{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.730 visninger | Oprettet:

Otomax vet øredråber {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg var ved dyrelæge i fredags, for at få Mollys negle klippet. Hvilket også gik fint. De plejer så lige at rense hendes ører samtidig. Denne gang var det en ny som kiggede på hende og han ville lige tjekke hendes ørevoks, og pludslig så havde hun svamp i øret.

Jeg har fået noget otomax, som jeg skal dryppe 1 gang om dagen, men jeg kan se der står hund på vejledningen og jeg kan ikke google noget om det.

Er der nogen som kender dette?

Jeg har nemlig så frygtelig på fornemmelsen, at han bare har givet hende det for at tive hende noget. Han tog nemlig også for en konsulation (selvom jeg kun plejer at betale for en negleklip). Sidste gang jeg har benyttet dem. Så i fremtiden går turen til Tyskland, når hun skal til læge smiley

God søndag.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Otomax vet øredråber
  • #1   15. nov 2009 I flg. produktresumé,så må det kun anvendes til hund :
    http://www.produktresume.dk/docushare/dsweb/GetRendition/Document-12030/html#bmk3
    Jeg ville kontakte dyrlægen igen og sige til ham at det ikke duer til katte,hvilket iøvrigt også er hans ansvar at huske...!


  • #2   15. nov 2009 Tak Hanne, det var også hvad jeg havde på fornemmelsen. Det virker som om det slet ikke er til katte, du ved alt for tyktflydende.

    Nogle gange skal man lige lytte til sig selv og om man selv vil finde sig i det. smiley


  • #3   15. nov 2009 Jeg kender ikke det nævnte produkt, så det kan jeg ikke kommentere på.
    Men der er andre lægemidler til hunde, der udemærket kan bruges til katte. F.eks. fik jeg nogle lettere tykflydende øjendråber til mine katte, da de havde øjenbetændelse, hvorpå der stod, at det var til hund. Dyrlægen sagde også, at der ville stå sådan, men at de ofte blev anvendt til kat også.
    Da jeg ugen senere så valgte at tage dem til kontrol ude i Skovlunde-Herlev, der syntes de også at det var et helt fint valg af lægemiddel.
    Så det -kan- jo sagtens være tilfældes med dette øresvampe-middel også, men jeg ved det ikke.
    Det er vel desuden også fair nok, at dyrlægen tager konsultation, når han sundhedstjekker katten. Men hvis du ikke stoler på dyrlægens kompetence, så tag til en rigtig katte-dyrlæge i stedet? (og måske også i stedet for at kigge så meget på regningen...)


Kommentér på:
Otomax vet øredråber

Annonce