anden hunkat accepter ikke killingerne {{forumTopicSubject}}
Min hunkat på 1år (Bibi) Er ekstremt frustret over at der er kommet killinger i huset. killingerne er nu 3,5 uge gamle og er jo begyndt at kravle rundt uden for deres kasse. Killingerne er i et værelse hvor de 2 andre hunkatte Bibi og Sally også har mulighed for at gå ned i. Det gør de hele tiden. Sally har fint accepteret dem, hun vasker dem og følger nysgerrigt med.
Bibi derimod ligger barrer og stirrer på dem med kulsorte øjne og knurrer og hvæser af dem. Hun er virkelig, virkelig gal over dem. Nu her hvor jeg sad dernede ville jeg lige nusse hende for ligesom at signalere overfor hende at det var okay, men så dappede hun mig bare en over hånden. Og jeg tror hun gør det samme når killingerne kommer hen til hende, for hun ligger virkelig på vagt når hun ligger og kigger på dem..
Kan vi gøre noget for at gøre situationen bedre, eller kommer det helt af sig selv når hun vænner sig til dem?
Ligeså snart hun går ud af værelset er der intet med hende, så er hun helt sig selv igen.
Jeg vil jo helst ikke have der skal ske killingerne noget hvis hun dapper til dem.
mvh Pia
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Hun er nemlig IKKE gal på killingerne, men bare usikker på dem og også lidt stresset.
I starten vil hun nok både hvæse og daske til dem og derefter skynde sig væk fra dem, men tag det roligt.
Killingerne tager ikke skade af det, og det er kun et spørgsmål om ikke så lang tid, før hun har vænnet sig til dem.
dec 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 9 Emner: 157 Svar: 737
Først når killingerne "ligner" katte og er ca 8 uger acceptere hun de er tæt på, feks. ved madskålen..
Men hirakiet bliver væltet hvergang - mynne flytter ned til sin mormor (min mor) 5 huse længere nede af vejen...
Når killingerne er flyttet, vender hun tilbage og overtar flokken ..
okt 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 2 Emner: 63 Svar: 618
maj 2004
Følger: 7 Følgere: 7 Katte: 3 Emner: 92 Svar: 281
Hun viser jo også tydelig interesse for dem da hun kan ligge rigtig længe bare og kigge på dem når de kommer ud af kassen.
Men når hun så ligger der og knurrer og hvæser og dasker til dem, skal vi så bare ignorere hende og lade hende gøre det? Er det bare hendes måde at finde ud af hvem de er?
mvh Pia
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Her har killinger og deres mor fred for andre katte - af flere årsager.
Jeg een gang haft en kælling der ikke tålte andre katte når hun selv havde killinger - også en hun der ikke tålte andres killinger.
Det øger i den grad stressniveauet - stress kan udløse hvad som helst
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Hun er både nysgerrig og usikker, og ville hun skade dem, ville du ikke være i tvivl.
anden hunkat accepter ikke killingerne