4.486 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Dumt at klippe sin kat?? Dumt at klippe sin kat??

Nu bliver jeg helt nervøs..
Min dejlige Maine Coon Anakin, er FYLDT med lopper og loppelort.. Jeg har dryppet ham i nakken flere gange og det hjælper ikke. SÅ nu blev jeg altså tosset..

Så jeg har klippet ham helt korthåret på halvdelen af kroppen og når jeg kommer hjem tager jeg resten med trimmeren... Så kan han få en ordentlig gang loppeshampoo og så er de forhåbentlig døde...

Var det dumt? Bliver det nogensinde pænt igen??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dumt at klippe sin kat??
  • #1   28. okt 2009 så længe du har lopper har du også æg i hele huset som klækkes og de hopper på igen pels eller ej. Hvilke pipetter har du brugt ?? personligt ville jeg ikke klippe min kat pga lopper, men pelsen skal nok komme igen.

• #2   28. okt 2009 Kattes pels vokser ud igen fuldstændigt ligesom hos mennesker, så det er i hvert fald ikke et problem. Hvis han er fritgående, så er det selvfølgeligt et ret koldt tidspunkt for ham, at mangle sin pels, men så længe han selv kan bestemme hvor meget han vil være inde eller ude, synes jeg det er okay.

I forhold til at komme af med lopper så tror jeg det er vigtigt at man rengøre omgivelserne også, og særligt, hvis man har meget svært ved at komme af med dem, så overveje om mærket ikke virker, og man måske skal forsøge sig med et andet produkt.

• #4   28. okt 2009 hehe.. Hvor er du sød.. Pelsen bliver lige så smuk når den gror ud igen..

Råd til loppebehandling:
    1. Husker du at du ikke må vaske katten når den er under loppebehandling?
    2 På min dyreklinik anbefaler vi at man barbere nakken skaldet (kun det stykke hvor man ligger giften) Så er man sikker på giften ikke sidder i pelsen, men kommer ned i huden, og så skal man faktisk vente på giften trænger ned dråbe for dråbe, så man lige så langsomt giver det..
    3. Husk du ikke må røre nakken i et par timer efter giften er givet
    4 DU skal rengøre som en gal hver dag. husk at støvsuge grundigt, og vask alt katten har kontakt med ved over 60 grader.
    5. husk ALLE dyr i familien skal behandlet mod lopper.
    6. husk at hvis du (eller dit hjem) er i kontakt med dyr der ikke er i loppe behandling, kan det være grunden til du stadig har lopper
    7. En kat med lopper der f.eks. hopper ned af en stol, syster loppeæg af sig, og de kan ligge i gulvtæppen indtil loppeægene klækker. Der kan gå op til 6 mdr inden æggende klækker smiley Så derfor kan der blive ved med at være lopper... Men med intensiv rengøring og loppegift, skal de nok forsvinde med tiden..
    Held og lykke med loppekampen smiley

• #5   28. okt 2009 Maria P: Jeg har skam også tænkt mig at gøre rent, bare rolig:-)
    Jeg ville bare klippe ham for nemmere at kunne vaske hans pels fri for eksrementer. Og så også fordi han i lang tid har fået utrolig mange dreadlocks.
    Jeg sys faktisk han er meget sød med kort hår, så det gør ikke så meget for mig at der går noget tid smiley Men er glad for at pelsen kommer igen helt som før! Det havde jeg bare hørt noget om at den nok ikke gjorde.

Sofie P: Han er indendørs kat, så han kommer skam ikke til at fryse smiley

Krista N: Frakke behøver han nok ikke, eftersom han er indenfor, eller hvad?

• #6   28. okt 2009 PS. Loppemidlet, frontline, har været på markedet i så lang tid nu, at lopperne så småt er begyndt at blive resistente for det, så jeg synes du skal gå over til noget der hedder advantage. Det fås vidst nok kun hós dyrlægen. Men det er i hvert fald meget effektivt, og så er det faktisk også billigere...
    HUsk at det skal gives 1 gang om måneden og husk at læse indlægssedlen smiley

• #7   28. okt 2009 kathrine: Du må altså ikke vaske din kat når du loppebehandler den.. For det første vasker du giften af, og for det andet fordeler giften sig via hudens fedtlagm, og når du vasker det væk, kan giften ikke fordele sig ordentligt og vil derfor ikke virke optimalt...

• #8   28. okt 2009 Michelle S:
    Ja jeg er lidt sød!!! Men jeg tænkte bare, tænk hvis han kommer til at se helt mærkelig ud!"! smiley

Kender du en god loppekur jeg kan give ham i nakken, når jeg har fået ham nedtrimmet?? Som VIRKER smiley

• #9   28. okt 2009 Okay!
    Det er bare så lang tid siden han fik den kur..
    Men jeg prøver at købe noget Advantage selvom jeg er ret sikker på at det var det jeg brugte !! smiley

• #10   28. okt 2009 Sammen med Advantage kan du også give Capstar (pille), som inden for ½ times tid dræber alle de lopper, som er på katten.

Vær også obs på støvsugerposen, som virker som "rugekasse" for æg og larver, hvis den ikke smides ud eller sprøjtes indvendigt med loppemiddel efter brug.

Kommentér på:
Dumt at klippe sin kat??

Annonce