1.575 visninger
|
Oprettet:
Kastration - faste {{forumTopicSubject}}
Helmuth skal kastreres på fredag og det er min kæreste, der har bestilt tiden. De sagde ikke noget om, at han skal møde fastende og kæresten tænkte selvfølgelig ikke på at spørge, men skal de ikke det? Er godt nok mange år siden, jeg har sendt en kat i narkose, så det kan jo have ændret sig, men hvad siger i?
okt 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 34
jun 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 219
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 117 Svar: 1.282
jun 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 43 Svar: 343
Hanne N - Det er jo ikke noget den dør af.
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 117 Svar: 1.282
Men bevares,det er jo et frit land vi lever i og man kan jo gøre hvad man vil....
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 83 Svar: 730
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Killinger fjerner jeg maden fra ved 3 tiden om natten - så sætter jeg en tynd fiske eller kødsuppe tilsat lidt druesukker
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 3 Svar: 42
nov 2008
Vand må de have HELE tiden!
feb 2007
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 8 Emner: 57 Svar: 678
kan se Helmuth er fra april dvs ca. 7 måneder gammel - jeg vil lade ham faste ca. 3-5 timer. Lad ham endlig få vand hele tiden - ingen tykke væsker idet de betragtes som fast føde
Der er advarsel her om at han kan gå sukkerkold. Jeg har ikke verdens største katterace og har Tidlig neutraliseret ca. 30 kuld killinger uden problemer overhovedet. Og da vejer de ofte kun 1 kg, og mange har faster 9 og 10 timer inden operation ind til jeg fik fortalt, at det ikke er nødvendig med en lang faste til killinger. Jeg har ingen problemer haft, men kunne heller aldrig drømme om, at lægge en kat i narkose som ikke er 110% på toppen - og jeg tror mere det er der det også går galt, plus hvis dyrlægerne ikke er dygtige til narkoser
Husk at bed om smertemedicin til ham, så skal det hele nok gå godt - og du sørger for at holde ham varm ind til han selv kan gå rundt - hold ham på et lille sted eks. badeværelset med god varme til han er fris
Hilsen Heidi
nov 2008
bliver dine kastrationer smertebehandlet?
Der er kun hunner der smertebehandles på "min" klinik.
De kan altså gå sukkerkolde - i USA er det helt normalt at de giver killingerne en form for sirup - netop af samme årsag. Der er heller ingen af mine der er gåer "kolde" - men jeg faster heller ikke killinger længe - og tager mine forholdsregler som tidligere nævnt.
feb 2007
ja det er jeg 100% sikker på at de får, for jeg så de gav her i tirsdags.
Jamen selvfølgelig kan de gå sukkerkolde....det kan voksne også....jeg mener bare ikke det bør være en generel advarsel, for det er som jeg ser det, at piske en vag risikofaktor op.
MEN idet det jo ikke er nødvendigt at lade dem faste så længe, som de flerste dyrlæger siger, så kan jeg helt klart kun varmt anbefale at stå op de 20 sekunder kl. 5 om morgen for at tage maden væk
Hilsen Heidi
nov 2008
Præcis som mage mener sterilisationssår kan man bare lade være uden at forhindre katten kan komme til det - der er en risiko - og man skal vide man løber den.
Better safe than sorry ...
Jeg har stadig aldrig fået kastreret en han der blev smertebehandlet. Tror det var sidste år hele klinikken var på kursus i smertebehandling - jeg har leveret en del hanner gennem systemet siden da:-) Leverer en ind igen på mandag - skal da gerne spørge:-)
feb 2007
enig i, at vi skal passe på - MEN der er nu risici som jeg vægter højere end lave blodsukker. Og det jo min sandhed/virkelig - hvor du så har en anden eks.
Og jeg ønsker bare ikke, at folk skal få "frygtfornemmelser" uden stor risiko
Jeg siger ikke det du siger er forkert
Hilsen Heidi
okt 2009
1000 tak for alle jeres råd. Jeg har været på arbejde hele dagen og har hverken kunne se jeres svar eller svare før nu. Til oplysning kan jeg sige, at jeg skal aflevere ham 8.30 samt, at han er godt 6 måneder og vejer lige over 3 kg. Han plejer at få mad her ved 22-tiden og så får han ikke før næste morgen, så jeg tror nu ikke, han vil tage skade som sådan, men vil selvfølgelig nok være lidt knotten over ikke at få sin morgenmad :).
For en sikkerheds skyld ringer jeg lige og hører dyrlægen i morgen, hvordan de vil have det, men det lyder som om han sagtens kan have sit vand om natten.
okt 2009
Kastration - faste