går på borderne -han er total ligeglad {{forumTopicSubject}}
hej KG....
Jeg har en rigtig dejlig kat, som går på borderne, og det er alle vores borde, jeg synes jeg har prøvet ALT for a for ham til a holde op, han hopper ned, lige så snart vi rejser os fra sofaen ect, men ikke et sec før...
er der nogen som har samme problem - og hvis ja, hvad gør i så ved det? Jeg synes det er ulækkert han går på borderne....
Ting vi har prøvet:
vandpistol (virker ikke rigtig, da han godt kan lide vand, og jeg tror ikke han ser det som en "straf")
hvis jeg når a liste mig ind på ham, har jeg kastet ham ned i gulvet
skræmme ham, med høje lyde
ved ikke om vi har prøvet andre ting, hvis så kan jeg ikke lige huske dem....
Nogen som har nogle råd til hvordan jeg kan få ham til a stoppe?
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 83 Svar: 730
man kaster ikke med en kat... men hjælper den ned...
det er meget svært at holde katte fra borde, du kan måske lære den at når du er hjemme må den ikke men lige så snart du er væk er den der...
prøv at følge med i den tråd (finder lige linket til dig) det kan være du kan få nogle ideer der...
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 83 Svar: 730
her er linket....
jeg har skrevet nogle ting som du måske kan forsøge...
feb 2009
Følger: 8 Følgere: 8 Katte: 3 Emner: 45 Svar: 229
feb 2009
feb 2009
feb 2009
dec 2005
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 6 Svar: 90
Har en gammel tævekat som også pludselig har fundet ud af at det er fedt at hoppe op på bordet. (hvorfor ved jeg ikke)
Men det eneste vi har fundet ud af virker, er at vi rejser os hurtigt op, siger grimme lyde og klapper i hænderne. Det synes hun ikke er rart, og måske det til sidst virker, så hun ikke gider hoppe på bordet.
Men tror bestemt ikke det virker at tage katten og kaste den ned i gulvet, hårdt eller ej. Det eneste du opnår ved det, er at den vil nære mistillid til det at du tager den op.
feb 2009
ANG a kaste ham ned i gulvet, så er det kun sket få gange, og for fremtiden vil jeg så lade vær.....
dec 2005
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 6 Svar: 90
Men altså har du dit på det rene, så kan de tro hvad de vil. Og tvivler de på dit ord, så er det i mine øjne ikke rigtige venner.
Folk der kommer i mit hjem, må først og fremmest respektere at vi har dyr, som vi har bestemt skal være her. Kan de ikke respektere vores dyr, er de IKKE velkommen i vores hjem.
Men her hos os må kattene heller ikke være på bordene...
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Hvis katten er på bordet kan du jage han ned ved at sige pssst mens du vifter med armene, eller du kan løfte ham ned..
Katte vil gerne op i højder, og du kan træne og træne det du vil, men katten vil altid hoppe op når du ikke er der, så vænd dig til at bruge en klud en du bruger bordet
apr 2009
Følger: 19 Følgere: 17 Emner: 43 Svar: 663
Jeg har lært at leve med det, og så må bordene vaskes af inden man bruger dem
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 98
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Katte: 9 Emner: 16 Svar: 139
men de har osse en vindueskarm der er deres
okt 2009
Følger: 42 Følgere: 41 Katte: 3 Emner: 16 Svar: 110
Ja hva skal jeg sige... De gør det om man vil ha det eller ikke. Sådan er det at have kat.
Lige i skrivende stund venter vi på vores bengal kat nr 2 Tattoo så må jeg finde ud af om HAN går på bordene *G*
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
For dælen, sæt jer dog ind i hvad det vil sige at have kat, inden I anskaffer jer en!
Og læs i øvrigt de mange andre indlæg omkring netop samme problemstilling..
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 414
Katte er et lidt besværligt dyr at opdrage på...man skal være kattens ven, og du bliver kun dens fjende ved at råbe, kaste og skælde ud
Prøv at anskaf dig et kattemiljø som er meget højt (hvis du ikke allerede har et). Katte elsker at være oppe i de tyndere luftlag
går på borderne -han er total ligeglad