{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.130 visninger | Oprettet:

Janne.*
Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370

Frossen tørfoder.? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg har lige for 10 minutter siden modtaget en pakke tørfoder 7 kg. Posen med tørfoderet er hel flad og hård, den føles som om foderet er frosset til, man kan ikke som sidst jeg bestilte det samme, vende den om, så man kan hører tørfoderet. Tør jeg give mine katte foderet, er det ikke meget usundt for kattene hvis det først er blevet vådt inden i pakken,. Er der nogle der har prøve det at få en sten hård pakke tørfoder sent med posten?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Frossen tørfoder.?
  • #1   15. dec 2009 NU ved jeg ikke om du har plads - men jeg ville fryse hovedparten og så tø op til en uges tid ad gangen

Man kan godt fryse tørfoder

• Janne.*

#2   15. dec 2009 Tak Lis...Jamen, det er ikke helt frossen til, bare rigtigt sten hårdt og koldt. Men Jeg har desværre ikke plads til noget af foderet i min fryser kan være der, smiley
    Kan man ikke sende det tilbage, lige ringe til dem først. ......Vil en pakke tørfoder man bestiller om vinteren blive så hårdt er det normalt,?
    Jeg bestilte for en måned tid det samme og der var ikke noget problem med at posen så sådan ud.

• #3   15. dec 2009 Har aldrig fået frosset foder leveret.. Men mange mærker suger jo al luft ud af deres pakninger, før de lukkes lufttæt. For at bevare længest mulig holdbarhed og friskhed af foderet, og for at spare plads på lageret...

• Janne.*

#4   15. dec 2009 KATrine G..Jo Det ved jeg godt de gør smiley Men den sidste pakke var slet ikke så hård og når man løftede posen kunne man da høre tørfoderet, det kan man slet ikke denne gang, tørfoderet føles lidt blødt at mærke på igennem posen. Jeg vil ikke åbne posen hvis det skal retur, Min fornemmelse siger mig at foderet er blevet fugtig og er nu bange for at give kattene det. smiley

• Janne.*

#5   15. dec 2009 Det går ski godt idag...haha i eftermiddags lød der et ordentlig brag, jeg fik et chok, og opdagede at det ene gulv til loft kradsebræt i soveværelset var knækket ca. på midten, så over halvdelen at kradsebrættet lå på gulvet, men heldigvis skete der ikke noget med de 2 katte som jeg tror var i soveværelset, men glad for at det ikke væltede den anden vej mod døren ud til haven, så ville der ikke havde være noget vindue i...Så jeg er ved og lede efter et godt kradsebræt. Hu hej hvor det går idag *G*

• Janne.*

#8   15. dec 2009 Lotte.. Du har ret, jeg må jo nok hellere åbne posen, og mærke på foderet, inden. smiley Men poserne fra RC er mere glatte/blanke lavet. Den pose jeg har købt er den blanke/glatte overflade ikke, men mærkes mere som hårdt papir med næsten ingen glat overflade, hvis du forstår. Hvis der er nogle der kender foderet Orijen, så ved i hvad jeg mener . smiley ..... Jeg går ud og åbner posen nu så. smiley

• #9   15. dec 2009 Var det så frosset? hehe...

• #10   15. dec 2009 Orijen vacumpakker også - da jeg fik 6 kg. hundefoder leveret fra dem troede jeg ikke det kunne fylde så lidt.. smiley
    Og hvis der er noget galt med foderet er jeg sikker på forhandleren eller producenten vil kompensere dit køb.. Den slags firmaer skal jo leve på deres gode ry og service smiley

• Janne.*

#11   15. dec 2009 Så har jeg åbnet og mærket foderet. Det er svært at mærke om det lidt fugtig eller bare koldt, men posen blev "normal" at se på. *G* Smed lidt tørfoder ned i den papkassen som foderet var i´og 2 af dem spiste det da. smiley De elsker papkasser, skiftes at ligge der nede og gemme sig, smiley

• #12   15. dec 2009 Det har nok bare været koldt så smiley

• Janne.*

#13   15. dec 2009 Ja de suger godt nok luften ud af posen haha Jeg har ikke lukket den så tæt som jeg pleger, har bruget nogle tøjklemmer, så kan "hvis" der er fugt i komme ud, men håber dælen ikke det er det smiley

• Janne.*

#14   15. dec 2009 Randi K...Ja det håber jeg også, jeg er vist en lille pyllermor, vil jo nødig have misserne skal blive dårlig af det. haha

• #15   15. dec 2009 Ej, mom det ikke bare var fordi der var koldt og vaccumpakket? smiley
    Men når det lige får stue temp. så kan du jo bare lige mærke på det igen....

• Janne.*

#16   15. dec 2009 Ja jeg må mærke igen når jeg skal i seng om det har fået den rette stue temperatur. Takker smiley

• #17   15. dec 2009 Jep mit Orijen er også ganske "stivnet" når jeg får det leveret. Medmindre der er gået et bitte hul på posen kan den stå op som et bræt, uden at glide ned af væggen og uden foderet falder ned i bunden.

Jeg har ikke en eneste gang oplevet at Orijen har suget vand. Ikke engang når jeg gerne vil have det til at blive blødt, når f.eks. killingerne skal lære at spise det, suger det vand.
    Prøv at ligge en bid i koldt vand og vent en time... Den ser nøjagtigt ligedan ud.
    Min teori er at det er fordi der intet mel (korn) er i produktet og de andre ingredienser (frysetørret kød) er ikke så tilbøjelige til at suge vand.

• #18   15. dec 2009 Det er ikke nemt at mærke hvis det er koldt smiley

• Janne.*

#19   15. dec 2009 Trine *sølvperser* P.......Det er da utroligt, at foderet har så svært ved at optage vand, men det er jo godt, men ikke når du skal have opblødt det til killingerne. smiley Jeg skal nok prøve at ligge nogle i vand. Jeg tror også som du siger at mel, korn er i produktet og de andre ingredienser (frysetørret kød) er ikke så tilbøjelige til at suge vand. smiley Men et rigtigt godt foder er det.

• Janne.*

#20   15. dec 2009 Randi K...Ja det er lidt svært at mærke. smiley

Kan I alle sove godt, når den tid kommer, for du vil jeg så småt liste rundt og tømme kattebakker og så i seng. smiley

• #21   15. dec 2009 Jeg smadrede dem i små stykker istedet. Ned i en pose og så marmor-kagerullen på, så var de små nok til at de kunne spise dem.
    Hurtigt lærte de at spise dem hele. De er jo heldigvis ikke så tykke i stumperne, så de kunne tygge dem over. Det gav en del småstykker der sprang ud af munden på killingerne, men så lader jeg bare være at fylde foder op i et par timer, så er gulvet "rent" igen smiley
    Sov godt, jeg vil også snige mig ind i seng. Dog er bakkerne tømt og kattekræene børstet. 4 skulle have den store tur idag *pust* og de 2 af dme er ikke utroligt samarbejdsvillige, men aldrig har Balder haft så meget pels, som nu.
    Dejligt han blev kastereret.
    Hov "gå så i seng" blev der sagt

• #22   15. dec 2009 Hvis du kan se små huller i posen, eller hvis det virker somom foderet har været vådt under transport ville jeg ikke turde give det til kattene

• #23   16. dec 2009 er du sikker på det ikke bare er vaccumpakket, er der iskrystallet på foderet siden du mener det er frosset

Kommentér på:
Frossen tørfoder.?

Annonce