{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.012 visninger | Oprettet:

Emsig Tortie {{forumTopicSubject}}

De kloge siger at det er meget normalt at en Tortie kat er hysterisk, og jo mindre hvidt de har des mere hidsige er de.

Min søde Trolde har næsten intet hvidt og hun er bare en tikkende bombe - rigtig meget af tiden. Hun hader de andre katte. Men hun er samtidig 100% min kat, meget kælen og er altid lige i nærheden, har aldrig været væk længe af gangen. Hun fødte sine killinger ved siden af min seng. Man ved dog aldrig hvornår hun bliver sur - hvilket efterhånden er blevet lidt skægt.

Andre der har lignende oplevelser med en Tortie?

Kan man gøre noget for at mildne dem overfor andre katte, synes det er lidt træls at hun er så sur på de andre.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Emsig Tortie
  • #1   22. nov 2009 Hæ Hæ...jeg har et par stykker af dem, den ene af dem, hun er slem, smiler og hun er med hvidt..,dog ikke over for mig..så er der en, hende kan man ikke mærke er tortie..

Men mine hvide tøser, puha...

om der er noget man kan gøre.. tja, det ved jeg ikke... jeg sætter dem bare på plads,på en blid måde, såsom, får demtil at tænke på noget andet, bla ved leg,eller driller dem, så de glemmer, hvad de havde gang i

• #3   22. nov 2009 Ok, det var faktisk min dyrlæge der sagde det med farven, men de er selvfølgelig forskellige ligesom vi er. Hun får altså nogle skideballer engang imellem, det er ligesom om hun godt ved det, men altså, hun bliver rimelig hurtigt go' igen og beder om godt vejr :)))

• #4   22. nov 2009 ingen af mine tortier er furier....

• #5   22. nov 2009 Jeg kan kun nikke med.... Havde en tortie med en lidt hvidt, hun var hundrede procent min kat meget sød og kærlig, og hun kunne kun tildels tolerere de andre katte hun var helt bestemt dronningen.

Har en tortie uden hvidt nu, hun er den skønneste lille kat, meget kælen og følger mig over alt, og den eneste kat hun respektere er gizmo som er øverst i hierkiet herhjemme, de andre er hun meget jaloux på når de kommer for tæt på mig...
    Er kun over for andre katte hum har temperament

• #6   22. nov 2009 Jeg gad bare godt at vide hvordan man kan lave disse undersøgeser med det røde gen? det kommer vel først og fremmest an på hvordan katten er.. Lige som man siger alle rødhåret er hissige.. ´Jeg er pure blond og har nok mere temperament.. Jeg tror ikke farven har noget af sige lige som undersøgelser siger.. (hvilke undersøgelser?)
    Ps. Min tortie er den blidestte. Riv den i halen og den vender sig om og siger undskyld

• #7   22. nov 2009 begge mine tortie tøser har inte problem med andre katte. De hygger sig med andre. Men man ved aldrig rigtig hvor man har Lady Dream i humøret, over for os andre. Men eller er de begge rigtig kærlige:)

• #8   22. nov 2009 Er hun stilliseret? FOr ellers kunen det godt være grunden til hun er en kiggende bombe

• #9   22. nov 2009 Jeg har kendskab til en del tortier der er MEGET "specielle" så alt efter hvordan deres mennesker er med dem og deres opvækst har været/er så er der altså noget om det.. Jeg havde en sort tortie og hun er/var sku noget af en særling.. Er det iøvrigt stadig.. Hun bor hos noget familie der har lidt mere tid/overskud til hendes særheder smiley

• #10   22. nov 2009 Ja hun er steriliseret, perioden inden hun blev det var hun fuldstændig umulig, men det hjalp at hun blev steriliseret, men som sagt stadig en meget temperamentsfuld dame.

Kommentér på:
Emsig Tortie

Annonce