{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.425 visninger | Oprettet:

hidsig kat-klippe kløer hos dyrlægen? {{forumTopicSubject}}

ja, min ene kat Bibi er simpelthen en hidsig dame. hun nægter at lade os klippe hendes kløer. Vi har indtil nu (hun er 1år) kunnet gøre det uden at komme alvorligt til skade, men det er ikke sjovt. hun hvæser og knurrer og bider, og prøver at angribe os. Hun bliver ekstremt gal.

Jeg har faktisk overhovedet ikke lyst til at fortsætte med at gøre det hverken for vores eller hendes skyld.

Er der nogen herinde der får deres kattes klør klippet hos dyrlægen? Hvor tit får i det gjort, og hvor meget betaler i?

Håber meget på hjælp, for har lige måtte opgive hende nu her, og hun kan jo ikke gå uden at få dem klippet (hun er indekat)

mvh Pia


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hidsig kat-klippe kløer hos dyrlægen?
  • #2   29. okt 2009 Jeg har skam prøvet at ligge noget henover, men hun går helt amok... hun angriber virkelig... hun hader det,og hun bider og hvæser og kradser og jeg kan ikke komme til hende i lang tid bagefter... Det er ikke bare at forsøge ligeså stille.

    Jeg kan slet ikke røre ved hende. Det er virkelig en umulig opgave. bagefter jeg har forsøgt kan jeg ikke komme til hende overhovedet, bare jeg prøver på at snakke med hende vil hun angribe mig, så tror ikke det er helt normalt utryghed ved negleklipning smiley



  • #4   29. okt 2009 Jeg klipper klør ca en gang om mdr.
    Og jeg har et par gange fået dyrlægen
    til at gøre det og det kostede hun 67 kr


  • #7   30. okt 2009 Årsagen til, at hun er så strid (læs bange), kunne måske være, at der på et tidspunkt er klippet på tæt på en nerve.
    Det gør rasende ondt, og katten glemmer det ikke.


  • #9   30. okt 2009 Hej Missemor - Svaret var faktisk til Pia (trådstarter).

    Det kan faktisk være ret farligt at klippe kløerne for tæt. Fjern kun den yderste spids, så der er et pænt stykke negl tilbage før nerven.

    (Fra Netdyredoktor)
    "En blødende negl gør ikke bare ondt, den er også indgangsport for infektion og her er det vigtigt at tænke på den lille knogle i neglen: klobenet.
    Infektion i klobenet kan være årsag til, at man må amputere neglen og evt. dele af tåen."

    Tænk også på, at katten skraber i sin kattebakke. Gruset er hårdt for en øm pote, og gruset er fyldt med bakterier.


  • #10   30. okt 2009 **hun kan jo ikke gå uden at få dem klippet (hun er indekat)**

    Er det nu også så "jo" ?
    Medmindre kløerne er så lange, at de er til gene for katten, så lad da de kløer være.


  • #12   30. okt 2009 Bare for at fortælle, hvor dybt en kedelig hændelse kan sidde i et dyr.

    Nu er Mandy ganske vist en hund på 15 år, men da hun var hvalp, ville en hundeopdrætter vise mig, hvordan jeg skulle klippe hendes kløer.
    For det første klippede hun så tæt, at det blødte, og dernæst tog hun, uden jeg kunne nå at protestere, sin cigaret og holdt gløden ind på den blødende klo for at stoppe blødningen.

    Jeg har ALDRIG siden selv kunnet klippe Mandy's kløer.
    Hun hverken bider eller knurrer, men hun ryster vildt over hele kroppen og piver, hvis jeg vil prøve. Så det har jeg overladt til dyrlægen de gange, det har været nødvendigt.
    Heldigvis har det ikke været så tit, for hunde får jo slidt deres kløer, når de går.



  • #14   30. okt 2009 Jeg ved at min dyrlæge klipper klør gratis på alle slags dyr.. Og han klipper såmænd også fortænder på gnavere gratis.. Der er jo nogle gnavere (kender selv en kanin og et marsvin) hvis fortænder vokser HELT VILDT!!!! Jeg har da også klippet tænderne på de her kære 2 gnavere.. Jeg fik dyrlægen til at instruere mig i det.. Og så lod jeg ham se mig gøre det, og han syntes at det var flot, så det kunne jeg jo godt selv gøre fremover.. smiley Selvfølgelig, har jeg ikke tid, tager de jo til dyrlægen og får det gjort smiley

  • #15   30. okt 2009 Louise S:
    Hvis vi ikke klipper Sebastians kløer, så sidder han fast i alt muligt.. Har mange gange oplevet at han har siddet fast i kradsetræet, sengen og alt muligt andet hvor jeg måtte hjælpe ham fri, fordi han gik i panik.. Det er altså synd for katten.

    Olivers kløer bliver altid mega lange og meget spidse, men han hænger ikke rigtig fast i ting. Her er det mere os selv og vores tapet vi forsøger at skåne, ved at klippe hans kløer. Alle jeg kender med indekatte klipper deres kattes kløer, da deres kradsemiljø somregel ikke er nok til at slide kløerne op.

    Pia F:
    Jeg kan ikke selv klippe Olivers kløer, fordi han er en lille vildbasse. Så jeg tør ikke. Dog er han ikke så vild at han skal til dyrlægen for at få dem klippet, han må bare vente til når min mor kommer på besøg, så tager hun begge kattes kløer smiley


  • #18   30. okt 2009 Hej igen:)

    Jeg er nød til at klippe deres kløer. selvom de har 5 forskellige kradsetræer rundt om i huset så bliver de meget langr og spidse. de hænger fast i alt. og de bliver krogede. Og jeg har hørt meget omkring indgoede negle og sådan. så jeg tør ikke lade være med at klippe dem.

    Nå, men altså jeg fik, Bibis kløer klippet idag. jeg tog simpelthen jakke og handsker på og satte mig på gulvet med hende så det ikke gjorde ondt når hun bed, og så stoppede hun faktisk fordi jeg ikke slap hende. Så det var dejligt at få det gjort.

    Mega: Jeg tror virkelig ikke jeg nogensinde har klippet for tæt for prøver virkelig på kun at klippe spidsen, men jeg skal selvfølgelig aldrig sige aldrig når nu hun synes det er så forfærdeligt. Men altså hun er ligesådan når hun skal børstes, så tror egentlig bare det er hendes temperament smiley

    mvh Pia


Kommentér på:
hidsig kat-klippe kløer hos dyrlægen?

Annonce