Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skal en kat ha`klippet negle?
  • #1   19. nov 2005 Kattenegle:

De fleste katte kan snildt klare manicuren ”på egen hånd” hvis de har adgang til et ordenligt kradsetræ. Der findes adskillige velegnede på markedet. Nogle af dem bruger urter (baldrian), der gør kradsetræet endnu mere attraktivt for katten. Hvis det ikke ødelægger stuens indretning, så kan du hænge en kokosmåtte eller lignende bag på sofaen, så katten kan slide måtten op i stedet for sofabetrækket. Dyrlægen har også andre muligheder for at hjælpe, hvis katten hvæsser kløer de forskellige steder.

Som du kan fornemme allerede, så er det altså ikke en løsning at klippe negle på katten. Kun hvis der kommer sygdom eller nedgroede negle, må vi træde til med en assisterende ”tre i én”.

(link fjernet)

• #2   19. nov 2005 Jo man må gerne klippe kattens kløer. Det er nemmest at bruge en 3 i 1 og pas på ikke at klippe for langt ind, for der løber en lille blodåre.
    Det er langt fra alle katte der selv kan holde sine kløer nede. Som regel er det kun nødvendigt at klippe på forbenene.
    Hold kattens pote i hånden og tryk forsigtigt oven på en tå, så kommer kattens negl til syne og er lige til at klippe.

• #4   19. nov 2005 Nå.

Sådan en klipper må jeg da have fat i, jeg plejer af bruge en 3 i 1, men den anden lyder rigtig smart.
    nogen der har et link med billede?

• #7   19. nov 2005 Tak. Sådan en må jeg købe

• #8   20. nov 2005 Jeg har endnu ikke klippet kløer på Dufa og er heller ikke sikker på om jeg kommer til det. Har snakket med forskellige dyrlæger om det og de siger at det med hende ikke har været nødvendigt. Dufa hvæsser selv kløer på alle de kradse-ting hun har og bider dem endda også lidt til ind imellem. Så hjemme hos os tyder det ikke på at det er nødvendigt.

• #9   20. nov 2005 taaak for rådene... knuz

Kommentér på:
skal en kat ha`klippet negle?

Annonce