7.122 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Runde pupiller ? Runde pupiller ?

Vores killing Nullermann har helt runde pupiller. Vores andre katte har "normaltformede" pupiller altså sådan som både jeg og kæresten mener de fleste katte har.
Kan en af jer katte-kloge forklare det ? Er der nogle specielle racer der har det eller er det bare forskelligt om katte har runde eller alm. formede pupiller ?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Runde pupiller ?
  • #1   29. nov 2009 Det er forskelligt hvorfor de har det..

De kan være fordi den er bange, den lige har fået et hurtigt shick, der ikke er så meget lys, den er truende

og sikkert også af andre grunde, du bliver nødt til at kigge på resten af kropssproget og på den situation de er i, før du kan vide hvorfor de har det smiley

Det er ikke noget der er racebetinget

• #2   29. nov 2009 De er runde hele tiden. Han har været her i 14 dage nu og sådan ser de hele tiden ud , både når han putter hos os og når han bare kigger.

• #4   29. nov 2009 De ændrer sig skam også men er hele tiden runde og aldrig samme form som de 2 andre kattes. Han har fået dyrlæge-tjek inden vi fik ham så han fejler ikke noget.

• #5   29. nov 2009 Hvis du kigger på min kat Rottweilers billeder, er de på de fleste af dem også runde, men de tilpasser sig alligevel efter lys og humør.. Der er ikke noget galt med ham, sådan er han bare smiley

• #6   29. nov 2009 Så det er bare tilfældigt om de det meste af tiden er runde eller ikke ?
    Altså ligeså tilfældigt som at den ene kats øjne er gule , den anden grøngule og den sidste nærmest brune ? Tænkte bare at det måske var noget som en eller flere racer havde som kendetegn , men det kommer så bare an på den enkelte kat og ikke racen.

• #7   29. nov 2009 Så længe de udviger sig og trækker sig sammen skal du ikke være bekymret

• #8   29. nov 2009 Tak for dine svar Tanja. Jeg er skam ikke bekymret. Jeg undrede mig bare over at de andres det meste af tiden er spidse/ovale og runde nogle gange , mens Nullermann´s det meste er tiden er helt runde og meget store og selv når de er mindst stadig er runde i formen og aldrig spidse/ovale.

• #9   29. nov 2009 Birmaer har anderledes pupiller end andre racer. birmaens pupiller er oftest meget mere runde.

• #10   30. nov 2009 sådan er min nalas pupiller også... meget mere runde end min nemos... og der er slet ikke noget galt med hende... sådan er hun bare smiley og ja, de ændre sig selvf en lille smule når der er meget lys og sådan... men de er meget mere runde end nemos...

Kommentér på:
Runde pupiller ?

Annonce