18. mar 2006 Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 27 Svar: 95
Dumt at klippe sin kat?? Dumt at klippe sin kat??
Nu bliver jeg helt nervøs..
Min dejlige Maine Coon Anakin, er FYLDT med lopper og loppelort.. Jeg har dryppet ham i nakken flere gange og det hjælper ikke. SÅ nu blev jeg altså tosset..
Så jeg har klippet ham helt korthåret på halvdelen af kroppen og når jeg kommer hjem tager jeg resten med trimmeren... Så kan han få en ordentlig gang loppeshampoo og så er de forhåbentlig døde...
Var det dumt? Bliver det nogensinde pænt igen??
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.218
dec 2007
Følger: 19 Følgere: 19 Katte: 3 Emner: 5 Svar: 500
I forhold til at komme af med lopper så tror jeg det er vigtigt at man rengøre omgivelserne også, og særligt, hvis man har meget svært ved at komme af med dem, så overveje om mærket ikke virker, og man måske skal forsøge sig med et andet produkt.
jan 2009
Følger: 26 Følgere: 25 Katte: 5 Emner: 207 Svar: 798
Råd til loppebehandling:
1. Husker du at du ikke må vaske katten når den er under loppebehandling?
2 På min dyreklinik anbefaler vi at man barbere nakken skaldet (kun det stykke hvor man ligger giften) Så er man sikker på giften ikke sidder i pelsen, men kommer ned i huden, og så skal man faktisk vente på giften trænger ned dråbe for dråbe, så man lige så langsomt giver det..
3. Husk du ikke må røre nakken i et par timer efter giften er givet
4 DU skal rengøre som en gal hver dag. husk at støvsuge grundigt, og vask alt katten har kontakt med ved over 60 grader.
5. husk ALLE dyr i familien skal behandlet mod lopper.
6. husk at hvis du (eller dit hjem) er i kontakt med dyr der ikke er i loppe behandling, kan det være grunden til du stadig har lopper
7. En kat med lopper der f.eks. hopper ned af en stol, syster loppeæg af sig, og de kan ligge i gulvtæppen indtil loppeægene klækker. Der kan gå op til 6 mdr inden æggende klækker
Held og lykke med loppekampen
mar 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 27 Svar: 95
Jeg ville bare klippe ham for nemmere at kunne vaske hans pels fri for eksrementer. Og så også fordi han i lang tid har fået utrolig mange dreadlocks.
Jeg sys faktisk han er meget sød med kort hår, så det gør ikke så meget for mig at der går noget tid
Sofie P: Han er indendørs kat, så han kommer skam ikke til at fryse
Krista N: Frakke behøver han nok ikke, eftersom han er indenfor, eller hvad?
jan 2009
HUsk at det skal gives 1 gang om måneden og husk at læse indlægssedlen
jan 2009
mar 2006
Ja jeg er lidt sød!!! Men jeg tænkte bare, tænk hvis han kommer til at se helt mærkelig ud!"!
Kender du en god loppekur jeg kan give ham i nakken, når jeg har fået ham nedtrimmet?? Som VIRKER
mar 2006
Det er bare så lang tid siden han fik den kur..
Men jeg prøver at købe noget Advantage selvom jeg er ret sikker på at det var det jeg brugte !!
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Vær også obs på støvsugerposen, som virker som "rugekasse" for æg og larver, hvis den ikke smides ud eller sprøjtes indvendigt med loppemiddel efter brug.
Dumt at klippe sin kat??