1.484 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Betty S
Betty S
Følger: 1 Emner: 38 Svar: 122

katteracer (lidt en hyggetråd) katteracer (lidt en hyggetråd)

Hej, hvordan fandt i ud af at netop denne race passer til jer? var det ved et tilfælde? eller læste i om alle racer, kontaktede div. opdrættere? Kunne være sjovt at høre hvad i andre havde gjort jer af overvejelser. Eller fortsætter i med samme race, fordi at i altid har været vant til netop denne race?

Jeg har selv læse meget om div. katteracer og besluttede mig efter det - besøgte også nogle opdrættere inden at jeg tog min beslutning. Jeg er ikke selv vokset op med kat, men kun med hund - men har senere fundet ud af at jeg er 100% hunde & katte menneske! smiley Herhjemme har de så meget glæde af hianden kan jeg se smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  katteracer (lidt en hyggetråd)
  • #1   2. nov 2009 Da vi valgte at få racekat, tog vi bogen med atteracer fremm, og så valgte vi i første omgang de katte ud, som var kompatible med vores liv (små børn og lejlighed dengang).

Derefter kiggede vi på billeder af de racer vi havde valgt ud, og så tog jeg sammen med min søster på et par udstillinger, så jeg kunne se de forskellige racer (vi havde 5 racer tilbage at vælge imellem på det tidspunkt)
    Til sidst gik vi i peditesser, for at finde lige den race (efter vi havde sorteret alle de andre smukke racer fra) der skulle berige vores liv.
    Da vi stod med 3 racer tilbage, fik min mand lov til at vælge, da han er "mindst" kattemenneske, og han ville have størrelse, så valget faldt på NFO.

Jeg har aldrig fortrudt valget.

• #2   2. nov 2009 Jeg havde i forvejen en huskat, men den kunne jeg jo ikke udstille "rigtigt" med, så jeg ville gerne have en kat med tavle, og faldt så over Européen, men de nærmeste avlere var laaaangt væk, så det blev lagt lidt på hylden, for et års tid senere at blive taget op igen da jeg herinde så en annonce..

Ej hvor var de skønne *g*

Mig i kontakt med opdrætteren, og så eller kører 2 timer hver vej (med ammestop da jeg dengang ammede min datter) op og se på de finde killinger.. De var bare dejlig..

Og opdrætteren var/er en dejlig kvinde der fortalte og fortalte og fortalte om den her dejlige race, gener, osv. Jeg blev bare betaget..

Jeg udvalgte mig lille Isodora, og fik så senere lokket kæresten med på besøg, der var jeg holdt op med at amme, men vi holdt så "flaskepause" istedet for smiley

Dejlig var killingen stadigvæk og opdrætteren var lige så gæstfri som før smiley

VI kørte så hjem, og jeg gik og ventede på killingen blev gammel nok.. Men så skete det så at opdrætterens dyrlæge opdagede hun havde en mislyd på hjertet smiley Opdrætteren valgte slv at beholde hende, men anbefaldede mig (sammen med en masse andre herinde fra) en anden opdrætter smiley

Hun var så på udstilling i Gram, og jeg tog derhen d. 5. for at kigge på den killing hun havde tilbage, dejlige lille Madeleine, og skønt hun ved et uheld kradsede min datter så kunne jeg se det var hende jeg skulel have smiley

dagen efter tog jeg til Gram igen, og kørte hjem en kat rigere, og det er ikek fortrudt smiley

Hun blev Ex1 og Nom i Gram da opdrætteren udstillede hende, og igen i Årslev da jeg udstillede hende, så hun udfylder helt klart det job hun er købt til *g*

Jeg har så snakket med opdrætter og har fået lov til at lave 1-2 kuld på hende, inden hun bliver neutraliseret, da det med den sjældne race hun er er synd at lade så gode gener "gå til spilde"..

Jeg skal dog have undsøgt om hun har A eller B blod først, hvis hun har B-type blod vil hun blive neutraliseret, da jeg kke syntes jeg er erfaren nok til b-blods-avl..

