870 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

freja er fundet i NÆSTEN god behold :( freja er fundet i NÆSTEN god behold :(

Min elskede freja-mus har været væk i over en uge nu og har ledt og kaldt på hende mange mange gange ringet til dyrenes beskyttelse tjekket deres fremlysninger osv og ingen freja blev fundet efter aftensmaden besluttede jeg mig for at gå hele landsbyen rundt og ville ikke gå hjem før hun var fundet for nu var jeg rigtig nervøs efter en ½ times leden og kalden kom der pludselig et miaw og freja kom rendene meget glad og miawede jeg blev så lykkelig jeg tog hende op i favnen og bar hende hjem efter hun havde spist mad kom hun op i sofaen og vi nussede og hyggede pludselig fik jeg rørt noget mærkeligt på hendes bagben og der kunne jeg se hun har et temlig grimt sår på bagbenet hun er blevet påkørt at en bil knallert eller lign. hun er glad og spinder hun vasker såret flittigt.. hun halter ikke så hun er sluppet billigt, men ringer til min dyrelæge imorgen tidlig og snakker med ham for at høre ham ad om hun ikke lige skal ind og tjekkes... nu skal hun ihvertfald stereiliseres i håb om hun så ikke render så langt væk fremover for hun taber sig jo når hun blir væk en uge af gangen.. undskyld indlægget blev så langt men er rystet over at ingen tager sig af noget når de påkøre et dyr :`/

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stikkontakt 205 kr.
  • Rengøring 600 kr.
  • Move out cleaning 1.000 kr.
  • Nedtagning af tapet 5.000 kr.
  • Reparation af zinktagrende 1.800 kr.
  • Toilet og vaskafløb (små VVS-opgaver) 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  freja er fundet i NÆSTEN god behold :(
  • #1   26. okt 2009 Skønt at du fik din kat igen! Det er en god idé at tage til dyrlægen imorgen, så han kan kigge på hendes ben, og du kan være sikker på at hun er helt i tip top. Held og lykke!

• #2   26. okt 2009 Rilou - mange tak jah jeg ønsker hende kun det bedste og det gør virkelig ondt på mig smiley

• #3   26. okt 2009 ej hvor dejligt at hun er kommet hjem igen.... tillykke med det...
    det er en rigtig god ide at ringe til dr dyr i morgen så hun kan blivet tjekket... pas på med at gi hende for meget mad på en gang efter en uge uden mad mange små potioner er bedre en en stor...

• #4   26. okt 2009 det er rigtig dejligt hun er hjemme igen... hun styrre fint maden selv hun går ud os spiser går ind og sover ud og spiser ind og sover og sådan har det været den sidste time smiley

• #5   26. okt 2009 vi har haft påkørt en kat vi fulgte efter den til vi fangede den og den kom hjem til sin ejer og vi betalte det halve ad dyrlægeregningen

• #6   26. okt 2009 Først vil jeg sige at jeg er glad for at høre at din kat
    har det godt og er hjemme igen...
    Men det er din kat og dit ansvar, så hvis katten
    nu var neutraliseret, så var hun aldrig løbet væk
    i så lang tid og så var ulykken måske slet ikke
    sket. Så skynd dig at få hende neutraliseret
    så hun ikke render rundt med kuller i hoved.
    Vh. Ann

• #7   27. okt 2009 Ann ved det er mit ansvar når jeg har en fritløbende kat kunne hun være indendørs var hun indendørs men vidste hvad jeg gik ind til da jeg overtog hende og ved at det sker at fritløbende katte kan blive kørt ned ramt osv. og ja nu blir hun neutraliseret denne gang slap hun billigt men det er ikke sikkert hun gør det næste gang

• #8   27. okt 2009 Husk at få hende øretatoveret og registreret samtidig med neutraliseringen.
    Husk også, at det er hende (og ikke dig) der betaler prisen for at være fritløbende, og måske er prisen, at hun kommer til at ligge kvæstet under en busk og vil være flere døgn om at dø.

Er det ikke muligt for dig enten at lave en løbegård eller indhegne haven?

I hvert fald: STORT tillykke med, at du fandt hende nogenlunde uskadt.

• #9   27. okt 2009 Lilje jeg mener aldrig jeg har bebrejdet dig og din mand noget smiley

• #10   27. okt 2009 Mega ja hun får den hele store tur nu. . . hun er kun udendørskat fordi at det var et krav da jeg købte hende

• #11   27. okt 2009 ja de løber stærkt det klart de får jo et chok smiley men dejligt der ikk skete mere..

Lilje alt det der ved jeg ! så ved det også det er min skyld hun er skadet men sådan som jeg udtrykte igår med billisten jah du kan jo regne ud jeg var i chok over hvad der var sket

• #12   27. okt 2009 Margrethe G kan forstå din reaktion jeg var også rasende igår men idag har jeg et andet synspunkt det er jo mit ansvar da det er min kat der render inde/ude

• #13   27. okt 2009 hvis jeg skal have flere katte blir de indendørs hos mig men freja var inde/udedørs da hun kom til mig

• #14   27. okt 2009 ann v
    **Men det er din kat og dit ansvar, så hvis katten
    nu var neutraliseret, så var hun aldrig løbet væk
    i så lang tid og så var ulykken måske slet ikke
    sket.**

det har intet med neutralisering at gøre hvis den løber væk.

jeg tror det der er sket er at den er blivet ramt på sin vante rute og blivet så forskrækket at den bare er løbet og kommet uden for sin rute og havde svært ved at finde hjem igen....

det med at de har en god stedsans er noget vi mennesker har tillagt katte baseret ud fra tilfældigheder...

læs her
    http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=585/sprog=1/grp=2/menu=13/

• #15   28. okt 2009 freja var til dyrelæge igår og det gik rigtig godt hun var så tapper men såret på hendes bagben var lang værre end set for da først den filtrede pels med betændelse var blevet fjernet kunne man rigtig se det var et grimt sår og det lugtede virkeligt rådent det blev renset grundigt og hun fik et skud penicilin i nakken og fik pinicilinpiller med hjem til 10 dage som vi starter på i aften + skånekost da hun har spist noget der har givet hende meget dårlig mave... så når freja er kommet sig helt skal hun neutraliseres der må jeg dog finde en anden dyrelæge for jeg synes 2310 kr er mange penge

• #16   28. okt 2009 Super godt at hun har været til lægen og
    kommet i behandling.
    God bedring med hende.

• #17   28. okt 2009 Ann mange tak

• #18   28. okt 2009 ej hvor er det godt du kom af sted med hende...
    jeg håber hun får det bedre...
    knuz

• #19   28. okt 2009 hun har det allerede rigtig godt hun er så glad for at være hjemme igen

• #20   28. okt 2009 GISP - da ikke 2.310 kr. kun for neutralisering + øremærkning og registrering?
    Træt 1.000 kr. fra - så kan jeg bedre forstå det!

• #21   28. okt 2009 prøv ham ude i blangslev (tidliger lundby) han er pænt billig og han er dygtig

• #22   28. okt 2009 du kan også prøve marianne her(et eller andet) i nykøbing sj, hun er rigtig god og ikke så dyr syntes jeg...

• #23   28. okt 2009 jeg skal give 2310 kr for neu + vacc + øremærkning

• #24   28. okt 2009 *nu plejemor til 5 smukke killinger* J
    er det ved marianne i nykøbing sj....???????????

• #25   28. okt 2009 nej det er i sorø

Kommentér på:
freja er fundet i NÆSTEN god behold :(

Annonce