{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
306 visninger | Oprettet:

Dorthe R
Dorthe R
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

multikattemor vil næsten ikke spise {{forumTopicSubject}}

Hej min kat blev mor til 10 killinger den 16. okt. den første var lille og døde. Nu har vi så 9 stk sultne små misser, som dog tager nogenlunde pænt på, men det mærkelige er at missemor næsten ikke vil spise, hun kan godt lide killingemælkserstatning men har hun godt af det og giver det nok næring. ellers har hun fået killinge og juniour og voksen vådfoder og tørkost da vi osse har en af hendes killinger på 18 uger. kender nogen noget kræs. og hvor almindeligt er det at en kat får 10 killinger? det er altså mange.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  multikattemor vil næsten ikke spise
  • #1   26. okt 2009 Det vil altså sige, at hunkatten har haft to kuld meget hurtigt efter hinanden, og hvor mange killinger var der i det første kuld? smiley

En hunkat har som bekendt kun 8 dievorter, og så deler killingerne sig op i to hold, som hun så ammer.

Det tærer voldsomt på hende, og hun SKAL spise meget lødigt foder. Mælkeerstatningen er langt fra nok, og jeg ville være meget nervøs for, om hun er ved at udvikle eklampsi (kalkchock).
    Det kræver omgående dyrlægeindsats, hvis hun ikke skal dø.
    (link fjernet)

Endvidere vil jeg råde dig til at aflaste hende ved at støttefodre killingerne.

• #3   26. okt 2009 Je har aldrig haft killinger, men har hørt at mor mis
    skal have noget rigtigt godt killinge foder, som er
    nærende, så hun ikke taber sig for meget og bliver
    afkræftet, så hør dyrlægen hvad for et godt foder
    de vil anbefale.

• Dorthe R
    Dorthe R Tilmeldt:
    okt 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #4   26. okt 2009 hej og tak for de gode råd. jeg har kontakt med min dyrlæge og giver kalktilskud som hun helst undgår at spise når hun opdager det er blandet i maden. det første kuld var på 5 hvoraf den første døde under fødslen den var for stor og kom baglæns ud. hun bliver tilbudt masser af forskelligt mad osse i kassen men er mest til flydende kost. jeg prøver at give killingerne tilskudsmælk men de gider ikke have det, så jeg tvinger lidt i dem. hun elsker at være mor og ville ikke slippe nogle fra det første kuld ude af syne før de var ca 11 uger så vi opdagede ikke hun var kommet i løbetid. Hun blev endda vaccineret da de første var 8 uger.

Kommentér på:
multikattemor vil næsten ikke spise

Annonce