Jeg har så søgt opdrætter navn, så killingerne md det samme kan få en stamtavle, det ville være synd andet med den race smiley

Men selve opdrættet er kun måske, kommer helt an på hvordan det nu går smiley Men opdrætternavnet er hvertfald bestilt i tilfælde af det bliver til noget..

Jeg vil gerne senere opdrætter Européer

• #4   2. nov 2009 Ja det er da lidt sjovt at høre, hvordan andre er kommet frem til 'deres' race.

Mine første kat var en aflivnings-killing (huskat), som var kommet ind på det dyrehospital, hvor jeg var elev. De næste 2 katte var også huskatte, nr 2 endnu en aflivnings, nr 3 en der kom til behandling på den dyreklinik, hvor jeg blev ansat efter jeg var færdig som veterinærsygeplejerske.

Da vi gerne ville have killinger begyndte vi at kigge efter race-katte, jeg ville sikre mig at dem der 'fik' mine killinger ville passe godt på dem, de fleste passer bedre på noget de betaler for, end for noget de enten får forærende eller får meget billigt.
    Valget faldt på Norsk Skovkat, en af grundende var at jeg gerne ville have lidt langhåret, en anden at det gerne måtte være en så 'naturlig' kat, som muligt. Vi har haft en del skovkatte og måtte sige farvel til den sidste i februar 2009, 19 år og 10 måneder gammel. Da vores sidste (hus)kat ikke kunne mere i en alder af 16 år, skulle vi starte forfra og denne gang blev det bengaler.
    Jeg har kigget på bengalere første gang for 3 år siden, men ville vente til vi ikke havde flere pensionister.

Årsagen til at valget denne gang faldt på bengaler er selvfølgelig (primært) deres smukke pels.
    Aldrig alene-kat er et af mine slag-ord, så vi skulle have en mere og det blev så en 'sort panter', som passer smukt sammen med leoparden.
    smiley
    Charley, Chili & Pia

• #5   2. nov 2009 Pia - så skulle du kigge lidt på Bombay katten ;-))

http://www.a-kitty-cats-life.com/bombay.html

• #6   2. nov 2009 Annette O: Tak for linket, ja den er (også) smuk.
    Jeg havde også overvejet en melanistisk bengal (også sort som panter med næsten usynligt mønster), men er valgte altså en dejlig lille blandings-mis, men det kan være næste gang (om forhåbentlig rigtig mange år)....
    smiley
    Pia

• #7   2. nov 2009 Pia - den er jeg aldrig stødt på ;-)) (egentligt underligt, da jeg er meget interesseret i bengaleren??)

Jamen jeg må da lige læse lidt mere om den ;-))

• #8   2. nov 2009 Solveig H - hihi ja, det skal nok gå rigtig "galt" smiley

• #9   2. nov 2009 jeg har en almindelig huskat og jeg har ikke valgt ham, han valgte mig, hvor efter jeg valgte at beholde ham... jeg havde slet ikke regnet med at skulle ha et dyr før vi fik en størrere lejlighed eller et hus...

• #10   3. nov 2009 Vi har Sebastian som er en blanding af perser, mco og hellig birma. (Han ligner dog mest en hellig birma) Og så har vi Oliver en mco.

Men min ynglingsrace er en Hellig Birma. Jeg kendte egentlig ikke til racen før vi fik Sebastian. MCO har altid været min ynglingsrace da min mor havde mco opdræt da jeg voksede op.

Men efter at vi fik Sebastian, og mange troede han var en hellig birma, begyndte jeg at undersøge mere om racen, og blev helt forelsket i den. Og nu venter vi så på at få vores lille dejlige Hellig Birma dreng hjem, når han er gammel nok. Con Meo's Tiny, en dejlig lille smuk, blåmasket dreng smiley

Kommentér på:
katteracer (lidt en hyggetråd)

Annonce