4.101 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Snavs i ører? Skylle dem? Snavs i ører? Skylle dem?

Vi har lige fået en hittekilling hjem idag. De er fundet i en hæk sammen med sine 2 søskende for nogle uger siden. Dyrlæge har konkluderet at de har en alder mellem 10-12 uger nu. (dog synes jeg denne virker til at være yngre).

Den er helt normal af adfærd og er nysgerrig og kælen osv.

MEN! den stinker virkelig af muggent ud af sine øre. Hende som fandt killingerne for nogle uger siden har forsøgt at rense en del af det skidt ud som denne har i ørerne. Den hyler hvergang og det er blevet bedre.

Nu tænker jeg om man kan skylle øre hos en kat? Jeg ved at mennesker kan tåle at få skyllet øre hvor man sprøjter vand ind. Men kan en kat tåle det?

Jeg vil selvfølgelig tage den til dyrlæge, men indtil vores dyrlæge har tid vil jeg godt gøre hvad jeg kan for den.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.
  • Fjernelse af grene og vedbend 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Snavs i ører? Skylle dem?
  • #1   2. nov 2009 tror du ikke det er øremider - der skal dyrlæge til.

Det smitter som ind i ......

• Betty S
    Betty S Tilmeldt:
    sep 2009

Følger: 1 Emner: 38 Svar: 122
    #2   2. nov 2009 Enig med Lis. Det er ikke noget du selv skal gøre- katte ører er sarte. Lyder som ørebetændelse. Håber du snart kan få en tid. Held og lykke med den smiley

• #3   2. nov 2009 Jeg ved ikke hvordan øremider ser ud da jeg faktisk aldrig har haft et sygt dyr.

Det er sort og lygter som mug, surt...

• #4   2. nov 2009 afsted til dyrlægen smiley øremider plejer at lugte

• #5   2. nov 2009 Tak for jeres hurtige svar.

Jeg tog lige en af de der vådservietter og rensede hendes øre. Er i sindsyge hvor er der meget som stinker som L***.....

Vi har en hund og da det smitter så skal det helt klart behandles hurtigt...

Hvordan i forhold til mennesker? smitter det til os?

• #6   2. nov 2009 det mener jeg ikke det gør.. men er ikke sikker

• #7   2. nov 2009 Som du beskriver det tyder det meget på øremider, og det er ikke noget man selv kan rense ud. Man kan ikke se miderne med det blotte øje, men deres ekskrementer viser sig som noget sort ildelugtende grums i de ydre øregange. Det er meget ubehageligt for katten.
    Hvis du har andre katte/dyr, skal de også checkes og evt have samme behandling.

Held og lykke med det

• #8   2. nov 2009 Jeg har lige fået katten hjem for få timer siden. Jeg forsøger at få en tid imorgen hos Dr. dyr...

Bør jeg holde hende i et andet rum? bør jeg vaske tæpper osv ofte indtil hun er rask?

Jeg har en dværgpinscher på 4 år som plejer at adoptere små killinger (hun giver dem die) så hun er jo i den grad i fare for smitte hvis hun denne gange også adoptere denne kat...

Bør jeg vaske alle tæpper osv? Vores hund og lille nye må godt være i seng og sofa osv...

• #9   2. nov 2009 Camilla - ingen panik. Øremider er som sådan ikke farlige, men skal dog behandles. Du behøver ikke at vaske tæpper osv. Så snart der er behandlet for øremiderne smitter de ikke mere selvom der stadig er skidt i øregangen. Se lige tiden an men din hund, hvis den er smittet skal den også lige behandles.
    Det er såmen bare lidt væske der bliver dryppet ned i øregangen. Hvis jeg så var dig ville jeg spørge dyrlægen efter Epi-otic til at rense øret med. Dryp det på en vatpind og fjern de snavs der sidder i det ydre øre, vær meget fosigtig med ikke at stikke for langt.
    Efter behandling kan der gå noget tid før du slet ikke kan se øremider mere.
    Mine egne hittekillinger var også slemt angrebet og det tog 2 behandlinger og 4 uger før det var helt væk.

• #10   2. nov 2009 Karin: Tak for dit svar... Bliver jo helt nervøs for om det er SÅ smit somt. Hun fik lige rystet hovedet også lå der snask på tæppet...

Jeg ved at hende som fandt dem har haft forsøgt med en vatpind men fik afivde hun hylede ved det.
    Jeg tog en libero vådserviet og tog en finger og gravede det ud som jeg kunne fat på. Det sagde hun INTET til. Hun synes faktisk det var rart da det kløede og fjernede skidtet. Også tror jeg også den fugtige klud køler lidt. Jeg måtte bruge 2 klude på hver øre så slemt var det! Men hun er meget nem og sad faktisk helt stille ind til mig mens jeg fjernede det i hende øre. Hun strittede ikke imod hverken pev eller hæv.... Så hun må virkelig være plaget af det.... Den stakkel...

• #11   2. nov 2009 Camilla - Det er også fint nok du fjernede det til at starte med. Dyrlægen kan så rense det ud det sidder længere nede i øregangen.
    Hvis hun ligefrem hylede da dem som fandt hende prøvede har de altså gået ALT for hårdt til værks.

• #12   2. nov 2009 Det vil jeg også mene de er for hun sagde ikke et kvidder da jeg rensede hendes øre. Har renset dem da jeg ikke synes det er sjovt at det drysser ud over det hele.
    Det virker også som om hun kan høre noget nu... Stakkels pus!

Bliver så gal når mennesker smider forsvarsløse dyr væk fordi de ikke gider tage ansvar for dem!!!!

• #13   2. nov 2009 Camilla - helt enig. Samme historie med de 2 jeg har pt.

Kommentér på:
Snavs i ører? Skylle dem?

Annonce