{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.707 visninger | Oprettet:

Hvad kan katte ikke tåle ? {{forumTopicSubject}}

Ja det lyder nok lidt dumt, men det er ganske seriøst ment..
Jeg er føstegangs katte ejer og nu er jeg i tvivl om hvor vidt der er noget katte ikke kan tåle lige som der er med hunde..
Jeg kunne godt tænkr mig nogle tilbagemeldinger.. Og jeg er godt klar over at der er mange ting de ikke kan tåle forskellige planter, rengørings middel osv.. Men er der nogen madvar man skal passe på med eller holde dem fra ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad kan katte ikke tåle ?
  • #1   18. nov 2009 Alle former for løg (også purløg og hvidløg) giver Heinz Body Anemia
    Nødder
    Rosiner
    Mange planter (se http://killingelisten.dk/planter/ )

    Det er mange flere - men huskeren ...


  • #2   18. nov 2009 Hvis det udelukkende er mad du tænker på, så hjælper sundfornuft en hel del smiley

    Det er klart man ikek giver kattene chokolade, vingummier og andet menneskeslik smiley

    Af planter, kan jeg ikke huske hvilke der er giftige, for herhjemme er den eneste plante der kommer indenfor en sturebambus, kun købt til kattene, da min hankat æder alle planter han kan komme i nærheden af smiley

    Rengøringsmidler osv, siger sig selv smiley

    en god tommelfinger rel er hvis man ikke giver det til en baby så giver man det heller ikke til katten smiley Det gælder for det meste, det er selvfølgelig klart at kattene skal kave kattemad og ikke babymad smiley


  • #3   18. nov 2009 Mange tak for jeres råd smiley
    Det ser udtil at katte og hunde skal undgå de samme ting det er jo dejligt nemt..

    Klart nok at den skal havde kattemad, det er mere om det er ok at den slikker min søn på hænderne når han er smurt ind i yhougurt eller andet godt..
    Det er der så ingen problemer i kan jeg forstå så det er jo dejligt..

    Endnu en gang tak :-))


  • #4   18. nov 2009 ang rosiner, jeg ved godt, det siger sig selv for nogen, men da katten ikke kan tåle rosiner, kan den jo heller ikke tåle vindruger..

  • #5   18. nov 2009 går det bedre med din lille hun killing.

  • #6   18. nov 2009 bm

  • #7   18. nov 2009 Charlotte - hvem skriver du til?

  • #8   18. nov 2009 michelle n det er ligesom hende der har lavet indlæget .-)

  • #9   18. nov 2009 Nogle kattemaver er mere sarte end andre.
    Hvis katten får for mange mælkeprodukter (mælk, tykmælk, yougurt osv.) kan den også let få det dårligt, så selvom den godt kan li' det frarådes det at den får det i større mængder.
    Som hovedregel, så fodr katten med kattemad, og intet andet. Så får den de næringsstoffer den skal ha'. Du kan selvfølgelig sagtens variere de kattemad du giver katten. De fleste dyrlæger anbefaler at man giver dem tørkost, bl.a. fordi det ikke er ligeså fedende og fordi det ikke giver så mange tandproblemer som dåsemad gør.

    Der er selvfølgelig mange planter katten ikke kan tåle, men de fleste katte er kloge nok til selv at holde sig fra de planter der er giftige. Et andet problem er selvfølgelig hvis du gøder haven med kunstig gødning eller spreder kalk ud over græsplænen. Det reagerer katten altså ikke på, og katte spiser som bekendt ofte græs, hvis du har brug for at kaste fx. hårboller op.
    Derud over er det vigtigt, at du sørger for at rense evt. fuglebade eller skåle/spande med vand, hvis du ahr sådan nogle til at stå ude. Det rådner altså på et tidspunkt, især hvis der er mange nedfaldsblade i, og det kan katten godt blive syg af.
    Held og lykke! smiley

    Mvh.


  • #10   18. nov 2009 Mange tak alle sammen smiley
    Charlotte.. Går bedre ?.. Der har ikke været nogen problemer her tvært imod smiley


  • #11   18. nov 2009 charlotte - ja men nu stod der ikke noget om en dårlig kat i det første indlæg, deraf forvirringen

Kommentér på:
Hvad kan katte ikke tåle ?

Annonce