{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
558 visninger | Oprettet:

En lille påmindelse - øremærkede katte {{forumTopicSubject}}

Søger ofte en del på nettet på fremlysninger og efterlysninger af katte, for at hjælpe de kære små til at finde hjem igen.

Jeg er dog flere gange faldet over katte, hvor det ikke har givet "pote" at finde ejeren via det danske katteregister, fordi folk åbenbart glemmer at melde adresseændringer/ ejerskift til katteregisteret.

DERFOR lige en lille påmindelse, HUSK for guds skyld at melde adresseændringer/ ejerskift osv. til det danske katteregister hvis jeres kat/ katte er øremærkede smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En lille påmindelse - øremærkede katte
  • #1   3. nov 2009 Men hvordan gør man så det ? smiley Er nemlig i tvivl om hvordan man gør det . Mine er chippet , men sidst jeg var inde for at se om de var til at finde i registret hvis de (gud forbyde det) skulle slippe ud, kunne jeg ikk se dem ?!?!

• #2   3. nov 2009 Du kan ikke se dem direkte hvis du ikke har givet tilladelse til at de må vises offentligt. Dette skal gøres i en mail.
    Hvis du ikke har givet denne tiladelse vises de kun for dyrlæger (og Flack/Politi??? - i hvert fald folk med speciel kode/adgang)
    Så check lige om du har givet denne tilladelse, du skulle have modtaget brev om det, sammen med registrerings papirerne
    mvh
    Pia

• #3   3. nov 2009 kan sagtens være mine er registreret i et andet register . Hentede dem i sverige . Må hellere lige kigge deres papirer igennem smiley .

• #4   3. nov 2009 Godt indlæg ;o))

• #5   3. nov 2009 Vi når rigtig langt hvis den der sælger katte sørgede for katten var mærket og registreret - og neutraliseret.

Alle mine chippes, med mindre ejeren ønsker øremærke. Killinger der ikke er solgt registreres på mit navn - jeg omregistrerer dem når de er solgt og har været i deres nye hjem de 14 dage tilbageleveringsfristen er på. Det virker perfekt.

• #6   3. nov 2009 Middi - God og vigtig påmindelse.

Jeg har oplevet mange gange, at ejere ikke har meldt adresseændring eller ejerskifte. Og uden korrekt registrering er øremærket altså ikke meget værd smiley

Forresten kender jeg til flere tilfælde hvor katteregistret har klumset i det. Så det er en god ide at tjekke efter, om ens egne katte nu også er registreret med korrekte ejeroplysninger..

Kommentér på:
En lille påmindelse - øremærkede katte

Annonce