{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
896 visninger | Oprettet:

hjælp lopper! {{forumTopicSubject}}

Jeg har nu læst et par emner herinde angående lopper. Jeg brugte også Frontline mod min kat men det har hellere ikke hjulpet synes jeg ikke. Men kan det passe at ens kat kan blive meget stille af loppe angreb? Fordi den gemmer sig tit. Den vil helst ligge inde under min seng smiley Den har meget størknet blod i pelsen(de der små blod prikker som sidder i pilen). Det er bare rigtig svært at kemme en norsk skovkat og den er kun 4-5 måneder. Kan det så godt passe at den kan bilve 'syg' eller stille af sådan et angreb?

Har læst herinde at de forskellige siger at der skal gå 4 uger imellem hver behandling. og synes det er synd at lade den gå sådan i 4 uger inden jeg prøver noget andet..

mvh tina.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp lopper!
  • #1   3. nov 2009 MEN BRUG FOR GUDS SKYLD ALDRIG BAYVATIC!!! DET ER KUN TIL HUND OG ER MEGET GIFTIG FOR KATTE!!!!

  • #2   3. nov 2009 Det er efterhånden alm. kendt at Frontline IKKE virker,lopperne er blevet mere og mere resistente over for det.
    Brug i stedet Advantage,det virker !!


  • #3   3. nov 2009 Grunden til at Frontline ofte ikke virker er at mange bare dumper hele pipetten i nakken på katten... Så løber væsken bare ud i pelsen og dér virker den ikke...
    Den skal fordeles meget nøje og KUN på huden med et par dråber hist og her i nakkeregionen.. Så virker det rent faktisk smiley


  • #4   3. nov 2009 Hmm.. Ja, lopper bliver da også et større og større problem..
    Gid man kunne vaccinere mod lopper!
    Det havde sgu været noget dyrlægerme kunne tjene knaster på smiley


  • #5   3. nov 2009 Virkelig????

    Det lyder da utroligt, hvis der findes sådan en vaccine? :-0


  • #7   3. nov 2009 Til Simon og N: Hvad koster sådan en indsprøjtning??

    Og tak til jer andre. jeg skal nok prøve at få ordnet det. Men har i nogen idé til hvad der kan være galt med min kat siden den er blevet så sky? den gemmer sig og den har ikke rigtigt ville spise noget idag og igår. Vil nødig til dyrelægen med dem for 5 gang:(


  • #9   3. nov 2009 koster vist 185 kr for sprøjten + 500 for konsultations tiden ved dyrlægen :O) men de er ikke glade for at gi den sprøjte med mindre man ikke kan komme af med lopperne på andre måder.

  • #10   3. nov 2009 Du kan give piller der slår alle lopper ihjel, caspar vet tror jeg de hedder. Din kan lider jo af alle de lopper, du kan evt vaske hende med neutral shampoo og kæmme hende. Men det vigtigste er rengøring af hjemmet, og det skal være en rengøring der er mere grundig end min svigermors smiley

  • #11   4. nov 2009 Tina Lund P.

    Hvis ikke han vil spise eller komme frem af sit skjul er der nok noget galt med ham...
    Jeg ville give ham i dag med.. Og ellers få en tid ved dyrlægen i morgen tidlig, hvis ikke han er faldet til ro..
    Katte der ikke indtager føde kan efter bare 24 timer begynde at tage skade...


  • #12   6. nov 2009 Lotte F: Han fejler ikke noget, har været ved dyrlæge med ham mange gange! Han har været træt pga. lopperne! og ikke fordi han er syg. Han er lige blevet behandlet imod Klamydia dvs. den lungebetændelse og min dyrlæge holder jævnligt øje med ham. Har fundet ud af at det er fordi han har kedet sig. Fordi han ikke har været udenfor. Nu er han livlig og leger med min anden kat igen.

    Til jer andre tak for hjælpen, vil hjem og begynde at gøre det hele rent!! smiley og har givet dem en loppehalsbånd for en sikkerhedsskyld. tak for hjælpen folkens..


  • #13   6. nov 2009 Tina - Godt at høre at han er blevet frisk igen smiley

Kommentér på:
hjælp lopper!

Annonce