund mine forældre havde fik noget med tårekanalerne.. den fik alt muligt til at dryppe øjne i og intet hjalp.. det var meningen den skulle have været igennem en stor operation.. men så fik den badet øjne i kamillethe.. og vupti væk var det...
    Syns det er effektivt..

    Vil gerne høre hvorfor det er dumt at bruge det? viste jeg ikke lige


Kommentér på:
Søvn i øjnene

Annonce