{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.082 visninger | Oprettet:

Dominerende kastrat?? {{forumTopicSubject}}

Hej!
Jeg skriver fordi jeg er blevet en smule bekymret, jeg har tre norske skovkatte, på hhv. 3, 5 og 6 år, den yngste er en dreng og han har altid været meget forsigtig, sky, men stadig utrolig kælen hos dem han kender. Indtil her for nylig, har der ikke været nogen problemer, men pludselig begynder han at være meget voldsom med min hunkat på 5 år, og lidt overfor den ælste, som også er en dreng.
Kan det være, at han prøver på at overtage dominansen? Eller hvad kan få ham til pludselig at blive så "modig", han er også vokset fra at være vildt sky - han nu kun lidt forsigtig. Men han fører sig frem og især overfor hunkatten er han, ja, kan ikke li at sige det, men synes han er direkte ond nogle gange. Hun hvæser, hyler og skriger når han hopper på hende. Men andre gange kan de sagtens ligge og hygge.
Ved ikke om det bare er mig som er alt for bekymret? Er det normal adfærd eller hvad er det lige som er sket med min ellers så stille og forsigtige mis? :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dominerende kastrat??
  • #1   10. nov 2009 Ja, jeg synes også det lyder meget underligt, alle mine katte er også neutraliseret.
    Der er ikke sket nogen ændringer jeg lige kan komme i tanke om, og det er hovedsagligt hende han angriber, han har da også prøvet sig på den ældste, men det er som om han (den ældste) bare sætter ham på plads, og så giver han op igen.
    Smerteadfærd, hvad går det ud på? Hvis du har mod på at forklare mig det? :o)


  • #2   10. nov 2009 Puha... Kunne være jeg skulle prøve at tage ham til et all-round-tjek hos dyrlægen så, vil da ikke have han skulle rende og have ondt eller noget i den stil... :o(

  • #4   11. nov 2009 Jeg har kigget og trykket lidt på ham, men der er ingen tegn på at han har ondt eller er rød eller lignende. Det er lidt frustrerende, at man ikke ved hvorfor han er begyndt på det. Synes jo det er noget synd for min bette pige. Men det kan være jeg skal prøve som Lisbeth R skriver, at give ham "stuearrast" og se hvordan han reagerer på det. Fortalte hende "kattedamen" hvorfor jeres lille dreng begyndte med den adfærd?


  • #5   11. nov 2009 Og mange mange tak fordi I gider at hjælpe mig. :o)

Kommentér på:
Dominerende kastrat??

Annonce